• Gretacarina

    Vart skall jag gå??

    Så konstigt mitt liv har blivit. Min man och jag har varit tillsammans i tjugo komplicerade år. Två barn, mycket kärlek, för lite sex, för mycket alkohol och bråk. Det har också förekommit våld.

    Så blandat så svårt. Livet är ju mycket svårare än jag någonsin kunnat föreställa mig. Jag är en öppen person, vill vara sann, det är lätt att vara sann men så svårt att leva upp till det i handling. Så nu håller jag tyst.

    Det var någonting som dog hos mig då vi grälade svårt i januari. Jag försökte förföra min man, han ville inte, var sur såklart och full ( var jag med ) blev besviken och grinig då vi så sällan har sex. Vi började gräla. Slutade med att maken slog till mig och gick för att lägg sig. Jag blev förbannad och gick efter för att slå tillbaka. Lyckades inte så bra med det men hans försvar var desto kraftigare.  Jg fick blåmärken men var ändå den som kramade honom dagen efter. 


    Jag stängde av, detta har inte hänt, klart att det är mitt fel eller hur? tog ändå upp det efter 4 månader och fick då svaret ( kanske efter viss provokation vi kan inte kommunicera) att det är klart att detta händer när jag är så provocerad.

    jag har bokat tid hos familjerådgivningen, talat med många kloka människor, alla säger att jag skall gå. Sitter ändå här
    i soffan och försöker se glad ur när det enda jag vill är att känna värme och trygghet. 

Svar på tråden Vart skall jag gå??