• Cykelhjul

BIM Juni 2022 - Första barnet

Jag hoppar in här med er! :) Känner nog igen några ifrån Maj tråden så jag hoppas Juni blir en bra månad för oss alla denna gång. 

Enligt appen så har jag sen mens denna månad, men tror jag känner av ÄL redan , plus börjar få stegring på ÄL stickorna. Jag äter dock munkpeppar kanske det påverkar stickorna?

Någon av er som har erfarenhet av att äta munkpeppar? :) 

1/6 Flisan1989, 32 år, 5:e försöket
    3/6 Joohanna89, 32 år, 6:e försöket
    5/6 19977, 25 år, 2:a försöket
    9/6 Tyrande, 30 år, 6:e försöket
    12/6 RainbowQuartz, 8e försöket, 1 MF
    13/6 Baconpie, 37 år, 21:a försöket. MF juni 21
    21/6 Mandelblomman, 25 år, 5:e försöket
    26/6 Cykelhjul, 32 år, 3e försöket

• Cykelhjul
    flisan1989 skrev 2022-06-13 21:47:02 följande:

Får man fråga om ni gjorde något särskilt just denna månaden? Glad

Jag är också nyfiken! Skrattande
  • Cykelhjul

Jag antar det är fler som kör med ÄL stickor, så jag har en liten fråga :)

Jag har testat med ÄL stickor flera månader men aldrig fått ett positivt resultat, för en vecka sedan fick jag dock starkare streck (inte positivt) men man såg en stegring trots strecken var svagare än orginalstrecket. Nu har jag ÄL enligt appen och jag känner mig "fuktigare" innuti liksom och hugger i äggstockarna. MEN ÄL stickorna ger noll utslag, inte ens en antydan till streck.

Fasiken, har jag ingen ÄL denna månad kanske Rynkar på näsan Jag känner inte tappen heller, jag har nog aldrig känt tappen själv faktiskt, försöker känna sekretet men får inga klassiska trådiga som man kan bygga broar med. Utan det är mer blött.

Tror ni man kan få ÄL utan någon antydan till streck på stickorna?

• Cykelhjul
    Kissekatten2014 skrev 2022-06-17 12:39:02 följande:
    Det sker ju en lh ökning innan ägglossning och då borde du få utslag på stickorna. Jag använder cb's tester med smiley vilket blir lättare, än som jag tycker det är svårt att läsa av streck. Får väldigt vattniga/trådiga flytningar runt ägglossning.
    Och sen kanske man inte får ägglossning varje månad pga olika orsaker. Men när jag läser ditt inlägg så låter det som om du har ägglossning? Du är inte gravid? Att det är det som spökar.

Baserat på flytningarna så bör det ju vara ägglossning kanske (om man har det denna månad) men stickorna är tvärvita haha. 
    Jag borde satsa på cb´s istället för som du säger så är det verkligen svårt att läsa av strecken man blir skapligt förvirrad. 

Man kanske ska ta ett tidigt test och se. Kroppen känns annorlunda denna månad, svårt att sätta fingret på vad och varför

• Cykelhjul
    Kissekatten2014 skrev 2022-06-17 13:21:34 följande:
    Ta ett gravtest, annars håller jag tummarna att du har/haft ägglossning. Sen kan ju kroppen spela ett spratt när man vill bli gravid, man blir skengravidGlad.
    Detta är vår första månad vi satsade seriöst på bebis verkstaden. Har bim nästa vecka, så vi får se om det blir nåt glas vin på midsommar eller ej.
    Jaa, jag får testa imorgon :D 
    Haha kroppen är verkligen märklig sådär, helt sinnes hur längtan kan lura en så. 

Jag håller tummarna att det inte blir något vin för dig på midsommar! Kanske tar det sig snabbt för dig Skrattande
  • Cykelhjul
    Kissekatten2014 skrev 2022-06-17 18:33:53 följande:
    Kan man verkligen hat sån tur att man lyckas på första försöketGlad. Försöker inte tänka på det så mycket utan låter vardagen tuffa på som vanligt.
    Är det ert första barn?

Det är första för båda :) Det var nog ÄL jag hade trots negativa stickor, Så nu är det den där spännande väntan på BIM.

Det är ert första också? =) 

• Cykelhjul
    Kissekatten2014 skrev 2022-06-22 06:47:55 följande:

Godmorgon Solig.  Här kom mensen punktlig som alltid denna morgon, nu är det bara o bryta ihop och ta nya tag igen mot ett PlusGravid

Nej vad tråkigt :( Men bryt ihop och gör saker du mår bra av! Jag håller verkligen alla tummar för att nästa månad är din tur till ett pluss Hjärta

En annan kommer nog strax få mensen, har dom klassiska symptomen med ont i bröstvårtorna ,hugg i magen och bruna flytningar. Så vi ses säkert i Juli tråden 
Svar på tråden BIM Juni 2022 - Första barnet