• Anonym (Fet)

    Står inte ut med min feta kropp

     Jag står inte ut med min överviktiga kropp. Min mage som är lös och slapp efter 2 graviditeter. Jag tänker på min vikt varje dag, flera gånger om dagen. 


    jag  tränar 4 gånger i veckan, både kondition och styrketräning. Jag försöker tänka på vad jag äter men klarar inte av att vara hungrig varför jag aldrig lyckas ligga på ett underskott för att gå ner i vikt. 
    Jag går alltid 8-10000 steg om dagen utöver träning. 


    En vanlig dag
    frukost: smoothie på mandelmjölk, frukt, spenat och proteinpulver
    lunch: tex kycklingfile med grönsaker och tex quinoa (en mindre middagstallrik)
    middag: hellofresh måltid
    kvällsmat: 1 fralla med Bregott och cola zero

    Jag tycker inte själv att det är så mycket mat men går inte ner i vikt.

    Jag är 1.63 och väger 66 kg. Vad ska jag göra för att stå ut med mig själv? Kan jag ner i vikt utan att svälta? Hur gör ni andra som är smala?
    Jag mår verkligen dåligt av allt det fläskiga. Är en operation enda lösningen? 

  • Svar på tråden Står inte ut med min feta kropp
  • Anonym (Neråt)

    Jag äter mer än dig och motionerar noll pga svår värk, men har gått ner 6 kilo senaste halvåret. Samma längd som du med startvikt 61 och nu 55. Svälter absolut inte för det skulle jag inte stå ut med. Du måste få i dig mer mat än du räknat upp för annars hade du gått ner. De flesta överviktiga "glömmer" kalorier, räknar fel, tror de äter mindre än de gör. Men vore det sant skulle de inte vara överviktiga. Extremt få människor är såna unikum att de inte går ner om de äter färre kalorier än de gör av med. Minns du kanske Anna Skippers program? Där la de bokstavligen upp all mat den feta personen ätit på en vecka och alla var dödligt chockade över mängden för de tyckte ju inte alls de åt så mycket. 

  • Anonym (??)
    Anonym skrev 2022-05-18 22:44:44 följande:

    Vad är ditt bmi?


    24.8 vilket är ok. Hon är inte fläskig och kommer inte få op. 

    Kvällsfikat var ju lite ovanligt....
  • Anonym (E)
    Anonym (??) skrev 2022-05-18 22:48:32 följande:
    24.8 vilket är ok. Hon är inte fläskig och kommer inte få op. 

    Kvällsfikat var ju lite ovanligt....
    Vad är ovanligt med en macka?
  • Monsieur Venus

    Hej! Först och främst tycker jag att du borde försöka vara lite snällare mot dig själv och din kropp. Enligt BMI är din vikt hälsosam, så du behöver egentligen inte ens gå ner i vikt. Om du ändå vill gå ner i vikt så tycker jag att du borde byta ut din Cola Zero på kvällen mot en söt frukt, naturgodis, mörk chokladbit eller liknande. Jag har läst att lightläsk triggar sötsug och hungerkänslor, så det motverkar ju ditt syfte att gå ner i vikt. Annars tycker jag att maten ser bra ut, men att du kanske ska lägga till lite mer bär, grönsaker och kalorisnåla frukter.

  • Anonym (H)

    Jag tror att man får försöka älska sin kropp precis som den är, utan massa orimliga krav. Att försöka sätta perspektiv på vad som är viktigt och allt man har att vara tacksam för. Jag tror viktstress inte hjälper viktnedgång, utan tvärtom. Ät det du känner att din kropp behöver/bra mat och fortsätt rör på dig. Livet är för kort för att vikthetsa och din vikt låter inte onormal/farlig. 

  • Anonym (??)
    Anonym (E) skrev 2022-05-18 22:52:02 följande:
    Vad är ovanligt med en macka?
    En macka? Det är vitt bröd, bregott och cola zero.
    På kvällen dessutom. Å cola zero???
    Frallan innehåller 3-4 sockerbitar. 
  • Anonym
    Anonym (??) skrev 2022-05-18 22:48:32 följande:
    24.8 vilket är ok. Hon är inte fläskig och kommer inte få op. 

    Kvällsfikat var ju lite ovanligt....
    Tänkte just det att vikten lät normal
  • Anonym (E)
    Anonym (??) skrev 2022-05-18 23:01:06 följande:
    En macka? Det är vitt bröd, bregott och cola zero.
    På kvällen dessutom. Å cola zero???
    Frallan innehåller 3-4 sockerbitar. 

    Ja herregud vilken katastrof med en macka på vitt bröd för att TS är hungrig på kvällen


     


     

  • Anonym
    Anonym (??) skrev 2022-05-18 23:01:06 följande:
    En macka? Det är vitt bröd, bregott och cola zero.
    På kvällen dessutom. Å cola zero???
    Frallan innehåller 3-4 sockerbitar. 
    DEt är verkligen inget att skrika om, att äta en macka på kvällen om man är normalviktig
Svar på tråden Står inte ut med min feta kropp