• Thu 23 Jun 2022 05:22
    5256 visningar
    39 svar
    39
    5256

    100% heterosexuella ?

    Finns det på riktigt ? 

    I dagens samhälle med all media så dyker det upp kändisar av samma kön som man bara gillar och i enstaka fall så skulle man kanske till och med kunna gå igång på den personen. 

    Jag trodde aldrig det skulle kunna vara så - men i dagens upplysta samhälle så måste man omvärdera sina åsikter och tankar. 

    Jag kan själv börja med att erkänna att jag faktisk skulle antagligen falla pladask om jag träffade personen i min topp tre lista : 

    1. Ollie Murs
    2. Johnny Deep
    3. Ricky Gervais 

    Vågar du skriva dina topp tre ..... Ja det gäller er tjejer också. 

  • Svar på tråden 100% heterosexuella ?
  • Anonym (Quent­ins)
    Thu 23 Jun 2022 19:46
    #21
    Glinda från Oz skrev 2022-06-23 19:44:44 följande:
    För att det du säger inte stämmer.
    Vad stämmer inte 
    helt irrelevant om det bor många människor i de länder du nämnde. Eller vart ville du komma med det? 
  • Glinda från Oz
    Thu 23 Jun 2022 20:08
    #22
    +1
    Anonym (Quentins) skrev 2022-06-23 19:46:07 följande:
    Vad stämmer inte 
    helt irrelevant om det bor många människor i de länder du nämnde. Eller vart ville du komma med det? 

    Du säger att homosexualitet varit olagligt i större delen av människans historia, det är fel. 


    Du säger att det är dödstraff för homosexuella handlingar i många länder, det stämmer inte. 


    Du säger att det är olagligt i de flesta länder, det är också fel. 


    Du säger att en stor majoritet lever där det är olagligt (kommer inte ihåg exakt hur du uttryckte dig) 

    Det är inte irrelevant att många blir drabbade av homofobiska lagar men att hitta på och ta saker från luften är inte ett vettigt sätt att prata om det. Det finns tillräckligt många argument för att man ska slippa hitta på. 

  • Anonym (99,9% straig­ht)
    Thu 23 Jun 2022 20:15
    #23

    Jag är 99,9% straight, men jag har en topp3 jag hade kunnat bryta det för. Alla är hämtade från porr:

    1. Elsa Jean
    2. Eliza Ibarra
    3. Liza Rowe

  • Anonym (Quent­ins)
    Thu 23 Jun 2022 20:22
    #24
    +2
    Glinda från Oz skrev 2022-06-23 20:08:24 följande:

    Du säger att homosexualitet varit olagligt i större delen av människans historia, det är fel. 


    Du säger att det är dödstraff för homosexuella handlingar i många länder, det stämmer inte. 


    Du säger att det är olagligt i de flesta länder, det är också fel. 


    Du säger att en stor majoritet lever där det är olagligt (kommer inte ihåg exakt hur du uttryckte dig) 

    Det är inte irrelevant att många blir drabbade av homofobiska lagar men att hitta på och ta saker från luften är inte ett vettigt sätt att prata om det. Det finns tillräckligt många argument för att man ska slippa hitta på. 


    Glinda, det är inte första gången du enbart vill starta tjafs känns det som. För det första var det Embla som sa det där med historiskt. Jag har aldrig uttalat mig om det. Inte heller har jag sagt att i de flesta länder. Det är du som hittar på massa skit här. Du hakar upp dig på små saker i sammanhanget. Om jag och tre andra kvinnor regelbundet blir misshandlade är det väl totalt irrelevant att du eller grannen inte blir det? 


    Detta är ett enormt problem för en enormt, brutalt stor mängd människor globalt. Ska vi enas om detta eller har du fortsatt behov av att reducera detta problem genom att jämföra med att det inte är ett problem i USA eller på Kokosöarna? 

  • Anonym (Quent­ins)
    Thu 23 Jun 2022 20:24
    #25

    Homosexualitet skapar stora problem i Afrika generellt, Mellanöstern och stora delar av Asien. 


    I västvärlden gör det inte det 

  • Thu 23 Jun 2022 23:20
    #26
    Anonym (Quentins) skrev 2022-06-23 20:22:23 följande:

    Glinda, det är inte första gången du enbart vill starta tjafs känns det som. För det första var det Embla som sa det där med historiskt. Jag har aldrig uttalat mig om det. Inte heller har jag sagt att i de flesta länder. Det är du som hittar på massa skit här. Du hakar upp dig på små saker i sammanhanget. Om jag och tre andra kvinnor regelbundet blir misshandlade är det väl totalt irrelevant att du eller grannen inte blir det? 


