• Anonym (A)

Pappans ansvarar för barnen

Ditt inlägg är lite rörigt, men du kan inte tvinga honom att ha 50/50. Det finns inget lagstöd för något sådant utan föräldrar kan strunta i sina barn och om det är så så kommer allt ansvar att falla på dig. 

Om det är så att han vill ha 50/50 men att ni inte är överens om schemat så boka tid hos Familjerätten. Där kan ni få hjälp med att få ett fastlagt schema som ni sen bara följer. Då slipper ni bråka om dagar.

• Anonym (A)
    Anonym (Barnen) skrev 2022-06-06 13:00:51 följande:
     Tänkt ett fast schema.  Men de var likadant när vi var ihop  så om jag skulle väg med några vänner var de orättvist att han "måste"  ha barnen. 
    Fast nu är ni ju separerade så nu är det nya spelregler som gäller. Det bästa för att hålla sams är att ha ett fastlagt schema som ni bara följer. Om det nublir 50/50 eller något annat. Vad du gör utan barn är din ensak, och vad han gör utan barn är hans ensak.

Boka tid hos familjerätten.
  • Anonym (A)
    Anonym (Barnen) skrev 2022-06-06 23:20:55 följande:
    Nej utan att jag vill att vi har fast schema men han vekar inte vilja ha dom och vill bestämma lite när och hur de passar honom att ha dom. . Han uttrycker sig som att han hjälper mig om han har barnen , men jag tycker ju inte att de är hjälp utan ansvar de är ju hans barn med . 
    De borde ju vara o hans intressecoch träffa dom men så gör han så för att jäklas tror jag . Lämnar allt på mig 
    Anonym (K) skrev 2022-06-06 20:21:26 följande:

Du menar alltså att ni ska ha ett fast schema men att ni ska hjälpas åt ibland?

Han låter ansvarslös. Boka samtal på familjerätten, med de förutsättningarna MÅSTE ni ha ett schema. Annars kommer ni bara bråka.

Sem om han bara vill ha dom VH, eller något annat, ja då r det så. Då ska du ha underhåll.
Svar på tråden Pappans ansvarar för barnen