• Anonym (funde­rar)
    Sat 14 May 2022 20:37
    3425 visningar
    22 svar
    22
    3425

    Har inte råd att vara Utbränd/deprimerad

    Jag funderar över vad det är som gör att du känner sig utbränd TS. Eftersom du jobbar halvtid. Är det ekonomi eller familjeliv eller annat? Kanske kan det vara värt att reda i det för att liksom bena ut vad det är som orsakar ditt mående så kan du kanske se vad du ska göra åt det för att må bra på längre sikt? 

    Jag tänker ofta på min mamma när jag läser såna här trådar. Hon blev utbränd och var sjukskriven i flera år. Men det som egentligen skavde var att hon var olycklig i sitt äktenskap. Men det ville hon inte kännas vid, så därför blev hon sjuk och var hemma jättelänge. Hon fick värk och blev beroende av starka smärtstillande. Det hon hade behövt göra var att skilja sig. Men det kunde hon inte göra förrän mormor dog (vet ej varför hon kände så). 

    Ibland kan man se personer som blir utmattade där man från sidan kan se vad som är ohållbart i deras situation, men de ser det inte själva. Att försöka ta reda på det tror jag är hjälpsamt för en om man känner sig som du TS. 

    Sagt i all välmening, för det kan ju hända att du har full koll på vad i ditt liv som inte är hållbart. 

    Jag har själv känt mig som att jag varit i återvändsgränder i perioder i livet, men det har faktiskt aldrig varit det. Man behöver bara se öppningen (nog så svårt).

Svar på tråden Har inte råd att vara Utbränd/deprimerad