Inlägg från: Kockobello |Visa alla inlägg
  • Kockobello

Är hon för ung?

Anonym (XXX) skrev 2022-06-22 14:25:53 följande:

I din situation måste du först och främst tänka på vem som kan bli en bra styvmor till ditt barn. Är denna 19-åriga flicka mogen för det? Kanske ska du även fundera på om det är rätt mot henne. Det beror förstås på hur mycket frihet du vill ge henne också, och hur mycket du förväntar dig att hon ska vara hemma tillsammans med dig och barnet, och hänga med på småbarnsaktiviteter. Om hon blir bitter för att hon tycker att hon går miste om sin ungdom, så kan det gå ut över barnet. Det kan till och med hända, när det är en ung mammas eget barn. 

Jag skulle nog föreslå, att du försöker träffa en lite äldre kvinna (jag menar äldre än 19, inte nödvändigtvis äldre än du själv) som också redan har ett barn eller två. En sådan kvinna vet vad det innebär att ha barn, och kommer att ha större förståelse för att planer ibland måste ställas in för att det är något med barnet, som kommer emellan. Och sådana saker.

Helt rätt.
  • Kockobello
    Anonym (Hin håle) skrev 2022-06-22 14:30:16 följande:
    Självklart behöver man inte tänka på att hon ska bli en bra styvmor. Varför skulle hon behöva bli det?? 
    Nej precis. Vad skulle det spela för roll om hon hatar barnen och lägger gift i maten för att slippa dem.

Hade du otur när du tänkte kanske 
  • Kockobello
    Anonym (Hin håle) skrev 2022-06-22 16:01:39 följande:
    Vem har sagt att hon ens ska träffa något barn? 
    Oturen faller på dig igen tyvärr. 
    Ah pappan ska avsäga sig barnet kanske, så han längre inte har vårdnaden. Nä visst, då funkar det ju.
  • Kockobello
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-06-22 17:54:04 följande:

Jag är t ex attraherad av en tjej på 22. Jag är 50.
    Vi är båda singlar.
    Om hon skulle ta initiativ så skulle inte jag tycka att det var fel. Och att hon är för ung.

Det tycker kvinnor.
    Varför bryr du dig om vad andra tycker? Du väljer själv vad du gör.
  • Kockobello
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-06-22 18:18:43 följande:
    Ja, det gör jag.
    Bara konstaterar att kvinnor dömer män hårdare.
    När kvinnor själva attraheras av unga killar, då tycker inte kvinnor att det är fel.
    Alls.
    Ja dubbelmoral är vanligt hos folk, tyvärr. Bara skita i. 
  • Kockobello
    Anonym (Urk) skrev 2022-06-22 20:17:02 följande:

Kan det vara så att de män som drömmer om mkt yngre känner att de inte fick leva ut sin sexualitet i den yngres ålder? medan vi som faktiskt hade ett sexliv när vi var 19, 22, 24 osv har lärt oss att sex blir bättre med åldern och söker sexuella partners i liknande ålder?

annars måste det vara en ytlig fixering eller porrskada.

Nej. Det tror jag inte.
  • Kockobello
    Kockobello skrev 2022-06-22 20:29:11 följande:
    Nej. Det tror jag inte.
    Du menar att en gammal är mer attraktiv än en ung?

Lol 
  • Kockobello
    Anonym (Urk) skrev 2022-06-22 21:26:13 följande:

Tror inte på att attraktion är endast biologiskt betingat. Mycket sitter i hjärnan med, Möjligtvis om man har en barnlängtan. Vilket jag inte tror att alla dessa män vill. Undrar mest varför män alltid verkar föredra yngre tjejer än kvinnor i samma ålder eller äldre. Varför är aldrig erfarenhet attraktivt?

Om utvecklingen nu går "framåt" på det sexuella området, så borde väl även män bli klokare (för alla dessa 50åringar kan väl inte tro att det kryllar av 19åringar som tänder på män i deras pappas ålder?)

Va?
  • Kockobello
    Anonym (Urk) skrev 2022-06-22 21:26:13 följande:

Tror inte på att attraktion är endast biologiskt betingat. Mycket sitter i hjärnan med, Möjligtvis om man har en barnlängtan. Vilket jag inte tror att alla dessa män vill. Undrar mest varför män alltid verkar föredra yngre tjejer än kvinnor i samma ålder eller äldre. Varför är aldrig erfarenhet attraktivt?

Om utvecklingen nu går "framåt" på det sexuella området, så borde väl även män bli klokare (för alla dessa 50åringar kan väl inte tro att det kryllar av 19åringar som tänder på män i deras pappas ålder?)

Du menar att det som "sitter i hjärnan" inte skulle vara biologiskt betingat? Det handlar väl om reproduktion, därför är unga mer attraktiva. Det är biologi. 
  • Kockobello
    Anonym (Urk) skrev 2022-06-22 22:16:28 följande:
    Så din hjärna kan inte tänka logiskt, att de flesta unga inte är intresserade av mkt äldre män? Om man nu vill ha sex så är det större sannolikhet att lyckas med någon i samma ålder än någon som är mkt yngre. 
    Eller menar du att männens hjärna säger "inseminera henne" trots att de inte vill ha barn (eller fler barn)
    Tro vad du vill.
Svar på tråden Är hon för ung?