• Anonym (tjej)
    Wed 22 Jun 2022 09:42
    12205 visningar
    38 svar
    +1
    38
    12205

    Tankar kring Naked Attraktion!

    Någon som vet vem söta och gulliga killen valde i går som sin dejt - och nåt om hur den gick?
    Jag somnade nämligen i TV soffan i dryga halvlek när valet stod mellan blond och mörk kille.
    Var inte uttråkad på nåt sätt, men visst är det som du TS säger att nakna kroppar exponerade sådär rakt av blir inte särskilt attraktivt. Vem det än må vara månne??!
    alla ser mer attraktiva ut med kläderna på tycker jag. He, he, he. Undrar varför? Ngt med spänningen?? 

  • Anonym (tjej)
    Wed 22 Jun 2022 22:30
    #15
    Anonym (naturLIGhet) skrev 2022-06-22 13:50:38 följande:
    Den söta gaykillen igår med den helt underbart vackra kroppen enligt mina smaklökar valde den mörka killen. På dejten uppstod ingen kemi förutom att de hittade varandra som vänner. Senare kunde man läsa i Aftonbladet hur dåligt han mådde och kände sig tvungen att välja nån trots att ingen av killarna var i hans smak. Han hade haft tydliga preferenser och därför kritiserade programmet för att inte ha lyssnat.

    Efter gaykillen var det en kvinna och hon valde bort en riktigt vacker man för en liten söt hipster där det verkade ha uppstått väldigt mycket hetta och sex.
    Tack för din uppdatering! 

    Har oxå hunnit kolla på söta Axel i Expressen videoklipp. Oj, oj, oj vilken wow faktor. Närmast perfekt. Min smak å' precis som din om så gay. Killen i princip en kopia av min första pojkvän när jag 16. Otroligt stark igenkänningsfaktor som nude. Polletten trillade ned först då när han stod där totalt naken och kronjuvelen exponerad = min kille. Sättet oxå motsvarande i leende, busig blick, driv och självkänsla. En nostalgisk resa m a o.

    Ja, killen besviken på produktionens casting. I sök nämndes mer manliga attraktiva män från killens håll, dem med hår på bringan, markerade käkar och andra karaktäristika, men killen samtidigt förstående inför att de männen svåra att uppbringa i programupplägget.

    Okej ett val till hanns med! 
  • Anonym (tjej)
    Thu 23 Jun 2022 21:19
    #18
    Anonym (naturLIGhet) skrev 2022-06-22 22:29:11 följande:
    Ja naiva förväntningar och en förhoppning om att de ska kunna kringgå alla skyhöga krav som ställs i dejtingvärlden och som uppenbarligen inte fungerat så bra för någon av dem.

    Det verkar vara samma utfall i alla detjingprogrammen. Kemin är den viktigaste faktorn trots allt.
    Ja kemin är avgörande. Andra faktorer sekundära.

    Av de skälen gissar jag vi kommer få se ett fåtal par bildas i Naked Attraction. Precis som i den brittiska produktionen. 
  • Anonym (tjej)
    Tue 28 Jun 2022 18:08
    #24
    Anonym (naturLIGhet) skrev 2022-06-23 21:52:55 följande:
    Mitt nöje:)

    Ja visst var hans kropp otrolig!
    Sällan att jag sett så vacker man med så vacker hud, den såg ut som sammet och han hade så lagom mängd underhudsfett och tonade muskler och nästan en lite kvinnlig svank på rumpan. Riktig gaydröm! Förstår att du blev nostalgisk och reste tillbaks i så underbara minnen. Den typen av killar och män lär man ju inte träffa som äldre. Tyckte dock att hans kropp var vackrare än ansiktet men gillade hans frisyr och leende och självkänsla. Inte konstigt med den kroppen förmodligen och alla som stod på led för att dejta honom. Lär ju inte gå nån nöd på honom:)
    Mm, Alex kropp var mycket vacker och tilldragande! 
    Däremot noterade jag inte huden som sammet men jag lade märke till vältränade låren som en manlig skridskoåkares. Attraktivt men tänk balansen i grekisk staty. Om jag nu ska säga något pyttelitet eget. Helheten slående. Kvinnliga svanken på rumpan missade jag i klippet jag såg dan därpå. Uppfattade oxå jag killens kropp vackrare än ansiktet. Vi tycker nästan samma i samma! :) När det kommer till min look-alike pojkvän på 17 är det roligt med erfarenheten men nya val gjordes.   
  • Anonym (tjej)
    Tue 28 Jun 2022 18:19
    #25
    +1
    Anonym (naturLIGhet) skrev 2022-06-23 22:09:55 följande:
    Den typen av män som han efterfrågade är bland den mest populära typ av män utseendemässigt hos både män och kvinnor, inte undra på att de är en bristvara i det programmet. Fast i NA UK samma kväll var där faktiskt en sån man. Riktigt jävla snygg som blev bortvald av en tjej för en liten söt och nördig kille:)
    Ja du ser, en kille med alla manliga förtecken valdes bort för en liten söt och nördig kille :) Kemin som du liksom jag lyft som ett sunt tecken på en inte alltför ytlig nutid verkar stämma. Sen är smaken väldigt individuell. Kollade visserligen inte på brittiska Nacked Attraction avsnittet du nämner men tänker ändå jag kunde valt som tjejen... om kemin stämt bäst där med den killen. Personligen har jag lite svårt för "strandraggartypen" med hårig bringa osv. I så fall mer kroppsbyggare som är måna med hårborttagning. Om vi tänker kategorin, men mest lite nördiga intellektuella i mitt blickfång som kontrast. 