    Detta är ett enormt problem för en enormt, brutalt stor mängd människor globalt. Ska vi enas om detta eller har du fortsatt behov av att reducera detta problem genom att jämföra med att det inte är ett problem i USA eller på Kokosöarna? 


    Det är väl snarare du som tjafsar eftersom du inte kan erkänna att flera av dina påståenden bevisats vara fel.

    "Det är dödsstraff i många länder (Tex Somalia)"

    "Det är snarare regel än undantag att det är olagligt globalt "

    "För det första är ju antalet invånare det mest intressanta"

    Att homosexuella lever under ett förtryck i delar av världen och att det såklart är ett problem har ingen argumenterat emot. Det du fått mothugg för, är dina överdrifter och rena osanningar och bakvända resonemang.
  • Fri 24 Jun 2022 05:06
    #27
    Embla twopointoh skrev 2022-06-23 09:13:37 följande:

    Jag har aldrig känt den minsta sexuella dragning till kvinnor eller någon kvinna, varken kändisar eller någon jag träffat. Jag skulle därför våga påstå att jag är 100% heterosexuell.


    Det låter så förnekande att det är intressant. 

    Jag ska förklara vad jag menar : 
    1 Ricky är för mig attraktiv - för att han är så himla intelligent och därför har han humor och en livssyn som är intressant. 
    2. Johnny Deep - samma sak. 
    3. Ollie Murs är för mig intressant för att han har en energi som är fantastisk - en humor som hintar om hög intelligens. 

    Sedan vet jag inte om det handlar om se eller bara en förälskelse - du har nog fastnat i tron att sexualitet handlar om vem man ligger med.
    Kan inte påstå att det är särskilt smickrande för dig. 
  • Anonym (Quent­ins)
    Fri 24 Jun 2022 09:41
    #28
    Embla twopointoh skrev 2022-06-23 23:20:55 följande:
    Det är väl snarare du som tjafsar eftersom du inte kan erkänna att flera av dina påståenden bevisats vara fel.

    "Det är dödsstraff i många länder (Tex Somalia)"

    "Det är snarare regel än undantag att det är olagligt globalt "

    "För det första är ju antalet invånare det mest intressanta"

    Att homosexuella lever under ett förtryck i delar av världen och att det såklart är ett problem har ingen argumenterat emot. Det du fått mothugg för, är dina överdrifter och rena osanningar och bakvända resonemang.

    Nej har inte sagt någonting som inte stämmer. Sluta starta tjafs. 


    det är dödsstraff på det i Somalia - vad är osant i det? Ja det är befolkningsantalet som är intressant om man ska titta på hur många människor som de facto drabbas av ett problem (som sagt man kan inte jämföra Kina med island rakt av därav finns mätvärdet per capita du vet...)
     och i det här fallet är fruktansvärt många människor, hundratals miljoner.

    - ja men det finns ju statlig kontroll gällande annat än sexualitet. säger en av er 

    jaha och? 


    - det finns många folkrika länder där det inte är olagligt att vara homosexuell.

    Jaha och vad spelar det för roll I sammanhanget? 


     


    Vissa flitiga användare känns som om de enbart vill hugga emot för sakens skull och i det här fallet skapa tjafs istället för att se problemet för vad det är och reducera problemet genom att ta bort fokus från det. 


    Tror ni har för lite att göra eller så vill ni bara inte fatta/ immuna mot att ta in kunskap. Trist och okänsligt oavsett. 

  • Fri 24 Jun 2022 09:43
    #29
    +1
    chemist skrev 2022-06-24 05:06:34 följande:
    Det låter så förnekande att det är intressant. 

    Jag ska förklara vad jag menar : 
    1 Ricky är för mig attraktiv - för att han är så himla intelligent och därför har han humor och en livssyn som är intressant. 
    2. Johnny Deep - samma sak. 
    3. Ollie Murs är för mig intressant för att han har en energi som är fantastisk - en humor som hintar om hög intelligens. 

    Sedan vet jag inte om det handlar om se eller bara en förälskelse - du har nog fastnat i tron att sexualitet handlar om vem man ligger med.
    Kan inte påstå att det är särskilt smickrande för dig. 
    Tja, jag har faktiskt hånglat med tjejer bara för att testa, vilket inte gav mig något alls.
    Hur menar du att sex inte är en stor del av sexualitet? Inte allt, men det är en rätt viktig bit och finns inte den finns det heller ingen sexualitet.
    Jag kan tycka att kvinnor är vackra, smarta och intressanta utan att ha någon typ av förälskelsekänsla inför dem. Det gäller faktiskt män också, att bara för att jag tycker en man är snygg och smart är det inte automatiskt samma sak som att jag känner någon typ av förälskelse i honom. Skillnaden är att det alltid, utan undantag, är män som jag kan känna den där extra förälskelsekänslan eller sexuella dragningen till, aldrig kvinnor.

