• Anonym (Hjärtekrossad)

    Kommer han komma tillbaka?

    Förra helgen så gjorde min kille slut och som titeln säger, kommer jag få tillbaka honom eller måste jag gå vidare?

    Vi är 36 och 37, bor inte ihop och var tillsammans i 5 år. Det har varit mycket och stor kärlek, vi har bråkat en del som man gör i typ alla relationer, inget konstigt. 
    Nu med corona så har det blivit mycket på hans jobb och om någon är sjuk eller inte jobbar på som de ska så har det blivit hans problem. Så det har varit och är tufft för honom vilket också har märkts då han ofta är trött och lite off. Han har egentligen aldrig varit superbra på att visa sina känslor men på sistone så har kan varit ännu sämre och sex har vi knappt. Jag har då blivit osäker på hans känslor för mig då jag som person läser in mer på kroppsspråk än vad som faktiskt sägs. (extra så efter att jag i ett tidigare förhållande känt på mig att nåt var tok men han hävdade att han visst tyckte om mig, efter flera månader kom det fram att jag haft rätt hela tiden) 
    Den här senaste kille känner jag dock ändå att jag kan tro på, då han som sagt alltid varit dålig på att visa och han är dessutom extremt bra på att uttrycka det i skrift. Väldigt mycket gulligt där. Och han har gärna velat ringa då och då, för att få höra min röst. 


    Nu senaste så har han även börjat sova dåligt, svårt att somna och vaknar tidigt och kan omöjligt somna om. Jag har frågat om det är något mer än jobbet som tynger honom men nej det är bara det. Vi brukar ses på helgerna, men förrförra helgen så ville han ha en egenhelg så han kunde vila ut ordentligt, vilket jag är helt okej med och förstår då jag precis som han är introvert. 
    Nu helgen som var så ville han träffas och jag kollade om han inte behövde vila mer, men nej han ville ses. 
    Under lördagen så kom ett tillfälle då jag kröp upp till honom när han låg och slösurfa, för att mysa lite (vilket vi inte gjort fram tills dess) och då lägger han bort mobilen och lägger sig som en pinne och visar ingen som helst respons på min tillgivenhet. Efter en stund tröttnar jag och går då det gjorde mig lite ledsen och han kommer efter ett par minuter och så börjar vi prata om det hela. Han gör då slut för att han mår dåligt och kan inte visa mig den kärleken jag förtjänar, mer saker sades säkert men de minns jag inte då det hela gjorde mig så upprörd och chokad. Jag packar ihop mina saker och åker hem. 
    I söndags pratade vi i telefon och jag försöker få honom att ändra sig men han vill inte, det är slut, och precis som i lördag så minns jag inte allt då jag var i upplösningstillstånd, men ord som det klickade bara till, tycker man inte om sig själv så kan man inte tycka om någon annan och vi ska inte vara ihop för vi drar bara ner varandra förekom. 
    Jag sa att om han gör slut så vill inte jag att vi har någon kontakt, vilket han inte riktigt verkade gilla men accepterade. 
    Jag skrev till honom på kvällen och sa god natt vilket han också svarade på. 
    Men sen dess har vi inte haft någon kontakt. 


    Kommer han att ångra sig och komma tillbaka? Är det kört för oss?
    Har han inte hört av sig för att han inte vill eller för att han respekterar mitt beslut om ingen kontakt? Jag vill ha honom tillbaka, vad ska jag göra?

  • Svar på tråden Kommer han komma tillbaka?
  • Anonym (Nja)

    Jag skulle säga att han inte kommer tillbaka och du skulle behöva acceptera att ni inte kan ha en relation just nu,

    Han har inte hört av sig för att 1) han vill inte och 2) du har sagt att han inte ska det.

    För att få tillbaka honom behöver du först lämna honom, på riktigt.

  • Anonym (Hjärtekrossad)
    Anonym (Nja) skrev 2022-05-20 18:08:41 följande:

    Jag skulle säga att han inte kommer tillbaka och du skulle behöva acceptera att ni inte kan ha en relation just nu,

    Han har inte hört av sig för att 1) han vill inte och 2) du har sagt att han inte ska det.

    För att få tillbaka honom behöver du först lämna honom, på riktigt.


    Vad menar du med lämna på riktigt? Typ släppa honom?

    Du skrev just nu, tänker du att det kanske finns en chans sen?
    och ja, jag griper halmstrån här ???? läser in allt så det ska passa mig bäst.
  • Anonym (Nja)
    Anonym (Hjärtekrossad) skrev 2022-05-20 18:20:46 följande:
    Vad menar du med lämna på riktigt? Typ släppa honom?

