• Anonym (Har ni?)

    Har vi ett tråkigt sexliv?

    Tycker ni att vi har ett tråkigt sexliv? vi har aldrig oralsex eller annat sex än i ställningarna missionären eller rida. Han tar lite på mig innan han stoppar in den och kommer efter kanske 5-10 min, jag har aldrig fått orgasm vid sex. Fejkar dock varje gång så att han inte ska bli ledsen. 


    har ni andra ett bättre sexliv? 

  • Svar på tråden Har vi ett tråkigt sexliv?
  • Anonym (Har ni?)
    Grey Man skrev 2022-05-10 15:58:04 följande:

    Tycker det låter fantastiskt! Tycker inte du det?


    Jo jag är nöjd!
  • AndreaBD
    Anonym (Hemmafru) skrev 2022-05-10 15:43:15 följande:
    Vad vore livet utan hemligheter säger jag då....
    Typiskt att någon ska misstolka. Det är skillnad om man väljer att ha något för sig själv, eller om man som TS inte vågar ta upp det med sin partner. 
  • AndreaBD
    Anonym (Har ni?) skrev 2022-05-10 16:01:02 följande:
    Jo jag är nöjd!
    Varför gör du upp så många olika trådar om det då? 
  • Tukt
    Anonym (KL) skrev 2022-05-10 14:42:17 följande:

    Läs det jag skrivit och sedan ditt svar på det du citerat. 


    Jag har inte skrivit en rad om moderering. Men du tolkar in en åsikt trots det. Och svarar på din egen fantasi om vad jag tycker. Ett välkänt argumentationsfel kallat "halmgubbe". 


    Jag förstår inte..


    1. Om du tycker att moderatorerna inte sköter sitt jobb här är det väl enklare att byta forum till ett som passar dig bättre?


    2. Ser du det som ditt och andra skribenters jobb då att själv agera moderator och försöka driva trafik till någon annans forum? Går det bra? Eller driver det i princip samtliga trådar under "sex & samlevnad" långt off topic med personligt tjafs, argumentationsfel och multipla nick?


    3. Hur blir det bättre för att någon skriver sex inlägg i en tråd om att TS startar många trådar? Hur är det konstruktivt? För någon? Det är ju upprepande trams som är off topic, drar ned tråden på en ännu lägre nivå och med stor sannolikhet inte ändrar TS beteende. Tvärtom får ju denne den uppmärksamhet den eftertraktar. 


    4. Om du frågar mig deltar jag på många forum med ännu lägre deltagande av moderatorer där man kan ha mycket vettiga och djupsinniga diskussioner eftersom deltagarna är kapabla att ta eget ansvar och följa netikett och gängse upplägg för argumentation. 
    Min spaning här är att ett fåtal är mycket aktiva och inte riktigt klarar av att hålla sig till ovan skrivna eller oskrivna regler och startar vendettor med nya skribenter.
    Vill du ha ett levande forum med många besökare är det nog där man ska lägga fokus, inte moderering. IMHO. 


    Det känns som det är något underliggande här som skaver.
    För jag har då inte gjort någon "halmgubbe".
    När man gör en halmgubbe så tillskriver man någon en åsikt som man sedan bygger ett eller flera  motargument på.
    Jag ställde dig frågan "tänker du så här"? En helt ärligt ställ fråga i avsikt att förstå hur du tänkte.

    Om jag tycker moderatorerna inte gör sitt jobb? Nja, det är ju inte moderatorer som man vanligen har i forum, utan bara några som rensar bort de värsta tokigheterna.
    Om jag kan vara någon annan stans? Ja det kanske jag kan, men varför skulle jag? 
    Och ja, i brist på mer aktiv moderering så är det ett flertal här inne som försöker bromsa att forumen används till annat än det är tänkt. Om det fungerar bra? Nej, men det hade varit bra mycket sämre om folk inte markerade mot att forumen används för annat än att just diskutera.
    Och, jag är också på flera forum med olika grad av moderering. Men inget forum liknar det andra, så det som funkar i det ena, kan vara dåligt i det andra.

    Jag upplever det fortfarande som du inte svarat på min fråga. Men jag släpper det, då den här TS och liknande spampostare ofta tycks få sin bekräftelse i att trådarna får ligga kvar och växa, även om det är offtopic.
  • Anonym (KL)
    Tukt skrev 2022-05-10 16:38:00 följande:
    Det känns som det är något underliggande här som skaver.
    För jag har då inte gjort någon "halmgubbe".
    När man gör en halmgubbe så tillskriver man någon en åsikt som man sedan bygger ett eller flera  motargument på.
    Jag ställde dig frågan "tänker du så här"? En helt ärligt ställ fråga i avsikt att förstå hur du tänkte.

