Inlägg från: LittelG |Visa alla inlägg
  • LittelG

    Ge mig allt ni kan om Västerås

    Lustigkulla är fint, men känns lite inträngt för min smak. Stallhagen är vackert och bra, men jämt när jag är där undrar jag var alla människor är. Otroligt ödsligt? 

    Vi bor på Kristiansborg och trivs toppenbra. Allt är så nära! Förskolan, låg- och mellanstadiet, högstadiet? senare även gymnasieskolorna. Har 900m till jobbet och 500 meter till affär, galleria m.m. Vi använder inte bilen till vardags och barnen kan ta sig till träningar själva eftersom det är så nära. Ett enkelt liv! 


     

  • LittelG
    zezez skrev 2022-06-15 09:30:25 följande:
    Tack för svar. Är Kristiansborg ett villaområde eller är det bostadsrätter? Ser att det ligger väldigt centralt vilket är bra. Vad menas med "inträngt" ? (Tänkte ang.. Lustigkulla. Då vi har små barn så önskar vi ett område med mycket barnfamiljer och närhet till lekparker. 

    Det är blandat. Vi bor i villa, men det finns även en del bostadsrätter, några hyresrätter och radhus. Många lekparker runt omkring. Det finns en hel del barn men alla områden som du nämner är blandade områden när det gäller åldrar?vilket jag tycker är härligt på sitt sätt. 


    Med inträngt menar jag att det känns trångt, inget favoritområde för mig. 


    Blåsbo gillar jag också - där är vi ofta. Hoppas ni hittar rätt plats för er!

Svar på tråden Ge mig allt ni kan om Västerås