• Sommarvind75

    Är kvinna, 46 år och upphetsad hela tiden - Normalt eller?

    Jag måste bara få slänga in en undran här i forumet och jag vill gärna höra med er andra kvinnor.

    Jag är en helt vanlig gift kvinna, 46 år och de senaste året har jag känt en enormt stigande lust inom mig, som inte släpper. Det känns som upphetsningen brinner inom mig. Jag är en helt vardaglig kvinna och inte kommit i klimakteriet. Jag har aldrig tidigare eller i yngre år känt sådan här lust.

    Som sagt är jag gift och har man och vi har ett riktigt bra sexliv (sex varje dag + DIY), ändå vill jag ha mer. Jag har blivit nyfiken på sex på ett helt nytt sätt det senaste året.

    Är detta vanligt och är det fler kvinnor 40+ som har upplevt detta. En stigande lust med stigande ålder? Har ni bra tips och råd eller detta försvinner av sig själv? Det är ganska jobbigt emellanåt att ständigt vara, förlåt ordet, men kåt.
    Tacksam för svar Glad 

  • Svar på tråden Är kvinna, 46 år och upphetsad hela tiden - Normalt eller?
  • Anonym (Fiffi)

    Det kan rent biologiskt förklaras med att det är "sista rycket" att reproducera. Du ska vara glad att du har en man som orkar med en gång om dagen. 

  • Anonym (48)

    Ja, jag tror det är förklimakteriet som gör det när hormonerna förändras. Efter 40 har min lust bara stigit och stigit, har tyvärr ingen partner och ha sex med, men en kk. Dock verkar han inte alls lika sugen som jag
    Borde väl försöka hitta någon annan och ligga med, men känner mig tyvärr inte så attraktiv i denna åldern och det är inte så lätt och hitta någon man klickar med i sängen.

  • Anonym (48,5)

    Samma här. Hög lust, klart högre än när jag var både 30 och 40. Det är underbart att känna lust, och att känna sig levande!

  • Anonym (Man 53 år make)

    Jag är man och gift med en kvinna i samma ålder som TS. 

    Hon har absolut fått ökad lust nu senaste året, från en rätt låg nivå till mer passionerad och mer öppensinnad. Det är så trevligt!  Till exempel har hon nu börjar squirta emellanåt vilket aldrig skedde förr - så härligt.

    Tror att det här med "sista chansen" stämmer rätt bra. Men jag hoppas, hoppas, hoppas verkligen att det håller i sig även när klimakteriet knackar på så småningom...

    Njut alla som kan!

  • Anonym

    Ja det är vanligt precis innan klimakteriet. Är väl något biologiskt. Sista chansen att producera fler avkommor

  • KimLinnefeldt

    Njut, det låter härligt.

    Det låter som om du har väldigt mycket sex men ändå inte känner dig tillfredsställd. I värsta fall kan det ju vara ett begynnande sexmissbruk. Om det är så att de här tankarna och handlingarna hindrar dig från att göra annat i livet, eller ställer till det för dig, då är det för mycket.

    Missbruk är missbruk, vare sig det gäller sex, alkohol eller knyppling.

    Orgasmer är ångestlösande. Men man bör ju inte fastna i att använda sex som ångestmedicin. Då är det bättre att göra något åt sin ångest. 

  • Anonym (Andra hållet)
    Sommarvind75 skrev 2022-05-18 20:14:25 följande:
    Är kvinna, 46 år och upphetsad hela tiden - Normalt eller?

    Jag måste bara få slänga in en undran här i forumet och jag vill gärna höra med er andra kvinnor.

    Jag är en helt vanlig gift kvinna, 46 år och de senaste året har jag känt en enormt stigande lust inom mig, som inte släpper. Det känns som upphetsningen brinner inom mig. Jag är en helt vardaglig kvinna och inte kommit i klimakteriet. Jag har aldrig tidigare eller i yngre år känt sådan här lust.

    Som sagt är jag gift och har man och vi har ett riktigt bra sexliv (sex varje dag + DIY), ändå vill jag ha mer. Jag har blivit nyfiken på sex på ett helt nytt sätt det senaste året.

    Är detta vanligt och är det fler kvinnor 40+ som har upplevt detta. En stigande lust med stigande ålder? Har ni bra tips och råd eller detta försvinner av sig själv? Det är ganska jobbigt emellanåt att ständigt vara, förlåt ordet, men kåt.
    Tacksam för svar Glad 


    Jag tror inte det stämmer in på min sambo. Det är nu två år sedan vi hade sex, dessförinnan blev det längre och längre mellan varven. Jag vet faktiskt inte vad som hänt. Jag har försökt med uppvaktning, massage och lite av varje. Hon är 54.

    Men det fungerar inte att bara tjata hela tiden heller. Nu är det väl åtminstone 3 månader sedan jag "försökte" förra gången. Problemet är väl också att hon inte verkar se det som något problem....det verkar inte ens existera.

    Ville bara ge en annan sida av myntet.
  • Anonym (48)
    Anonym (Andra hållet) skrev 2022-05-19 12:02:31 följande:
    Jag tror inte det stämmer in på min sambo. Det är nu två år sedan vi hade sex, dessförinnan blev det längre och längre mellan varven. Jag vet faktiskt inte vad som hänt. Jag har försökt med uppvaktning, massage och lite av varje. Hon är 54.

    Men det fungerar inte att bara tjata hela tiden heller. Nu är det väl åtminstone 3 månader sedan jag "försökte" förra gången. Problemet är väl också att hon inte verkar se det som något problem....det verkar inte ens existera.

    Ville bara ge en annan sida av myntet.
    Låter ju mer som ert förhållande gått över i vänskap.
  • Anonym (Andra hållet)
    Anonym (48) skrev 2022-05-19 12:38:19 följande:
    Låter ju mer som ert förhållande gått över i vänskap.
    Det kan nog vara så. Tråkigt är det i vilket fall som helst och jag ser ingen direkt lösning.
Svar på tråden Är kvinna, 46 år och upphetsad hela tiden - Normalt eller?