• Anonym (Yoghurt)

    Rakat eller inte

    Killar, gillar ni rakat eller orakat på tjejen? 
    Varför? Om ni gillar rakat, helrakat eller bara ansat? 

  • Svar på tråden Rakat eller inte
  • Postman
    Anonym (trk) skrev 2022-05-19 07:44:18 följande:
    Säkert är det så, men i mitt fall är det inte en fixering i sig, jag tycker bara det är motbjudande att känna hårstrån i munnen, jag får samma typ av obehagskänslor som när man gnuggar frigolitbitar mot varandra. Sen beror det rent estetiskt också på hur mycket kroppshår hon har. Jag personligen tycker inte att det är fint med könshår när det är helt vildvuxet som ett tomteskägg, varken på kvinnor eller män.

    Ja det är olika. Jag kan inte bry mig mindre liksom. En total ickefråga hur män och kvinnor har det i sina underliv.
  • Anonym (Bosse)

    Lagom är bäst, dvs snyggt ansat. Urskog är dock bättre än rakat.

  • Anonym (Man 53 år)

    Fascinerande att det startas tråd på tråd om detta ämne och det diskuteras i det oändliga.

    En del gillar det ena en del det andra, en del mittemellan. Finns argument om alla varianter. Så länge man trivs själv så är väl allt bra.

    Personligen är jag oftast rakad, min fru tyvärr tycker jag då, ansar inte ens. Har drömt så många gånger att hon nån gång skulle kunna raka eller iallafall ansa lite mer, men är tyvärr kört som det verkar. 

    Jag hade om det varit tvärtom gärna ändrat till det hon önskar, åtminstone på prov för att se hur det känns och för att göra henne glad/ nöjd/ kåt etc.
    Hon är inte intresserad av att nånsin testa nåt annat överhuvudtaget än stor buske...

  • Anonym (trk)
    Anonym (Man 53 år) skrev 2022-05-19 11:32:48 följande:

    Fascinerande att det startas tråd på tråd om detta ämne och det diskuteras i det oändliga.

    En del gillar det ena en del det andra, en del mittemellan. Finns argument om alla varianter. Så länge man trivs själv så är väl allt bra.

    Personligen är jag oftast rakad, min fru tyvärr tycker jag då, ansar inte ens. Har drömt så många gånger att hon nån gång skulle kunna raka eller iallafall ansa lite mer, men är tyvärr kört som det verkar. 

    Jag hade om det varit tvärtom gärna ändrat till det hon önskar, åtminstone på prov för att se hur det känns och för att göra henne glad/ nöjd/ kåt etc.
    Hon är inte intresserad av att nånsin testa nåt annat överhuvudtaget än stor buske...


    Sluta raka skägget eller klippa håret. Sen när hon efter ett år påpekar att du ser ut som Tom Hanks i Castaway, säg bara att hårväxt är naturligt och att det är onödigt att klippa sig för att vara andra till lags.

    (OBS ironi)

    (eller inte)
  • Anonym (Man 53 år)
    Anonym (trk) skrev 2022-05-19 11:53:21 följande:
    Sluta raka skägget eller klippa håret. Sen när hon efter ett år påpekar att du ser ut som Tom Hanks i Castaway, säg bara att hårväxt är naturligt och att det är onödigt att klippa sig för att vara andra till lags.

    (OBS ironi)

    (eller inte)
    Tack för kommentaren. 

    För att förtydliga situationen:
    hon är väldigt snabb med att påpeka om jag har skäggstubb. Och jag förstår att det inte är mysigt med vass skäggstubb när man är intim.

    Men hon ser det inte som nåt hon ens skulle överväga att ansa. Jag skulle bli jätteglad om det så bara blev iallafall kortklippt/ansat. Att raka finns inte på kartan...
    Vinkar funkar inte på henne.
  • Anonym (MS)
    Anonym (Man 53 år) skrev 2022-05-19 13:16:07 följande:
    Tack för kommentaren. 

    För att förtydliga situationen:
    hon är väldigt snabb med att påpeka om jag har skäggstubb. Och jag förstår att det inte är mysigt med vass skäggstubb när man är intim.

    Men hon ser det inte som nåt hon ens skulle överväga att ansa. Jag skulle bli jätteglad om det så bara blev iallafall kortklippt/ansat. Att raka finns inte på kartan...
    Vinkar funkar inte på henne.
    Det är (som vanligt) fråga om kommunikation. Har du över huvud taget försökt att förklara att du skulle tycka att det var snyggt om hon ansade lite, eller hoppas du att hon ska läsa dina tankar? Hon säger ju till när du är orakad och väntar inte på att du ska lista ut det själv.

    Älskar man någon så är man beredd att göra rätt mycket för den personens skull. Jag skulle lätt raka mig för att min man ska bli glad om jag inte redan gjorde det för min egen skull.

    Det här är ju dessutom rena bagateller, ungefär på samma nivå som vilka flingor man ska köpa till frukost, inga livsavgörande beslut.
  • Anonym (Hin håle)
    Anonym (Man 53 år) skrev 2022-05-19 13:16:07 följande:
    Tack för kommentaren. 

    För att förtydliga situationen:
    hon är väldigt snabb med att påpeka om jag har skäggstubb. Och jag förstår att det inte är mysigt med vass skäggstubb när man är intim.

    Men hon ser det inte som nåt hon ens skulle överväga att ansa. Jag skulle bli jätteglad om det så bara blev iallafall kortklippt/ansat. Att raka finns inte på kartan...
    Vinkar funkar inte på henne.
    Var lika snabb med att påpeka hennes buske. 
  • theotherone

    Buske, tack. Men det viktigaste är att hon själv är nöjd.

  • Anonym (Man 53 år)
    Anonym (MS) skrev 2022-05-19 15:05:36 följande:
    Det är (som vanligt) fråga om kommunikation. Har du över huvud taget försökt att förklara att du skulle tycka att det var snyggt om hon ansade lite, eller hoppas du att hon ska läsa dina tankar? Hon säger ju till när du är orakad och väntar inte på att du ska lista ut det själv.

    Älskar man någon så är man beredd att göra rätt mycket för den personens skull. Jag skulle lätt raka mig för att min man ska bli glad om jag inte redan gjorde det för min egen skull.

    Det här är ju dessutom rena bagateller, ungefär på samma nivå som vilka flingor man ska köpa till frukost, inga livsavgörande beslut.
    Jag tycker precis som du att man i en lång relation där man känner varandra väl kan gå varandra till mötes, ge och ta ibland.
    I den här saken har hon tydligt sagt att hon inte vill gå mig till mötes med mina "önskemål" och det vore nog tyvärr destruktivt för vår relation att jag fortsätter påtala att jag tycker att det inte det skulle innebära en så stor uppoffring för henne att någon så bara en enstaka gång testa det jag vill.
    Men hon vägrar - och det är ju hennes kropp så det kan jag ju inte säga emot även om jag anser det som trist och lite fantasilöst att vara så tjurig. För henne är det nog en princip sak och så vill hon helt enkelt inte då hon är för bekväm för att kontinuerligt underhålla trimmandet.
Svar på tråden Rakat eller inte