• Fri 27 May 2022 19:29
    7732 visningar
    24 svar
    24
    7732

    Min man vill aldrig ha sex

    Om man utgår lite ifrån att Familjeliv är fylld av nästan identiska frågeställningar så kan man såklart konstatera att detta dels är väldigt vanligt. Men också att det finns rätt många som hetsar att man ska lämna sin partner omedelbums när sexet inte fungerar. 
    Antar att det är rätt bittra personer som försöker få utlopp för sina egna misslyckanden utan att tänka tanken på exempelvis barn och annat som nästan alltid finns med i bilden, när man uppmanar andra till att lämna i relationer.
    Men vad viktigare är så kan man tänka sig att alla dessa likartade frågeställningar bygger på att man inte ens gått in och läst lite i liknande trådar. Hade man gjort det så hade man förmodligen inte skrivit, eller mer fokuserat på det som var speciellt med ens egna situation.
    Slutsatsen blir lite då att den missnöjda och sexuellt frustrerade parten förmodligen lever i en "jag-bubbla", och har rätt mycket fokus på sig själv och sina egna problem.
    Kanske, och med betoning på just kanske, är det just där problemet ligger. Förmodligen också hos de som ständigt ger rådet att fly problemen. 

Svar på tråden Min man vill aldrig ha sex