• Anonym (Maj)

Vi som väntar på plus MAJ 2022

Hej!!
    Jag hoppar gärna in här också, hoppas det är okej. 
    jag väntar också på plus!

jag har en fråga, hoppas nån kan svara. Jag har kommit på mig själv att inte vara helt säker på hur andra räknar ut när de har sin ägglossning. Räknar de flesta ägglossning den dagen då man fått positivt på ägglossningstest eller är det dagen efter eller 2 dagar efter?

Jag fick som mensvärk (fast inte så kraftigt ) två dagar efter jag fick en glad gubbe på ägglossningstestet. Antar att det var då min ägglossning skedde. Eller hur vet man? 

konstig är att ? mensvärken? har hållit i sig några dagar nu. 

lycka till allihopa! 

• Anonym (Maj)
    Syyl skrev 2022-05-11 15:17:17 följande:

Kul att du också väntar på plus :). 

Jag fick ett positivt (glad gubbe CB advance) 27/4 och tolkade som jag skulle få ägglossning inom 24-48h. Men kan ju ha tolkat det fel. 
    ?Mens?värk är ju en av de tidiga graviditetssymtomen.
    Så håller tummarna för dig.  

Tack! Du måste ha tolkat rätt, det är ju så det står i testet. Räknar du då att bim blir 2 veckor efter smiley eller 2 veckor och 2 dagar efter smiley. Kanske onödigt att fundera på det, det handlar ju bara om 2 dagar, men det ärså jobbigt att vänta. 

Jag fick smiley 6 maj och vad jag tror är ägglossning 8 maj. Så då borde min bim vara 22 maj. Lång väntan.
    Glad

• Anonym (Maj)
    Anonym (Förväntansfull) skrev 2022-05-14 08:02:14 följande:

Jag fick mens idag på morgonen! Nya tag nästa månad! 

Nej vad tråkigt! Helt rätt inställning! 
  • Anonym (Maj)
    Flissannn skrev 2022-05-26 15:26:19 följande:

Hej 
    hade varit kul att höra hur det gått för alla? 

här kom Ju mensen så det är snart dags för ny försök. Tänkte börja testa med äl-stickor imorgon. 

Jag fick faktiskt ett digitalt plus förra onsdagen äl + 9 Glad Jag hade ett missed abortion i vintras så hoppas det här går bra! 

Hoppas det är fler som plussat nu i maj! 

Jag började äta kosttillskottet q10 för två månader sedan, ingen aning om det hjälpte, men jag kände mig lite piggare. Men slutade nu när jag fick plus för vet inte om man ska äta så mycket tillskott under graviditeten. 

stor kram till alla lycka till och njut av varandra Glad

• Anonym (Maj)
    Hopsanhejsan skrev 2022-08-21 19:24:05 följande:

Hur går det för er som plussade i maj? Själv är jag i vecka 16 nu????

Jag är i vecka 18 och ska på rutinultraljudet om drygt en vecka. Hoppas allt ser bra ut då. ????
  • Anonym (Maj)
    Hopsanhejsan skrev 2022-09-08 22:10:01 följande:
    Åå vad roligt, är i vecka 18 nu och ska ta reda på kön om lite över en vecka. Gjorde ultraljud redan vecka 12. Hur gick ditt ultraljud? :))

Ultraljudet gick bra. Så skönt! Hur har det gått för dig? 

Svar på tråden Vi som väntar på plus MAJ 2022