• Anonym (Molly)

    Maken dödade min kåthet- igen

    jaha, så har man varit på aw med vänner. Kommer hem någorlunda i tid, uppklädd, heta underkläder. sugen på att rulla runt mellan lakanen och älska frenetiskt.

    vad möts man av? På bara en enda jävla dag har hemmet förvandlat till ett bombnedslag. Får vada fram i hallen av skor, fullbelamrat av disk och mat i köket, popcorn krig i vardagsrummet. En fisande karl sitter i soffan i mjukisar. Det enda positiva att komma hem till var att barnen somnat i tid.

    Där torkade all längtan. Nu väntar en lördag som kommer bestå av att jag ska behöva avsätta tid att röja. Efter honom. igen. Allt jag vill är att ligga och njuta med mannen jag älskar och istället så gnisslar jag tänder av irritation och besvikelse.

    vet inte vad jag vill med tråden... behöver spy ut min irritation.

  • Svar på tråden Maken dödade min kåthet- igen
  • Anonym (Förstår)

    Jag förstår din känsla. Vad jag däremot inte förstår är varför många Män beter sig som bebisar och sen undrar varför de inte får ligga och varför tjejen är trött och sur?.

  • Anonym (K)

    Låt honom städa. Och sen tycker jag att din inställning är rätt märklig, han ska automatiskt vilja ha sex bara för att du kommer hem onykter i sexiga kläder? Han är väl inte alltid kåt bara för att du vill det, på samma sätt som du säkert inte bara kan knäppa på kåtheten för att han vill.

  • linani

    Fast, att bli sur är ett val du gör. Ni hade kunnat ligga ändå, stäng dörren till sovrummet bara, där inne stod väl ingen disk?

    Mannen hade säkert slutit fisa om du gränslat honom i soffan i dina sexiga underkläder. Och mjukisbyxor kan man ta av, du kan inte begära att han ska sitta finklädd hemma en kväll för att du kommer hem fyllekåt.

    Sen efter sexet säger du, "älskling imorgon tar jag barnen och åker iväg till xxxx medan du städar och gör fint här hemma".

    Lite stök i huset är inget att hänga upp hela sin tillvaro på. Man kan leva ändå. Och om du generellt tycker mannen är kass, så gör slut. Hellre det än att gå runt och bli bitter och skylla orsaken på någon annan.

  • Anonym (lll)

    mitt tips är att ni kan ha sex först, sen kan ni städa tillsammans. Ska man röja upp och städa innan så blir man så klart trött. 

  • Tompa2022
    Anonym (Molly) skrev 2022-05-20 23:59:20 följande:
    Maken dödade min kåthet- igen

    jaha, så har man varit på aw med vänner. Kommer hem någorlunda i tid, uppklädd, heta underkläder. sugen på att rulla runt mellan lakanen och älska frenetiskt.

    vad möts man av? På bara en enda jävla dag har hemmet förvandlat till ett bombnedslag. Får vada fram i hallen av skor, fullbelamrat av disk och mat i köket, popcorn krig i vardagsrummet. En fisande karl sitter i soffan i mjukisar. Det enda positiva att komma hem till var att barnen somnat i tid.

    Där torkade all längtan. Nu väntar en lördag som kommer bestå av att jag ska behöva avsätta tid att röja. Efter honom. igen. Allt jag vill är att ligga och njuta med mannen jag älskar och istället så gnisslar jag tänder av irritation och besvikelse.

    vet inte vad jag vill med tråden... behöver spy ut min irritation.


    Jag förstår din frustration, men han kanske inte fick memot att du ville ha lite het, lagom berusad sex efteråt? Då hade han säkert fixat till hemma, duschat, tagit på sig en god aftershave och lite snygga kläder och ställt fram en flaska bubbel för er att komma i fas.

    Kommunicera, gott folk. Tankeläsning är en mycket ovanlig förmåga.
  • Anonym (M)
    Tompa2022 skrev 2022-05-21 09:44:06 följande:
    Jag förstår din frustration, men han kanske inte fick memot att du ville ha lite het, lagom berusad sex efteråt? Då hade han säkert fixat till hemma, duschat, tagit på sig en god aftershave och lite snygga kläder och ställt fram en flaska bubbel för er att komma i fas.

    Kommunicera, gott folk. Tankeläsning är en mycket ovanlig förmåga.
    Beror ju lite på hur det brukar se ut och rutiner man normalt har tänker jag, t.ex kanske man har som rutin att röja lite på kvällen för att slippa monsterstäda sen, det byggs ju på både disk, tvätt och annat. Eller om han förväntar sig motsvarande när han kommer hem när han varit ute på kvällen. 

    Men ja kommunikation krävs absolut, så man är överrens om vad man själv känner är rimligt och vad man förväntar sig av varandra. Det är ju dock inte konstigt om man blir sur och avtänd om den andre alltför ofta bryter den överenskommelse man haft. Visst kan man förstå att man ibland inte orkar, men om man själv blir den som alltid måste täcka upp för det istället för att den som struntade i sin del faktiskt täcker upp för det själv senare blir det ett irritationsmoment som bara växer. Vilket är min uppfattning ofta är problemet, man är överrens om något men i slutändan blir det ändå inte så. 
  • Anonym (:) haha ja se fruntimmer)

    hahahaha ja se fruntimmer och deras outsinliga källa till totala narcissism. Nu är jag kåt vilket händer en gång i halvåret...men han förstörde det. Medans han är kåt varenda dag och du förstör det, varenda dag. Ändå är du offret.

  • vampyria2
    Anonym (:) haha ja se fruntimmer) skrev 2022-05-21 12:43:05 följande:

    hahahaha ja se fruntimmer och deras outsinliga källa till totala narcissism. Nu är jag kåt vilket händer en gång i halvåret...men han förstörde det. Medans han är kåt varenda dag och du förstör det, varenda dag. Ändå är du offret.


    Snacka om att dra alla över samma kam  Finns nog väldigt många relationer där det faktiskt är kvinnan som vill oftare än männen faktiskt ????

    men till TS vill jag bara säga, blanda aldrig i hop sex och närhet med såna saker, det kommer alltid finnss saker man stör sig av hos den andre så det slutar bara med att man slutar helt att ha sex till slut.
  • Anonym (:) haha ja se fruntimmer)
    vampyria2 skrev 2022-05-21 13:00:30 följande:
    Snacka om att dra alla över samma kam  Finns nog väldigt många relationer där det faktiskt är kvinnan som vill oftare än männen faktiskt ????

    men till TS vill jag bara säga, blanda aldrig i hop sex och närhet med såna saker, det kommer alltid finnss saker man stör sig av hos den andre så det slutar bara med att man slutar helt att ha sex till slut.
    Jag betvivlar inte det, men även de kvinnorna gör sig till offer i situationen. Narcissismen står i full blom oavsett sexlust.
  • Anonym (A)
    vampyria2 skrev 2022-05-21 13:00:30 följande:
    Snacka om att dra alla över samma kam  Finns nog väldigt många relationer där det faktiskt är kvinnan som vill oftare än männen faktiskt ????

    men till TS vill jag bara säga, blanda aldrig i hop sex och närhet med såna saker, det kommer alltid finnss saker man stör sig av hos den andre så det slutar bara med att man slutar helt att ha sex till slut.
    Håller med
Svar på tråden Maken dödade min kåthet- igen