• Mon 9 May 2022 12:44
    618 visningar
    2 svar
    2
    618

    Delta i kort enkät med syfte att undersöka psykologiska konsekvenser efter förlossning

    Delta i en kort enkät (ca 5 min) som ingår i ett pilotprojekt med syfte att undersöka psykologiska konsekvenser efter förlossning. Alla som har fött för minst 1 månad sedan och max 10 år sedan är välkomna att delta:

    samgu.eu.qualtrics.com/jfe/form/SV_3atTaZKqmeyljng
  • Svar på tråden Delta i kort enkät med syfte att undersöka psykologiska konsekvenser efter förlossning
  • Tue 10 May 2022 11:52
    #1

    Jag vill inte störa men jag är jättenyfiken över exempel på vad dessa konsekvenser är. Kan du dela med dig några exempel på frågor eller exempelsvar?

    Lycka till!

  • Mon 16 May 2022 15:25
    #2

    I denna enkät kan det definieras som hur man upplevde förlossningen (mycket sämre än förväntat till mycket bättre än förväntat), mående efter samt om det påverkat synen på framtida förlossningar (ex vill aldrig mer föda barn pga upplevelserna från förlossningen). Det kan såklart finnas en uppsjö av fler konsekvenser samt att mina frågor kan tolkas som att även handla om fysiskt mående osv vilket såklart är en begränsning.

Svar på tråden Delta i kort enkät med syfte att undersöka psykologiska konsekvenser efter förlossning