• Anonym (Nadia)

    Han visar ingen kärlek

    Hej 


    Har varit tillsammans med min kille i 4 år nu. Första året var helt underbart och han var så kärleksfull. Efter ett år slutade han krama och pussa mig. Sex har vi väl ändå haft men jag syftar mer på det vardagliga mysandet. Nu har vi en son på 3 månader och det har bara blivit värre. Jag har tagit upp detta och han säger bara att när vi bråkar och han blir besviken så blir han helt off. Det blir även jag, men alltså jag känner mig som en gammal kärring som har bott med samma man i 50 år. Vad ska jag göra? Jag vill inte diskutera detta med honom då han vet att jag gillar uppmärksamhet och smicker. Ska jag bara acceptera läget? Vi har trevligt och kan skratta ihop iallafall. Det känns på ett sätt som att jag redan har accepterat att det är såhär och jag längtar inte efter passion lika mycket som för 3 år sedan. 

  • Svar på tråden Han visar ingen kärlek
  • Anonym (Gilla läget)

    Ja ts, du ska faktiskt acceptera läget. Du kan inte tvinga honom att älska dig och att visa kärlek, du kan inte gnälla dig till romantiska gester och komplimanger. Det du gör är att skaffa dig ett eget liv och förbered dig mentalt på att ni antagligen kommer att gå isär om ett halvår eller så. Börja planera för det. Du märker om han ångrar sig och börjar visa uppmärksamhet igen.

  • Anonym (Nadia)
    Anonym (Gilla läget) skrev 2022-05-22 07:46:54 följande:

    Ja ts, du ska faktiskt acceptera läget. Du kan inte tvinga honom att älska dig och att visa kärlek, du kan inte gnälla dig till romantiska gester och komplimanger. Det du gör är att skaffa dig ett eget liv och förbered dig mentalt på att ni antagligen kommer att gå isär om ett halvår eller så. Börja planera för det. Du märker om han ångrar sig och börjar visa uppmärksamhet igen.


    tack, det ska jag fanimej göra! Det är sant det du säger
  • Anonym (Gilla läget)
    Anonym (Nadia) skrev 2022-05-22 12:41:48 följande:
    tack, det ska jag fanimej göra! Det är sant det du säger
    Om det blir så att ni går isär så lovar jag att du ganska snabbt kommer att upptäcka att den där passionen du skriver om inte alls har försvunnit eller ens dämpats, det är bara frågan om att hitta en partner som tänder den igen, eller så kommer den igång helt på egen hand.

    Lycka till.
Svar på tråden Han visar ingen kärlek