Inlägg från: Anonym (Urk) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Urk)

Är hon för ung?

Du är vuxen och har både barn, förhållanden och jobb i bagaget och sedan flera år. Denna tjejen är 19 och har antagligen precis slutat skolan. Nä, håll dina impulser i schack oavsett om du har sambo hemma eller inte. Flört är ok men det får stanna där, allt annat är bara äckligt. Om du nu har så lätt för att flörta så hitta någon mer vuxen att göra det misstaget med.

• Anonym (Urk)

Kan det vara så att de män som drömmer om mkt yngre känner att de inte fick leva ut sin sexualitet i den yngres ålder? medan vi som faktiskt hade ett sexliv när vi var 19, 22, 24 osv har lärt oss att sex blir bättre med åldern och söker sexuella partners i liknande ålder?

annars måste det vara en ytlig fixering eller porrskada.

• Anonym (Urk)
    Anonym (sådär) skrev 2022-06-22 21:14:31 följande:
    Det tror jag inte. Jag tror snarare att det till stor del biologiskt. Män kan ju alstra barn även vid högre ålder vilket talar mer för ett biologiskt incitament för att män skulle bli attraherade av unga kvinnor i fruktbar ålder. Medan kvinnor som inte kan få barn vig högre ålder kanske inte har ett lika stort biologiskt incitament för att bli attraherade av yngre män.

Man ska nog inte glömma bort attraktion är till stor del biologisk och styrs mycket av instinkter. Det är ju inte förrän för drygt 100 år sen som vi kunde börja ha sex bara för nöjes skull. Innan dess har sex alltid inneburit barn.

Tror inte på att attraktion är endast biologiskt betingat. Mycket sitter i hjärnan med, Möjligtvis om man har en barnlängtan. Vilket jag inte tror att alla dessa män vill. Undrar mest varför män alltid verkar föredra yngre tjejer än kvinnor i samma ålder eller äldre. Varför är aldrig erfarenhet attraktivt?

Om utvecklingen nu går "framåt" på det sexuella området, så borde väl även män bli klokare (för alla dessa 50åringar kan väl inte tro att det kryllar av 19åringar som tänder på män i deras pappas ålder?)

• Anonym (Urk)
    Kockobello skrev 2022-06-22 21:35:47 följande:
    Du menar att det som "sitter i hjärnan" inte skulle vara biologiskt betingat? Det handlar väl om reproduktion, därför är unga mer attraktiva. Det är biologi. 
    Så din hjärna kan inte tänka logiskt, att de flesta unga inte är intresserade av mkt äldre män? Om man nu vill ha sex så är det större sannolikhet att lyckas med någon i samma ålder än någon som är mkt yngre. 
    Eller menar du att männens hjärna säger "inseminera henne" trots att de inte vill ha barn (eller fler barn)
  • Anonym (Urk)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-06-25 10:34:06 följande:
    Ja, det är fel.
    En 22-årig tjej skrev till mig. Hon tog alltså första steget.
    Jag gjorde fel som svarade henne. Hon var singel, jag också.

Det är stor skillnad mot när kvinnor pratar med killar. Hon kan vara i ett förhållande, eller han är det, och det är inte lika fel då.

Det här är alltså inte vad jag tycker.
    Det är kvinnor som säger detta.

Märker du inte att du blir manisk och ältar samma sak om och om igen? Inget någon skriver till dig gör skillnad. Inget du skriver gör skillnad mer än att du irriterar och skrämmer folk.

Med all välmening:

Du kommer aldrig kunna förändra andra, däremot kan du förändra dig själv och sluta älta detta (OM du vill ha en chans på ett lyckligt och harmoniskt liv).

Lägg lite tid på att googla självhjälpsbloggar och poddar om att hantera negativa tankar och ältande (om du nu inte vill söka professionell hjälp för och komma ur denna negativa spiral).

• Anonym (Urk)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-06-25 12:46:33 följande:
    Läs i trådar om åldersskillnader så ser du att dom flesta kvinnor dömer män. Och att det är mer fritt fram för kvinnor att själva träffa yngre. Högre i tak.

Tar bara några sekunder att scrolla förbi oönskade inlägg.

Jag är i grunden positiv.
    Men jag har inte mycket positivt att säga om dom flesta kvinnors inställning när det gäller åldersskillnader.
    Jag har svårt för hyckleri.
    Men det är precis detta. Om detta är din sanning så acceptera att det är så och gå vidare. Sluta älta. Du dömmer minst lika mycket då du helt enkelt inte är intresserad om varför någon tycker som dom gör. Allt är bara buhu det är synd om dig som inte får godkänt av alla kvinnor för du gillar yngre kvinnor. Vi vet att du gillar yngre kvinnor...mer än jämnåriga, då du ALDRIG berättar om erfarenheter med jämnåriga.

Sen förresten, förstår du att det finns massa troll i dessa  forum på nätet som bara vill skada och tycker det är roligt p driva med andra? Det gör att du inte kan se dessa svar du får som en helt sann bild av samhället.
Svar på tråden Är hon för ung?