Inlägg från: Folivee |Visa alla inlägg
  • Folivee

    Ska gå ner 25 kilo med pulverdiet - följas åt?

    Hej,
    Håller själv på att dieta just nu, dock inte med pulver utan bara på ett kaloriunderskott mellan 500-1000 kalorier per dag. Endast hållit på sedan jag kom hem från min semester 14 juni, men gått från 71.5 kg till dagens 68.7 kg, så 2.8 kg mindre på första veckan. Har egentligen ingen övervikt på mina 171 cm, går främst ner i vikt för den sporten jag utöver så att jag är så lätt som möjligt. Dock har jag en ohälsosam relation till socker som jag behöver en paus från. :)
    Skippar frukost, bara kaffe, lunch blir havregrynsgröt med Protein och någon frukt eller bär i, ibland också en grön smootie till det. Middagen äter jag ganska vanligt, men mindre kaloribomber och lagom portioner så att man inte blir proppmätt.

  • Folivee

    Min tanke är att hålla detta låga kalori intag i 4 veckor, sedan sakta men säkert återgå till normalt intag. Själv klarar jag inte av såna där diet shakes, räcker gott med proteinshaksen jag behöver dricks för att kompensera intaget. Plus att jag vill variera der jag äter för att inte bli knäpp. :p så länge jag har koll på att jag får i mig Proteinet jag behöver och lagom med fett och kolhydrater så funkar det fint. Gick ganska snabbt att vänja kroppen och känna sig pigg igen på dieten och kan träna på ganska ordentligt utan större bekymmer. Har inget större sug på sötsaker längre, snarare stora mängder bröd och mat som lockar, haha. Har även jag "talat med mig själv" om att det även när man får gotta sig ordentligt, så känns det sällan värt det efteråt, och det har fungerat ganska bra faktiskt. 

    Är nu på ca 4.5 kg minus sedan starten för 2 veckor sedan, så det känns bra och jag börjar känna av i min träning att det blir lättare. Magsäcken är mindre och ibland känner jag mig proppmätt från det jag äter. 

  • Folivee
    Anonym (Snart normalviktig) skrev 2022-07-02 21:40:30 följande:

    Jag kör pulver kombinerat med periodisk fasta. Jag har också hypotereos nu rätt dos levaxin men var felmedicinerad länge. Hänger gärna bra att kunna stötta varandra. För mig är stress det som påverkar mest negativt jag har svårt att sköta dieten också.


    Välkommen hit! 
    Ja jag kan tycka att det är kämpigt med att dieta utan någon sjukdom/besvär som kan röra till det för mig, så det är starkt gjort! Ja stress kan vara ett riktigt problem utöver den stress kroppen redan utsätts för under en diet. Jag hade tur att jag kunde planera in min diet under en period nu när jag är utom stressande faktorer, så det har varit en riktig bonus.
    Med periodisk fasta, är det period för dag eller vecka? Tänkte om det är någon 5:2? Kör själv på periodisk fasta dag för dag med ett 6 timmars fönster där jag äter, så målet om dagarna är lunch efter 12 och middag mellan 17-18. :)
Svar på tråden Ska gå ner 25 kilo med pulverdiet - följas åt?