    Bänkar mig ikväll för nytt avsnitt NA Sverige........ ja, ganska skämmigt men ganska så intressant...  
  • Anonym (tjej)
    Sat 2 Jul 2022 00:38
    #29
    Anonym (naturLIGhet) skrev 2022-06-29 16:10:35 följande:
    Ja vilken tur att att smaken är olika så alla kan få en chans.
    I slutändan i dessa program verkar det faktiskt mest vara ansiktet och hur de använder rösten som avgör valet. Könsdelarna går liksom bort och många av de estetiskt snyggaste kropparna åker ut.

    Det verkar som gårdagens avsnitt där en kvinna Caroline tror jag hon hette som valde, hade samma effekt på männen på Flashback som den vackre gaykillen  hade på oss kvinnor.
    Jag reagerade också på hennes kropp som något alldeles ovanligt vacker. Främst hennes bröst var ju helt fantastiska och senaste avsnitten har varit väldigt estetiska kroppar överlag.

    Förvånar mig själv att jag verkligen tittar på detta program och roas av det, trots att det är helt befängt egentligen:) Personligen faller jag nog för nördkillar själsligt men önskar att de var lite mer måna om sina kroppar, träning osv, för där vinner de sällan.
    Ja det är fair enough.

    Visst men ansikte, röstläge och kropp avgör i en generell inre omedveten avvägning dock. Kroppshållning sätt att föra den och inte minst personkemi spelar roll såväl som det mest intima. Totalen påverkar i samtliga parametrar, exakt som i verkligheten. Och precis som IRL är det inte heller lätt för paren att få till det. Om så produktionens försök till ambitiös casting. En slags mänsklig rättvisa när allt kommer omkring i alla lägen. Är ändå inte osäkerhetsmomentet "Vem finner vem" eller "Finner de varann" det som underhåller vår spänning och en intrig hos oss tittare? Precis som överallt i livet? I våra val?

    Fascinerades själv av Caroline i veckans avsnitt av NA. Ändå är jag hetero tjej. Hennes mentala sätt att vara (söt och reflekterande) och och osedvanligt vackra kropp tilltalade mig. Om brösten naturliga (frågetecken kring dem med tanke på kulturellt ursprung) var de fantastiska som du säger. Nja instämmer inte riktigt där.

    Hmm, ja men då känner vi väl samma i ambivalensen till en omdiskuterad programidé ;) 

    Gillar att bolla med dig :)
  • Anonym (tjej)
    Sat 2 Jul 2022 07:07
    #31
    Anonym (x) skrev 2022-07-02 06:27:23 följande:

    Tycker det är pinsamt. Det är en desperation från TV-kanalen att försöka få tittare. Snart ser vi väl "Bästa ställningen" och nån form av röstning på vem som ligger i sexigaste ställningen.


    Tror du verkligen TV5 tar programidén så långt? 

    Naked Attraction är enligt mig en förlängning av alla de dejtingprogram som florerar just nu. Visst, det har gått inflation i dem och NA är därför innovativt. Innan jag såg svenska varianten med Sofia Wistam som programledare var jag faktiskt negativt inställd. Idag försiktigt nyfiken med kritiskt tänk.
  • Anonym (tjej)
    Sat 2 Jul 2022 21:59
    #34
    +1
    Anonym (x) skrev 2022-07-02 07:43:56 följande:
    Jag ska kolla på TV5:s variant. Men det har passerat en gräns när könsorganen visas upp. Det blir lite....fånigt? 
    Ja, gör så. Var av exakt samma åsikt som du innan jag kollade på den svenska sändningen av NA. Sofia Wistam hanterar de nakna normalt utelämnande situationerna på okej sätt och deltagarna är stabila personer. Om det sen blir rakt igenom fånigt är nog upp till betraktarens öga att avgöra. 
    Personligen var jag inställd på totaldissa.. av en slump råkade jag in i ett halvt brittiskt avsnitt i mitt zappande mellan kanaler...  Gled in som på ett bananskal... Svenska versionen mer mänsklig tack vare programledarens approach. My opinion. Står var och en fritt att tycka till såklart ;)
    Vet inte om jag kollar alla avsnitt. It remains to be seen. 
  • Anonym (tjej)
    Tue 19 Jul 2022 10:17
    #35
    Anonym (naturLIGhet) skrev 2022-06-22 01:30:45 följande:
    Tankar kring Naked Attraktion!

    Finns det någon här som ser någon av programmen? UK eller någon av de svenska avsnitten.

    När värsta chocken lagt sig är det riktigt underhållande faktiskt. Men herregud nakenhet är ju inte det minsta sexigt eller attraherande sådär rakt upp och ner.... eller vad säger ni?


    Det verkar nu som den svenska versionen av programmet stryks från tablån efter ihärdig kritik... Läger av "gilla" och "ogilla" har bildats och "ogilla-anhängarna" vinner matchen.

    Personligen hoppades jag människans nakenhet kunde komma betraktas som något mer naturligt men visst stöter den på enorma hinder i ett urvalssammanhang. 

    www.hant.se/noje/nu-forsvinner-naked-attraction-efter-tittarnas-kritik-8613979
Svar på tråden Tankar kring Naked Attraktion!