• Anonym (Barnen)

Pappans ansvarar för barnen

Jag och barnens pappa är separerade nyligen.  Jag vet att vi båda har ansvar för barnen, båda har vårdnaden. Jag har en önskan på ett upplägg men ändå flexibel på vilka dagar. Han är ganska omöjlig och komma överens med , han säger att han inte ska ha dom så jag kan ha " kul" medan han ska hjälpa mig med baren!??!  Wtf.  Har han en skyldighet eller kan han slippa ha sina barn ? De handlar om 50/50 uppdelning Mellan oss . 

• Svar på tråden Pappans ansvarar för barnen
  • Anonym (Barnen)
    Anonym (Visst) skrev 2022-06-06 12:25:18 följande:

Är han inte med på att ha dom 50% av tiden då? Är det så att han vill ha ett fast schema men du vill kunna byta dagar lite när som? 

Tänkt ett fast schema.  Men de var likadant när vi var ihop  så om jag skulle väg med några vänner var de orättvist att han "måste"  ha barnen. 
  • Anonym (Barnen)
    Anonym (tvillingmamma) skrev 2022-06-06 17:25:56 följande:

Fråga honom varför han inte vill vara med sina barn. Om det inte är så att du är borta väldigt mycket, men det låter inte så.
    Nej jag skulle förstå om jag var ute var helg typ men de är sällan jag ville vara med någon vän , då skulle de jämt gnällas om det. De är därför jag tröttnade bla och lämnade. Fick sällan göra något. Tror de är en kontrolls grej , han gör så för att jäklas med mig bara. 
  • Anonym (Barnen)
    Anonym (K) skrev 2022-06-06 20:21:26 följande:

Du menar alltså att ni ska ha ett fast schema men att ni ska hjälpas åt ibland?

Nej utan att jag vill att vi har fast schema men han vekar inte vilja ha dom och vill bestämma lite när och hur de passar honom att ha dom. . Han uttrycker sig som att han hjälper mig om han har barnen , men jag tycker ju inte att de är hjälp utan ansvar de är ju hans barn med . 
    De borde ju vara o hans intressecoch träffa dom men så gör han så för att jäklas tror jag . Lämnar allt på mig 
    Anonym (K) skrev 2022-06-06 20:21:26 följande:

Du menar alltså att ni ska ha ett fast schema men att ni ska hjälpas åt ibland?

Svar på tråden Pappans ansvarar för barnen