    Om jag tycker moderatorerna inte gör sitt jobb? Nja, det är ju inte moderatorer som man vanligen har i forum, utan bara några som rensar bort de värsta tokigheterna.
    Om jag kan vara någon annan stans? Ja det kanske jag kan, men varför skulle jag? 
    Och ja, i brist på mer aktiv moderering så är det ett flertal här inne som försöker bromsa att forumen används till annat än det är tänkt. Om det fungerar bra? Nej, men det hade varit bra mycket sämre om folk inte markerade mot att forumen används för annat än att just diskutera.
    Och, jag är också på flera forum med olika grad av moderering. Men inget forum liknar det andra, så det som funkar i det ena, kan vara dåligt i det andra.

    Jag upplever det fortfarande som du inte svarat på min fråga. Men jag släpper det, då den här TS och liknande spampostare ofta tycks få sin bekräftelse i att trådarna får ligga kvar och växa, även om det är offtopic.

    "Såklart man kan återkomma med frågeställningar, Det kan ju ofta vara utvecklande om man återkommer på ett sådant sätt att frågeställningen ses ur ett annat perspektiv. Och  många, likt mig är väldigt aktiva och återkommer med både trådstarter och svar.
    Problemet är att de här forumen, i synnerhet detta, inte är speciellt hårt modererar, vilket det skulle behöva vara.
    Så ska det här forumet överleva, måste de som är engagerade försöka anmäla sådant som drar i väg. Men också minska ytan för sandlådan när folk använder forumen för andra saker än de är tänkta.
    Men som jag tolkar dig så ska man släppa det helt fritt? Ingen ska reagera? Hur tänker du någon ska vara intresserad att gå in här inne när en och samma TS kanske startar, i bland flera trådar med samma ämne per dygn?"


    Hela detta inlägg saknar anknytning till mitt inlägg du citerade. Och den fetade delen börjar du med att misstolka något och sedan ställa frågor till mig gällande din egen misstolkning. På alla sätt och vis en halmgubbe. 

  • Tukt
    Anonym (KL) skrev 2022-05-10 16:42:14 följande:

    "Såklart man kan återkomma med frågeställningar, Det kan ju ofta vara utvecklande om man återkommer på ett sådant sätt att frågeställningen ses ur ett annat perspektiv. Och  många, likt mig är väldigt aktiva och återkommer med både trådstarter och svar.
    Problemet är att de här forumen, i synnerhet detta, inte är speciellt hårt modererar, vilket det skulle behöva vara.
    Så ska det här forumet överleva, måste de som är engagerade försöka anmäla sådant som drar i väg. Men också minska ytan för sandlådan när folk använder forumen för andra saker än de är tänkta.
    Men som jag tolkar dig så ska man släppa det helt fritt? Ingen ska reagera? Hur tänker du någon ska vara intresserad att gå in här inne när en och samma TS kanske startar, i bland flera trådar med samma ämne per dygn?"


    Hela detta inlägg saknar anknytning till mitt inlägg du citerade. Och den fetade delen börjar du med att misstolka något och sedan ställa frågor till mig gällande din egen misstolkning. På alla sätt och vis en halmgubbe. 


    Du ser inte skillnad på en fråga, och ett antagande?
  • Anonym (Hemmafru)
    AndreaBD skrev 2022-05-10 16:24:42 följande:
    Typiskt att någon ska misstolka. Det är skillnad om man väljer att ha något för sig själv, eller om man som TS inte vågar ta upp det med sin partner. 
    Du tolka inlägg åt det håll som passar din åsikt bäst hör jag. Fine. Men det hjälper inte TS särskilt mycket. 
  • AndreaBD
    Anonym (Hemmafru) skrev 2022-05-10 20:00:15 följande:
    Du tolka inlägg åt det håll som passar din åsikt bäst hör jag. Fine. Men det hjälper inte TS särskilt mycket. 
    ???? Hon sa ju ordagrant att hon inte vågar ta upp det med sin partner?
  • Anonym (Har ni?)
    Jonny55 skrev 2022-05-17 19:36:00 följande:

    Jag har inget sexliv alls haft med en särbokvinna senaste 7 åren.... // Skrikandes


    Skönt för dig, sex är ett onödigt ont
Svar på tråden Har vi ett tråkigt sexliv?