Inlägg från: Anonym (Vänster är ett skällsord) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Vänster är ett skällsord)

Tvivelaktig faktura från kommunen

I försäkringskassans värld är det belopp du deklarerade som inkomst för 2 år sen din inkomst, punk o slut. De ser helt svart/vitt på detta, finns inget att prata om.

Kommer du på riktigt att deklarera en årsinkomst som understiger 120.000:- i år så kommer du slippa betala om 2 år. Detta är nämligen gränsen som du tillåts behålla "för egen försörjning" som det så fint heter, i deras värld skall du betala underhåll procentuellt på ditt "överskott", alltså den del av din årsinkomst som överstiger 120.000:-

• Anonym (Vänster är ett skällsord)
    Anonym (FckTaby) skrev 2022-05-15 00:07:32 följande:

#1: Är du bara här för att provocera och inte svara på mina frågeställningar så kan du faktiskt bara ta och dra åt helvete. 

#2: Ja, det var så jag trodde. Kommuner däremot ska tydligen ha de allra senaste inkomsterna, jag har verkligen ingen kristallkula och kan inte veta vad mina inkomster blir i år. Och den där sidan på Skatteverket har jag aldrig varit i behov av att använda. 

Tycker faktiskt hela historien låter märklig.

Min bonusgrabb fick flytta till fosterfamilj när han var runt 17 eftersom situationen i vårt hem då blivit ohållbar pga hans problematik och vår oförmåga att hantera det på ett fungerande sätt. Han bodde sen i fosterfamiljen tills han blev 18, detta betalade vi aldrig något för, inte ett pip från kommun ang någon kostnad eller betalning.
    Där och då hade jag gladeligen betalat nästan vad som helst för att få den hjälpen vi fick.
Svar på tråden Tvivelaktig faktura från kommunen