• Anonym (Lonely)

    Mår dåligt

    Jag är så deppig och ensam. What to do?

  • Svar på tråden Mår dåligt
  • Anonym (Aktion)

    Sjukskriv dig, gå på V.c och få hjälp mot depression, ryck upp dig om det är en tillfällig svacka, utöka umgänget, skaffa nya hobbys, ändra nåt i livet så du inte fortsätter på samma spår. Inget händer av sig själv utan man måste hända själv.

  • Anonym (hmm)

    Samma här.


    Bara du ts kan gå efter din drömmar. Allt annat är enbart bara otur alt inlärt manipulativt beteende. Menar, vadå gå till Vc ? Vadå sjukskriva sig ? Ja för då kommer man ju verkligen ur sin depression ? Nej.


    Flytta till ett kollektiv om du är ensam. Arbeta hårt i 2 år och bara spara om det är ekonomin som tynger dig. Lär dig leva utanför en lägenhet, ex egen ombyggd van ? Skaffa riktiga vänner i form utav djur? (rekomenderar inte hund om du är helt ensam) det är jävligt svårt att få allt att klicka där i samband med arbete och folk är inte så snälla mot djur som man först tror.


    Eller gå någon utbildning och bo på internat ? 


    Jag har försökt med mycket (inte allt) men har oturen att träffa på idioter som drar ner en med jämna mellanrum. Folk som ljuger, hävdar sig och är avundsjuka / svartsjuka på en vilket resulterar i ren elakhet samt försök till att ta ifrån dig din egen bestämmande rätt.


    Ge de som faktiskt säger rakt ut att dom vill vara med dig, en ärlig chans.


    Ge dig ut och lev dina drömmar ! 


    Hoppas du lyckas bättre än mig  Själv måste jag flytta ifrån ett paradis då man beter sig idiotiskt här. Så kommer bli ensam igen Är verkligen skitledsen för det.

  • Anonym (Aktion)
    Anonym (hmm) skrev 2022-05-19 21:42:19 följande:

     Menar, vadå gå till Vc ? Vadå sjukskriva sig ? Ja för då kommer man ju verkligen ur sin depression ? Nej.


     


     


    För att depression är en sjukdom och vid sjukdomar går man till läkare och försöker få adekvat hjälp.
  • Anonym (hmm)
    Anonym (Aktion) skrev 2022-05-19 21:49:41 följande:
    För att depression är en sjukdom och vid sjukdomar går man till läkare och försöker få adekvat hjälp.

    Du menar manipulerad hjälp? Eller du kan endast bli hjälpt om d är villig på att tro tillräckligt mycket på att du faktiskt får hjälp!  Egentligen samma sak men kan finnas en liten skillnad, därav som jag skrev ut båda två.


    Nej du får ingen hjälp hos vc.  Vc är ett jävla misslyckat skämt med läkare som endast sitter där p ga ruset utav den psykologiska makten de tror sig ha. Inte kan dom ett skit heller.

  • FredrikLiksom

    Starta en konversation med en främling.

    Ge komplimanger eller beröm till en arbetskamrat.

    Ta en promenad och fokusera på de intryck som du uppskattar och är tacksam för.

    Klappa katter du möter (cred: Jordan Peterson).

    Köp en glass och sätt dig i solen.

    Njut av regnet som tränar ditt tålamod.

  • Anonym (Lonely)

    Tack för alla svar.
    Jag tror jag måste våga mer. Vara lite mer äventyrlig...

  • Anonym (hmm)
    Anonym (Lonely) skrev 2022-05-19 22:45:37 följande:

    Tack för alla svar.
    Jag tror jag måste våga mer. Vara lite mer äventyrlig...


    Nu börjar vädret gå åt rätt håll !


    Försök sätta upp lite mål. Lär dig göra upp en eld? Sov utomhus minst 1 vecka sammanlagt under sommaren? Börja med en natt i taget. Lär dig lite överlevnad helt enkelt. Alltid kul alltid bra!


    Gör det själv. Va inte beroende av någon annan.


    För socialt umgänge, se om du kan gå någon vandringsled med någon grupp? 


    Glöm inte att göra lite armhävningar o situps också. Bäst är att göra det när du fryser. Men låt inte svetten göra dig för kall efteråt.


     

  • Anonym (A)
    Anonym (hmm) skrev 2022-05-19 23:09:27 följande:

    Nu börjar vädret gå åt rätt håll !


    Försök sätta upp lite mål. Lär dig göra upp en eld? Sov utomhus minst 1 vecka sammanlagt under sommaren? Börja med en natt i taget. Lär dig lite överlevnad helt enkelt. Alltid kul alltid bra!


    Gör det själv. Va inte beroende av någon annan.


    För socialt umgänge, se om du kan gå någon vandringsled med någon grupp? 


    Glöm inte att göra lite armhävningar o situps också. Bäst är att göra det när du fryser. Men låt inte svetten göra dig för kall efteråt.


     


    Håller med
Svar på tråden Mår dåligt