Syskon till Alice
Hej!
Vi väntar en flicka och vår Alice ska snart bli storasyster! Kan ni hjälpa oss att berätta vad ni tycker om dessa namn? Passar det till Alice?
Liv
Majken
Isabelle
Ellen
Saga
Ebba
Alva
Ella
Maja
Klara
Hej!
Vi väntar en flicka och vår Alice ska snart bli storasyster! Kan ni hjälpa oss att berätta vad ni tycker om dessa namn? Passar det till Alice?
Liv
Majken
Isabelle
Ellen
Saga
Ebba
Alva
Ella
Maja
Klara
Har aldrig förstått det där med att namnen ska passa ihop med tidigare barns namn ,man ger väl barnet ett namn man tycker om helt enkelt ? ???????
Alice och Elice (Elise), då spelar det ju ingen roll om man är vindögd, skelar eller bara är full.
Dessutom matchar de.
Alva är fint. Men inte heller jag förstår varför syskonens namn ska "passa", vad har det för relevans?
Alice är så pass klassiskt och neutralt att de flesta namn passar någorlunda till.
Liv - Bästa namnet såklart, min unge heter ju det ;) Jag gillar att namnet har flera lager. Det är ljuvt och vackert samtidigt som det är starkt och seriöst. Enkelt på alla sätt och inga naturliga smeknamn.
Majken - trevligt och käckt. Inte så mycket mer.
Isabelle - vackert,klassiskt och gångbart. Inte min grej bara. Nämnde vara beredd på att det blir smeknamn.
Ellen - enkelt , gångbart och vackert.
Saga - pluttgulligt. Inte för mig trots att det är nordiskt.
Ebba - ett namn som har allt. Enkelt och klassiskt. Vackert, men ändå både stramt och seriöst . Gångbart.
Alva - väldigt gulligt, men Inte för gulligt. Vackert, glatt och trevligt. Väldigt enkelt och neutralt.
Ella - egentligen bra på alla sätt. Enklare, mer självklart och gångbart blir det knappast. Ändå inte min grej, det är nog det mest intetsägande namnet jag vet(fast jag tycker ändå i sak om namnet).
Maja - enkelt,fredligt, vackert, trevligt. För smeknamnsbetonat för min personliga smak.
Klara - bra, enkelt och vackert. Med K känns det starkt och redigt m med C blir det sirligt och dansant, vilket man föredrar är en smaksak.
1. Liv
2. Alva
3. Klara
4. Ebba
5. Ellen
6. Majken
7. Ella
8. Isabelle
9. Saga
10. Maja
Maja var en gång smeknamn/kortform för Maria. Men idag är det vanliga smeknammnet Mia, och Maja står på egna ben.
Alice är faktiskt ursprungligen en kortform av Adelheid. Men ingen skulle idag påstå att Alice inte är ett "riktigt" namn.
Kan ni inte bara ta topp tian och lotta bland dessa Alice Maja o sånt
Alice kanske icabligt o bra
gäsp på alla namn för o va ärlig
ängsliga val av namn enligt mig