    Om du känner behovet av att avfärda mig som varande i förnekelse för att du inte kan ta till dig att din lilla teori kanske inte stämmer och att det faktiskt finns människor som är 100% hetero, så är det inte speciellt smickrande för dig heller. Om du bara ska nedlåtande avfärda dem som motsäger din teori, varför ställa en fråga överhuvudtaget?
  • Fri 24 Jun 2022 09:52
    #30
    Anonym (Quentins) skrev 2022-06-24 09:41:06 följande:

    Nej har inte sagt någonting som inte stämmer. Sluta starta tjafs. 


    det är dödsstraff på det i Somalia - vad är osant i det? Ja det är befolkningsantalet som är intressant om man ska titta på hur många människor som de facto drabbas av ett problem (som sagt man kan inte jämföra Kina med island rakt av därav finns mätvärdet per capita du vet...)
     och i det här fallet är fruktansvärt många människor, hundratals miljoner.

    - ja men det finns ju statlig kontroll gällande annat än sexualitet. säger en av er 

    jaha och? 


    - det finns många folkrika länder där det inte är olagligt att vara homosexuell.

    Jaha och vad spelar det för roll I sammanhanget? 


     


    Vissa flitiga användare känns som om de enbart vill hugga emot för sakens skull och i det här fallet skapa tjafs istället för att se problemet för vad det är och reducera problemet genom att ta bort fokus från det. 


    Tror ni har för lite att göra eller så vill ni bara inte fatta/ immuna mot att ta in kunskap. Trist och okänsligt oavsett. 


    Du skrev att det var dödsstraff i många länder och gav Somalia som exempel. Sex stycken av ungefär 175 är inte många. Det var det som var osant, inte att Somalia har dödsstraff.

    Befolkningsantalet drog du till med när det visade sig att din uppfattning var fel. Och, det är fortfarande fler människor som lever i länder där det inte är olagligt än som lever i länder där det är olagligt. Precis som Glinda skrev ovan så är såklart en förtryckt människa en för mycket, men du försöker argumentera med osanningar och bakvända resonemang, och det är det du får mothugg för.

    Det är dessutom en bit från trådens ämne, så jag tänker inte diskutera detta mer med dig här, men du får gärna starta en annan tråd om du vill fortsätta.

    Personangrepp bara försvagar dina argument ytterligare.
  • Anonym (XXX)
    Fri 24 Jun 2022 21:08
    #31
    -1
    Glinda från Oz skrev 2022-06-23 13:14:40 följande:

    Det stämmer inte att homosexualitet varit olagligt större delen av människan historia. Vi har bara inte fått lära oss HBTQ historia (bortsett från de gamla Grekerna) bland ursprungsinvånarna i USA var homosexualitet accepterat innan kolonisationen och i Kina var det accepterat i flera tusen år. 


    USA, Canada och hela Europa har många invånare också. 


    Du har läst för mycket på gay-sajter. Det där är inte sant. De skriver om historien.

    Vanligt folk har aldrig hållit på med sådant, och det har aldrig varit accepterat för dem. Det handlar som vanligt om KLASSKILLNADER, inget annat. De rika, lättjefulla, dekadenta unga männen kunde få vilka kvinnor de ville, med sin rikedom och sin makt. "fick" de dem inte - så tilltvingade de sig det. Eller köpte dem av deras föräldrar (detta var vanligt särskilt i det gamla Kina före kommunismen). 

    Detta gjorde att de blev blasé på kvinnor, och då var de tvungna att söka nya kickar. Då blev det unga män, sado-masochism, småpojkar, handikappade, dvärgar... Några jämställa kärleksförhållanden mellan människor av samma kön, har aldrig förekommit i världshistorien före 1900-talet. Det handlade alltid om makt och utnyttjande. (Eller - "aldrig och aldrig". Allt har säkert hänt några få gånger... men då fick de dölja det väl.)

    Detta med ursprungsbefolkningen i USA var så konstigt (att du sa det), att jag gänra skulle vilja se en källa!
  • Fri 24 Jun 2022 21:47
    #32

    Jag är 100% heterosexuell.

  • Glinda från Oz
    Sun 26 Jun 2022 12:45
    #33
    Anonym (XXX) skrev 2022-06-24 21:08:28 följande:
    Du har läst för mycket på gay-sajter. Det där är inte sant. De skriver om historien.

