• Anonym (Varfö­r)
    Sat 21 May 2022 10:22
    1128 visningar
    1 svar
    1
    1128

    Varför är vi som vi är?

    Jag har på senare tid börjat analysera mig själv och mitt liv och ser ett genomgående mönster: jag är bekväm och tar Alltid enkla vägen ut. Flyr från saker snarare än att sträva efter önskade mål. Låter bara saker hända i livet snarare än aktiva val. har inga egna hobbies då jag inte vet vad jag gillar. 


    Bör tilläggas att jag har fint liv med fin familj, bra jobb osv. Men dessa saker har väl mer eller mindre bara  hänt och serverats till mig. Inget jag direkt kämpat för (Förutom boende som ju Är en kamp för de flesta i Stockholm) 

    Någon mer som börjar grotta i sitt förflutna och funderat på varför saker blivit som de blivit? 

  • Svar på tråden Varför är vi som vi är?
  • Sat 21 May 2022 14:11
    #1

    Hmm. Jag har alltid känt mig mycket aktiv och engagerad i mina beslut. Saker har inte bara hänt, utan jag finner ett mål och jobbar mig dit. 

    Sen har jag aldrig velat ha barn och bilda familj. Men många jag känner har velat det, och jag ser att flera av dem har jobbat sig dit, men för vissa tycks det bara ske automatiskt precis som du beskriver det. Som att de bara följer med liksom, å det bara händer. Spännande ämne.

Svar på tråden Varför är vi som vi är?