• Anonym (Mjau)

    Nattblöja? Kissar genom på natten..

    Vår lilla på 8 månader har på senaste kissat JÄTTE mycket på natten nu ungefär senaste 2 veckornan.

    Hen lägger sig runt kl 19-20 och vid runt 01 tiden vaknar hen av otroligt tung blöja, av kiss. Vi byter den då och hen somnar om. Men, sedan nästan alltid runt 05 tiden så är hela pyjamasen och lakanet fullt av kiss och stackarn är jätte ledsen över de! (Förstår man ju)

    Så ja, vi provade att gå upp en storlek men funkar ju inte ändå. Då undrar jag nattblöja är det något som kanske kan funka? Har sett sånna i affären , men aldrig köpt..

    Tips? 

  • Svar på tråden Nattblöja? Kissar genom på natten..
  • Anonym (GD)

    Ja, det är exakt detta de är till för.
    Köp idag och uppdatera i morgon!

  • EnAnonumius

    Nattblöja är tillför att kunna hantera mer mängd kiss än vanlig dagblöja.

    Kan ju göra en jämförelse.
    Vi kvinnor (inte alla kvinnor självklart, men många) har ju en nattbinda på nätterna och det är just för att slippa och springa upp på nätterna och byta och få en hel natts sömn då nattbinda tar upp en större mängd än vanliga bindorna.

    Samma är det med nattblöja. De är till för att bebisen skall kunna sova utan att behöva vakna blöt mitt i natten.

    Så nu när du vet att det inte funkar längre med vanliga dagblöjor på natten längre, så bör du ju köpa in nattblöjor, så slipper bebisen vakna blöt och känna sig obehaglig.


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (S)

    Finns ju också bättre och sämre blöjor för olika barn (gällande passform, uppsugning m.m.). På mina barn har t.ex. pampers vanliga i en strl större - och snibblöja, inte byx! - fungerat definitivt bäst nattetid. Dagtid har det inte varit lika petigt, för då kan man ju byta så ofta man vill. 

  • Anonym (Mjau)

    Jag ska prova nattblöja då! 
    Men annars fortsätter vi med denna blöjan på dagen dvs Libero, den funkar fint på dagen och är den enda hen inte blir röd i rumpan av.

    Hörde med bekanta, ingen av dom har använt nattblöja, men alla kanske kissar olika mängd, vad vet jag. :)

  • Anonym (Hin håle)

    För vår del funkade up and go på natten till dess att hon fyllde 1 sedan rörde hon sig så pass.mycket att blöjan glipade. Blev vanliga tejpblöjor efter det och då försvann problemet. 

  • Gameofthrones

    Libero tycker jag är den bästa blöjor överlag. 

  • Anonym (Mjau)

    Vi kör Libero comfort dvs tejpblöja. Byxblöja har vi bara provat en gång när Libero skickade hem 1 för prov men den höll inte kisset alls för oss. 

    Hoppas nattblöja är lösningen då för natten,  stackarn är så ledsen när hen är blöt av kiss och vem skulle inte vara, skulle inte jag heller gilla!

  • Gameofthrones

    Pampers dry night. Är många som köper. 

  • Anonym (Mjau)
    Gameofthrones skrev 2022-05-20 08:36:59 följande:

    Pampers dry night. Är många som köper. 


    Pampers blev hen så röd i rumpan av, men då var hen bara 1 månad så kanske inte blir det längre.

    Pratade med en bekant som har 5 barn "men så mycket kissar väll inte en bebis, jag har ju ändå 5 och ingen av dom har gjort de" fick jag precis höra.  Hehe OT , men denna personen tror mig inte!  :'D 
  • Gameofthrones
    Anonym (Mjau) skrev 2022-05-20 08:43:16 följande:
    Pampers blev hen så röd i rumpan av, men då var hen bara 1 månad så kanske inte blir det längre.

    Pratade med en bekant som har 5 barn "men så mycket kissar väll inte en bebis, jag har ju ändå 5 och ingen av dom har gjort de" fick jag precis höra.  Hehe OT , men denna personen tror mig inte!  :'D 
    Det är ett gissel med blöjor... Puh..

    Prova och ha engångsunderlägg och försöka hitta bästa nsttblöjan. Då kan ni rädda iaf rädda sängkläderna 
  • Gameofthrones
    Anonym (Mjau) skrev 2022-05-20 10:46:35 följande:
    Tack så mycket för tipset! Ska absolut prova denna, tills vi hittar bästa nattblöjan, eller om inget funkar så räddas ju sängkläderna åtminstonde som du säger! :) 
    Det finns större förpackningar är det mkt kiss använd större? Storleken gör mkt. TENA är för vuxna men om man googlar så finns det mer i än för barn.

    Ett värt försök testa de ni tycker är bäst :) 
  • Anonym (Mjau)
    Gameofthrones skrev 2022-05-20 10:59:53 följande:
    Det finns större förpackningar är det mkt kiss använd större? Storleken gör mkt. TENA är för vuxna men om man googlar så finns det mer i än för barn.

    Ett värt försök testa de ni tycker är bäst :) 
    Ja de är JÄTTE mycket kiss, så får nog ta större. Absolut värt att testa :)
  • Anonym (Minstingen)

    Vi har kört med nattblöja till båda våra. Och kisskydd i sängen. Speciellt den yngsta var en superkissare så problemet känns igen.

  • cosinus

    På våra har det oftast läckt ut uppåt, vid magen.

    1) se till att snoppen är riktad neråt

    2) köp ett par kalsonger (inte boxer) i liten storlek och dra över blöjan. Då sitter den tätare överlag och resåren på kallingarna håller in blöjan i midjan (kan ju funka med pyjamasbyxor också men de är oftast inte så tighta)

  • Anonym (DD)

    Ta dubbla blöjor och en större storlek om inte två storlekar större, över den första. Använd då öppna blöjor, ej byxblöjor.

    Använd en body över och kanske en byxa som håller den bra på plats.

  • Anonym (Mjau)
    Anonym (DD) skrev 2022-05-21 09:53:19 följande:

    Ta dubbla blöjor och en större storlek om inte två storlekar större, över den första. Använd då öppna blöjor, ej byxblöjor.

    Använd en body över och kanske en byxa som håller den bra på plats.


    Vi provade en storlek större men funkade inte och body har vi provat också. Det är upp till ryggen de läcker, blöjan väger ju en del också pga kisset, så förstår att de måste ut, men att en liten kan kissa så mycket!

    Vi körde med storlek 5 fast hen är 4 egentligen.  Var och kikade på nattblöjor igår, men fanns bara för större.. Får åka till en större affär idag och kolla.
  • Anonym (DD)
    Anonym (Mjau) skrev 2022-05-21 10:03:40 följande:
    Vi provade en storlek större men funkade inte och body har vi provat också. Det är upp till ryggen de läcker, blöjan väger ju en del också pga kisset, så förstår att de måste ut, men att en liten kan kissa så mycket!

    Vi körde med storlek 5 fast hen är 4 egentligen.  Var och kikade på nattblöjor igår, men fanns bara för större.. Får åka till en större affär idag och kolla.
    Kör 4an med en storlek 6 över, var noga med att dra ut läckagebarriärerna på båda. Och någon slags blöjbyxa över.
Svar på tråden Nattblöja? Kissar genom på natten..