    Du skrev just nu, tänker du att det kanske finns en chans sen?
    och ja, jag griper halmstrån här ???? läser in allt så det ska passa mig bäst.
    Ja, på riktigt. Släppa honom helt. Planera för ett liv helt utan honom.

    För det första så verkar han inte ha särskilt starka känslor för dig längre, så bara det är ju en stor orsak till att ni antagligen inte skulle bli ett par igen. Sedan måste han ta tag i sin jobbsituation också och få balans där, och det kan ta lång tid. Men med tanke på att han verkar ha släppt dig känslomässigt så behöver du ställa in dig 100 % på att ni inte blir ett par igen.
  • Anonym (ööö)

    Man bråkar inte massor i alla relationer. Redan där visade du att det nog inte varit helt optimalt mellan just er. 

  • Anonym (Hjärtekrossad)
    Anonym (Nja) skrev 2022-05-20 18:37:46 följande:
    Ja, på riktigt. Släppa honom helt. Planera för ett liv helt utan honom.

    För det första så verkar han inte ha särskilt starka känslor för dig längre, så bara det är ju en stor orsak till att ni antagligen inte skulle bli ett par igen. Sedan måste han ta tag i sin jobbsituation också och få balans där, och det kan ta lång tid. Men med tanke på att han verkar ha släppt dig känslomässigt så behöver du ställa in dig 100 % på att ni inte blir ett par igen.
    Genuin fråga, hur vet du att han släppt mig känslomässigt? Vad har jag skrivit som tyder på det? 
  • Anonym (Hjärtekrossad)
    Anonym (ööö) skrev 2022-05-20 18:45:40 följande:

    Man bråkar inte massor i alla relationer. Redan där visade du att det nog inte varit helt optimalt mellan just er. 


    Jag sa aldrig massor och senaste ett och ett halvt året så har det inte varit en enda gång. 

  • Anonym (Nja)
    Anonym (Hjärtekrossad) skrev 2022-05-20 18:48:13 följande:
    Genuin fråga, hur vet du att han släppt mig känslomässigt? Vad har jag skrivit som tyder på det? 
    För det första, det är inte bara jobbet som tyngt honom. Man vaknar inte en morgon och tappar känslorna, det har pågått ett längre tag först. För det andra, att han insisterade på att ses, för han tänkte dumpa dig. För det tredje, stel som en pinne när du lägger dig bredvid och visar ingen närhet. För det fjärde, han gjorde slut. För det femte, han är helt säker när du frågar honom. För det sjätte, det kommer fram att ni bara drar ner varandra som par. För det sjunde, han hör inte av sig.

    Sammantaget: han har lagt dig bakom sig. Det finns säkert ett uns av känslor kvar men i stort så har han släppt dig. Det borde du också göra.
  • Anonym (Hjärtekrossad)
    Anonym (Nja) skrev 2022-05-20 18:59:59 följande:
    För det första, det är inte bara jobbet som tyngt honom. Man vaknar inte en morgon och tappar känslorna, det har pågått ett längre tag först. För det andra, att han insisterade på att ses, för han tänkte dumpa dig. För det tredje, stel som en pinne när du lägger dig bredvid och visar ingen närhet. För det fjärde, han gjorde slut. För det femte, han är helt säker när du frågar honom. För det sjätte, det kommer fram att ni bara drar ner varandra som par. För det sjunde, han hör inte av sig.

    Sammantaget: han har lagt dig bakom sig. Det finns säkert ett uns av känslor kvar men i stort så har han släppt dig. Det borde du också göra.

    1 Hur vet du att det inte bara är jobbet? Han är inte typen som ljuger en rakt upp i ansiktet och inte under ganska lång tid. 
    2 Kan helt klart vara sant.
    3 Ja men han kom sent och satte sig bredvid mig och strök på mig. 
    4 Ja men han trodde att jag ville det med. Men ja sant. 
    5 Hängde jag inte med riktigt. 
    6 Sant
    7 Ja, men samtidigt har det bara gått 5 dar, visserligen så pratade och skrev vi flera gånger om dagen på hans initiativ. 
    Jag var ju dessutom korkad nog att säga att jag inte ville ha kontakt. 


    Men ja, du kan ha rätt. 
    Tack för att du engagerar dig i mina problem. 

  • Anonym (A)
    Anonym (ööö) skrev 2022-05-20 18:45:40 följande:
    Man bråkar inte massor i alla relationer. Redan där visade du att det nog inte varit helt optimalt mellan just er. 
    Håller med
Svar på tråden Kommer han komma tillbaka?