Inlägg från: Anonym (sådär) |Visa alla inlägg
  • Anonym (sådär)

Är hon för ung?

Anonym (Tänk såhär) skrev 2022-06-22 08:50:04 följande:

Varför har två klickat ogilla på mitt argument? Att ogilla det jag skrev, ja då saknar man helt empati. Vi som vart där, men inte tagit chansen pga olika dumma argument vet hur minnet av att ha avstått hemsöker en. När allt man kan få är gamla skröpliga arga tanter eller inte ens det och man tackade nej då och där till det. Det biter sig fast.

Förmodligen för att folk är jävligt trötta på ditt ältande, eller hur kaffedragen?
  • Anonym (sådär)
    Anonym (suck) skrev 2022-06-22 13:39:17 följande:

Pratade med en äldre kollega som var mycket ordentlig av sig. Han hade druckit några whiskey och berättade i hemlighet att han tyckte han var jävla dum som inte passade på och ligga när han förr hade möjlighet. "Hade varit mer att minnas nu" sade han.
    Har inte läst tråden mer än inlägget men du lär väl fått en hel del skäll. Jag för min del är böjd och tycka att du ska köra på om du får tillfälle. Känslor kan man inte rå över. Sen kan du sköta det snyggt tycker jag. Inte uppdatera Facebook direkt.

Pratade med en polare som inte alls är speciellt ordentlig av sig. Han hade druckit några whiskey och berättade i hemlighet att han tyckte han varit jävligt dum när han svek både fru och barn för frun sparkade ut honom  och barnen ville knappt ha med honom att göra eftersom de såg honom som en svag jävla svikare som prioriterade sin kuk före allt annat. Visst extraknullet var ett trevligt minne i sig men prislappen han fick betala för den och fortfarande gör kändes inte riktigt värt det. Det är ett minne han helst hade varit utan.

Vad för slags reaktion man får av andra beror ofta på hur man väljer att hantera situationen, inte på situationen i sig. Inget fel i att vilja göra realitet av fantasier men då är det bra om man gör det på ett värdigt sätt utan att bete sig som ett jävla as. För tron att man kan bete sig som ett svin och ändå slippa betraktas som en är ju inget annat än en fantasi det med. I slutändan kommer man bli bedömd efter hur man valt att bete sig oavsett vad man själv tycker om det.
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Prioritera) skrev 2022-06-22 15:14:08 följande:

Prioritera kuken du. Det skulle jag ha gjort. Den slutar snart att fungera och då kan du ju sitta där och sukta. Som alla andra grinollar här på FL gör när dom hör talas om folk som njuter av livet.

Fast det lustiga är att många av dessa "livsnjutare" blir riktiga grinollar och tycker enormt synd om sig själva när fantasierna inte utspelar sig som de hade önskat sig....Drömmer
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Hin håle) skrev 2022-06-22 14:30:16 följande:
    Självklart behöver man inte tänka på att hon ska bli en bra styvmor. Varför skulle hon behöva bli det?? 
    Beror ju kanske på vilken slags relation TS tänkt sig ha med flicksnärtan.
    Har han bara tänkt sig dra över henne så är barnen irrelevanta. Har han tänkt sig leva med henne så bli ju barnen helt klart relevanta
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Prioritera) skrev 2022-06-22 16:13:28 följande:
    Din har tydligen slutat fungera för länge länge sen med tanke på alla som lämnat eller varit otrogna mot dig Drömmer
    Nejdå, den fungerar alldeles utmärkt. Det är bara det att jag väljer att bete mig som en människa och faktiskt använder förmågan att tänka några steg framåt och fundera över vad mina val kan få för konsekvenser... istället för bete mig som ett jävla djur som följer kuken blint var den än pekar och snackar sen bort det med BS om "livsnjutare" när det bara handlar om lathet, svaghet och taskig impulskontroll.

Jag menar, om man nu föddes med en hjärna som klarar rationellt och objektivt tänkande, varför inte använda den?.. om du klarar av att inte skita där du står när du blev skitnödig som djuren gör så borde du väl klara av att kontrollera könsorganet när du blir kåt oxå, eller?
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-06-22 17:18:07 följande:
    Beror på vem man frågar. Jag var kär i en tjej på 24, och träffade en tjej på 22. Dom var inte vuxna.

När manliga kända skådisar pratar med unga tjejer, då är dom vuxna från 19 år.
    Det finns mycket dubbelmoral åt båda hållen. Samma "levnadsglada" Berra 50+ som drömmer om att knulla på lammkött gillar inte alls när någon annan "livsnjutare" i samma ålder försöker dra över hans 19 åriga dotter. Då är ålder inte alls bara en siffra längre och den andra "livsnjutaren" bara jävligt äcklig Drömmer
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Urk) skrev 2022-06-22 20:17:02 följande:

Kan det vara så att de män som drömmer om mkt yngre känner att de inte fick leva ut sin sexualitet i den yngres ålder? medan vi som faktiskt hade ett sexliv när vi var 19, 22, 24 osv har lärt oss att sex blir bättre med åldern och söker sexuella partners i liknande ålder?

annars måste det vara en ytlig fixering eller porrskada.

Det tror jag inte. Jag tror snarare att det till stor del biologiskt. Män kan ju alstra barn även vid högre ålder vilket talar mer för ett biologiskt incitament för att män skulle bli attraherade av unga kvinnor i fruktbar ålder. Medan kvinnor som inte kan få barn vig högre ålder kanske inte har ett lika stort biologiskt incitament för att bli attraherade av yngre män.

Man ska nog inte glömma bort attraktion är till stor del biologisk och styrs mycket av instinkter. Det är ju inte förrän för drygt 100 år sen som vi kunde börja ha sex bara för nöjes skull. Innan dess har sex alltid inneburit barn.
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Prioritera) skrev 2022-06-23 08:52:03 följande:
    Du gillar kiss, bajs och svordomar om man läser dina uppstötningar här på FL. Jag kan förstå att du har problem med relationer och är bitter. Men det bästa vore nog att förändra beteendet. Det finns mycket även för dig därute. 

När det gäller TS så måste han såklart välja. I längden är det såklart inte hållbart men varför inte njuta av livet. Kåta 19-åringar växer inte på träd när du närmar dig medelåldern Solig
    Och du gillar tydligen att märka ord för flytta fokus.

Japp, TS behöver göra ett val och att springa runt och knulla kollegor parallellt med sitt förhållande hemma är ju inte att göra ett val utan snarare ett sätt att undvika att göra ett val.
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Prioritera) skrev 2022-06-23 10:28:22 följande:
    Ord och deras innebörd är otroligt viktigt. Speciellt i forum som dessa. Att märka ord är därför inte något man bör undvika. Snarare tvärtomSolig.

Jag tror att åtminstone TS har förstått vad jag menar. Andra kanske inte kan eller vill inte förstå.
    Ja som sagt du verkar gilla att lägga all fokus på ett ord för att flytta fokus från helheten, klassisk taktik.... smart men väldigt genomskinligt Flört

Jag tror alla här har förstått vad du menar, vissa av oss har bara en annan uppfattning än du om att inleda nya förhållanden medan man är i ett befintligt.
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Prioritera) skrev 2022-06-23 10:48:42 följande:
    Du kan gärna söka sympati från andra men det ändrar inget i sak.
    För att råda TS att avsluta det han har innan han påbörjar nåt nytt?
    Behövs det verkligen sympatier för nåt så självklart?
Svar på tråden Är hon för ung?