• Anonym (...)

    Killen går runt och tycker synd om sig själv..

    Surar, klagar, ser bitter ut. Grinig mot mig.
    Kommentarer som: Kan det inte bli måndag snart! Bara att döda den här dagen.. Ännu en dag i ?paradiset?(ironiskt)..

    Vad gör man?

  • Svar på tråden Killen går runt och tycker synd om sig själv..
  • Anonym (W)

    Stick iväg och gör något själv. Då slipper du höra på gnället.

  • Anonym (varför?)

    Vad är det han mår dåligt över då? Man pratar och försöker hjälpa sin partner, tänker jag. Tror knappast han väljer att må dåligt, de flesta vill ju vara glada och må bra?

  • Anonym (Hej)

    Hade en sån pojkvän en gång. Är han alltid så?

    För min var det, i princip. Så här i efterhand var han nog det från start, bara att jag inte riktigt såg det då. Det var inte förrän vi hade varit tillsammans ett tag och liksom nyförälskelse-fasen lagt sig som jag märkte det. Vi är fortfarande goda vänner och jag ser det så tydligt hos honom nu haha det är verkligen en sjukt irriterande egenskap??
    Och helt ärligt, när jag tänker tillbaka på när jag gjorde slut så var det delvis på grund av det.

    Säger inte att du ska göra slut med din kille (!) men reflektera kanske lite över om han är så, eller om det hänt något? Kanske han har en dålig period och det är hans (om än kanske lite barnsliga?) sätt att signalera att allt inte känns 100. En del killar har ju så svårt att prata känslor.

  • Tecum
    Anonym (...) skrev 2022-05-22 14:44:30 följande:
    Surar, klagar, ser bitter ut. Grinig mot mig.
    Kommentarer som: Kan det inte bli måndag snart! Bara att döda den här dagen.. Ännu en dag i paradiset(ironiskt)..

    Vad gör man?
    Man tar reda på varför han tycker och säger så, vad är felet? Kan han eller ni tillsammans göra något åt det? Om inte är det lika bra att separera.
  • Anonym (...)
    Tecum skrev 2022-05-22 18:45:10 följande:
    Man tar reda på varför han tycker och säger så, vad är felet? Kan han eller ni tillsammans göra något åt det? Om inte är det lika bra att separera.
    Han tycker att det är tråkigt att inte ha en bil. Men han vill inte köpa en heller för att det kostar trots att han har råd. Han är rastlös och uttråkad men säger nej till allt jag föreslår.
  • Anonym (N)
    Anonym (...) skrev 2022-05-22 20:57:07 följande:
    Han tycker att det är tråkigt att inte ha en bil. Men han vill inte köpa en heller för att det kostar trots att han har råd. Han är rastlös och uttråkad men säger nej till allt jag föreslår.
    Det är ju inte ditt problem. Sluta föreslå saker, han är vuxen och får ta ansvar för sig själv. Gå ut, träffa vänner eller gör något kul bara du. Han kan sitta och vara negativ själv.
  • Tecum
    Anonym (N) skrev 2022-05-23 14:57:05 följande:
    Det är ju inte ditt problem. Sluta föreslå saker, han är vuxen och får ta ansvar för sig själv. Gå ut, träffa vänner eller gör något kul bara du. Han kan sitta och vara negativ själv.
    Men hans negativa attityd är ju en belastning för hela relationen. Vad hjälper det om TS har kul själv, så småningom kommer hon hem och måste hantera energitjuvens negativism. Det måste till antingen en förbättring eller separation.
  • Anonym (A)
    Tecum skrev 2022-05-23 17:56:23 följande:
    Men hans negativa attityd är ju en belastning för hela relationen. Vad hjälper det om TS har kul själv, så småningom kommer hon hem och måste hantera energitjuvens negativism. Det måste till antingen en förbättring eller separation.
    Håller med
  • Anonym (W)
    Tecum skrev 2022-05-23 17:56:23 följande:
    Men hans negativa attityd är ju en belastning för hela relationen. Vad hjälper det om TS har kul själv, så småningom kommer hon hem och måste hantera energitjuvens negativism. Det måste till antingen en förbättring eller separation.

    Och eftersom det är hans negativa attityd som är en belastning, så måste han ta ansvar för den. Det är inte TS som ska hantera den. Är det bättre att båda två mår dåligt? Självklart ska TS kunna ha det bra och trevligt, även om det innebär att hon måste umgås med andra.


     

  • Biltemakorv733

    Han mår nog inte bra. 
    Förstår att det blir jobbigt för dig, ingen orkar umgås med någon som bara är bitter hela tiden. 
    Har ni någonsin roligt tillsammans? 
    Jag skulle rekommendera att fråga honom om hur han mår och fråga varför han är på dåligt humör (utan att låta ifrågasättande eller anklagande) för då finns nog risk att han tar illa upp och blir mer sur.
    Försök prata om det, så kanske det blir bättre.

Svar på tråden Killen går runt och tycker synd om sig själv..