• Anonym (Ida)

    Akuten med barn

    Va på akuten i 29 h utan att få mat. Fick visserligen vatten och mugg. Larmade att jag var hungrig när det hade gått 24 h. Fick en ostmacka och blev inte mätt... fick ringa anhöriga som fick komma med mat. Får det gå till så? Min 10 månaders bebis fick dela liten säng med mig. Fick inget täcke utan en filt när vi skulle sova... dessutom knacka dom aldrig när jag skulle in på rummet.
    läkaren Visste att jag sovit dåligt under längre tid med barnet. Och barnet hade sömnbrist. Hon kom in 8 på morgonen och började prata fast jag låg och sov... så hon väckte mig.... 
    jag hade alltid svag belysning inne på rummet. Varje gång hon kom in i rummet så tände hon alla lampor så jag blev bländad. Tog ingen hänsyn till att jag ville ha svagare ljus därinne... får det gå till såhär? Har inte klagat, men Känns inte rätt liksom... 

  • Svar på tråden Akuten med barn
  • Anonym (Ida)

    var Där med ett barn , så de inte misstolkas att de var flera :)

  • Anonym (Ida)

    Ska stå att hon inte knackade när hon kom in. Eller ja varken läkare eller sköterskorna. Dessutom fick man inte gå omkring i korridoren... 

  • Anonym (Rf)

    Är det du eller bebisen som söker vård?
    Läkaren kommer ju när hen har tid och behöver väl ljus för att kunna undersöka dig.

    Beroende på vem som är sjuk, kan inte barnets andra förälder eller nån annan anhörig lösa av dig för att vaka över barnet.

    Är du sjuk, kan ingen ta barnet så du får vila?

  • Anonym (E)
    Anonym (Ida) skrev 2022-05-21 21:43:53 följande:

    Ska stå att hon inte knackade när hon kom in. Eller ja varken läkare eller sköterskorna. Dessutom fick man inte gå omkring i korridoren... 


    Ännu en som är förvånad över att man inte får gå i korridoren? Dyker upp samtidigt som TS i den andra tråden är tillbaka?


    Eller att läkare inte kan ta hänsyn till när man sover... De behöver bra belysning.

  • Anonym (.)

    Känns tydligt att det är samma ts som skrev om hela familjen på akuten. Massa punkter efter meningarna och stor bokstav på ord mitt i meningar. Vad är det du vill få ut av detta egentligen?

  • EnAnonumius

    Du var på akuten, och ja det var jättelänge och du hade dämpad belysning..

    Fast hur hade du tänkt dig att en läkare som äntligen kunde komma, skall kunna göra ordentlig undersökning i "dämpad belysning"?

    DU var på ett sjukhus.. När en läkare undersöker en patient så behöver läkaren ordentligt med ljus..
    Hon kan ju knappast sitta och vänta på DIG i längre stund för att du skall kunna "godkänna" full belysning så att h*n kan göra undersökningen. De har många patienter att gå till på en akut och inte bara dig.

    Vad beträffande mat, på en akut så får man fixa maten oftast själv. Att du fick en ostfralla kan du bara vara tacksam över. 


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (wewo)

    Ahh. Så förra tråden var alltså bara en trolltråd. Varför skapa en ny tråd? Du kunde säkert haft kul i den andra tråden, hålla igång den genom att fortsätta trolla där istället för att bara göra en ny tråd. Vad blir nästa tråd?

    "Jag var på akuten i 87 timmar med mina 12 barn och de kollade fult på mig när jag bad dem sätta upp en teaterställning för mina barn, höjde rösten till mig när jag körde gokart i hallen och gav mig inget att dricka eller äta. Det slutade med att jag dog av vätskebrist och uttråkning så nu sitter mitt spöke här och skriver tråden för att få hjälp.".

  • Anonym (Diddi)

    Ja, det får gå till så. Det var akuten, inte Grand Hotell. Jag antar att du var där för att söka vård för ditt barn, inte för att du behövde en spa-helg. Vem menar du skulle komma och servera dig mat utan att du ens bett om det?

  • EpicF

    Vad hade du förväntat dig? Akuten är ingen restaurang där det servas mat och dryck. Det får man ordna på ett eller annat sätt själv. 

Svar på tråden Akuten med barn