• Anonym (Onödi­gt.räd­d)
    Sat 21 May 2022 12:37
    2769 visningar
    4 svar
    4
    2769

    Gömmer mig för exet, har inget liv.

    Jag har barn med en människa som behandla mig illa. Jag mår väldigt dåligt varje gång han försöker höra av sig, som tur är väldigt sällan. Han har ingen kontakt med barnet, vet egentligen inte varför för han vill enligt honom. 

    I början efter separationen satt han inne men det gör han inte längre och med tiden har en allt större rädsla att springa på honom vuxit fram. Vi bor 3 mil ifrån varandra dock bor jag i den större staden och jag vet att han åker hit ibland. Som det är nu åker vi ingenstans på helger eller vardagar efter 16 där vi kan råka springa på honom (affärer, badhus, centrum mm). Om vi gör det är jag ständigt på min vakt. Alltså det är så jävla sorgligt. Blir så ledsen. Tidigare hade jag mycket energi, gillade att hitta på saker och att vara social. Ska jag gömma mig resten av livet? Jag är inte rädd att han ska skada oss på något sätt om vi möts, bara rädd för att möta honom, vad säger han till barnet osv. Kommer att svimma. Jag vet att oddsen är sjukt små att just vi ska mötas men det har satt sig och jag vet inte hur jag ska hjälpa mig själv längre... 

  • Svar på tråden Gömmer mig för exet, har inget liv.
  • Anonym (lll)
    Sat 21 May 2022 12:45
    #1
    +1

    Kan du åka iväg på saker ihop med vänner, så att du inte är ensam om du skulle se honom? Trist om du och barnet inte kommer ut på tex badning om ni vill det, bara för att det finns en risk att han är där. Hur stora är oddsen egentligen för att han skulle dyka upp på ett sånt ställe? 

    Jag tror du behöver träna på att ge dig ut och bästa sättet är nog att göra det i sällskap med andra. 

  • Anonym (Onödi­gt.räd­d) Trådstartaren
    Sat 21 May 2022 13:17
    #2

    Precis, rent logiskt är risken så liten att den stora rädslan jag har inte alls är proportionerlig. Jag är helt medveten om det men det. 

    Jo, jag har vänner och vi hittar på saker ihop men jag har inte berättat om att jag är rädd för att möta honom, vill liksom att dom ska vara beredda på om det händer att jag kommer att reagera ologiskt i deras ögon. 

    Du har nog rätt att jag måste träna på det. Ibland känner jag att han borde vara mer rädd för mig, det är jag som är stark och har startat ett helt nytt liv och har tagit hand om barnet helt själv i snart 3 år med jobb, studier mm. Men innerst inne känner jag mig allt annat än stark... 

  • Anonym (Ut)
    Sat 21 May 2022 14:17
    #3

    Låt inte honom hindra dig och barnet från att leva ett fullgott liv. Ut med er! Skulle han råka dyka upp så gå därifrån bara. Du svimmar inte, jag lovar. Har du varit så här stark hittills kommer du vara stark och handlingskraftig då också.

  • Anonym (A)
    Sat 21 May 2022 20:16
    #4
    Anonym (Ut) skrev 2022-05-21 14:17:36 följande:
    Låt inte honom hindra dig och barnet från att leva ett fullgott liv. Ut med er! Skulle han råka dyka upp så gå därifrån bara. Du svimmar inte, jag lovar. Har du varit så här stark hittills kommer du vara stark och handlingskraftig då också.
    Håller med
Svar på tråden Gömmer mig för exet, har inget liv.