    Vanligt folk har aldrig hållit på med sådant, och det har aldrig varit accepterat för dem. Det handlar som vanligt om KLASSKILLNADER, inget annat. De rika, lättjefulla, dekadenta unga männen kunde få vilka kvinnor de ville, med sin rikedom och sin makt. "fick" de dem inte - så tilltvingade de sig det. Eller köpte dem av deras föräldrar (detta var vanligt särskilt i det gamla Kina före kommunismen). 

    Detta gjorde att de blev blasé på kvinnor, och då var de tvungna att söka nya kickar. Då blev det unga män, sado-masochism, småpojkar, handikappade, dvärgar... Några jämställa kärleksförhållanden mellan människor av samma kön, har aldrig förekommit i världshistorien före 1900-talet. Det handlade alltid om makt och utnyttjande. (Eller - "aldrig och aldrig". Allt har säkert hänt några få gånger... men då fick de dölja det väl.)

    Detta med ursprungsbefolkningen i USA var så konstigt (att du sa det), att jag gänra skulle vilja se en källa!

    Jag är väldigt sällan inne på gay sajter så jag har ingen aning om vad de säger där. Homosexualitet är ingen ny modegrej utan har alltid funnits, att ha sex med någon av samma kön handlar inte om kickar eller att uppleva något nytt eller att man tröttnat på kvinnor. Lustigt att du först tar upp tvånget i heteroförhållanden för att sen prata om hur de som är gay utnyttjar andra. 


    Du får Googla själv. Testa att söka på two spirited. 

  • Anonym (bum)
    Sun 26 Jun 2022 14:25
    #34
    +1
    Anonym (XXX) skrev 2022-06-24 21:08:28 följande:
    Du har läst för mycket på gay-sajter. Det där är inte sant. De skriver om historien.

    Vanligt folk har aldrig hållit på med sådant, och det har aldrig varit accepterat för dem. Det handlar som vanligt om KLASSKILLNADER, inget annat. De rika, lättjefulla, dekadenta unga männen kunde få vilka kvinnor de ville, med sin rikedom och sin makt. "fick" de dem inte - så tilltvingade de sig det. Eller köpte dem av deras föräldrar (detta var vanligt särskilt i det gamla Kina före kommunismen). 

    Detta gjorde att de blev blasé på kvinnor, och då var de tvungna att söka nya kickar. Då blev det unga män, sado-masochism, småpojkar, handikappade, dvärgar... Några jämställa kärleksförhållanden mellan människor av samma kön, har aldrig förekommit i världshistorien före 1900-talet. Det handlade alltid om makt och utnyttjande. (Eller - "aldrig och aldrig". Allt har säkert hänt några få gånger... men då fick de dölja det väl.)

    Detta med ursprungsbefolkningen i USA var så konstigt (att du sa det), att jag gänra skulle vilja se en källa!
    Och du har varit inne på för många högerextrema sajter och sedan låtit fantasin skena i vanlig ordning.
  • Anonym (XXX)
    Sun 26 Jun 2022 14:40
    #35
    Anonym (bum) skrev 2022-06-26 14:25:05 följande:
    Och du har varit inne på för många högerextrema sajter och sedan låtit fantasin skena i vanlig ordning.
    Högerextrema sajter brukar inte påpeka klasskillnadernas betydelse. Så nu är du ute och cyklar. 
  • Anonym (bum)
    Sun 26 Jun 2022 14:50
    #36
    +1
    Anonym (XXX) skrev 2022-06-26 14:40:46 följande:
    Högerextrema sajter brukar inte påpeka klasskillnadernas betydelse. Så nu är du ute och cyklar. 
    Jag skrev även att du låtit fantasin skena i vanlig ordning.
    (Precis som nu, med andra ord.)
  • Anonym (Mman)
    Sun 26 Jun 2022 17:24
    #37
    chemist skrev 2022-06-23 05:22:27 följande:
    100% heterosexuella ?

    Finns det på riktigt ? 

    I dagens samhälle med all media så dyker det upp kändisar av samma kön som man bara gillar och i enstaka fall så skulle man kanske till och med kunna gå igång på den personen. 

    Jag trodde aldrig det skulle kunna vara så - men i dagens upplysta samhälle så måste man omvärdera sina åsikter och tankar. 

    Jag kan själv börja med att erkänna att jag faktisk skulle antagligen falla pladask om jag träffade personen i min topp tre lista : 

    1. Ollie Murs
    2. Johnny Deep
    3. Ricky Gervais 

    Vågar du skriva dina topp tre ..... Ja det gäller er tjejer också. 


    Självklart vågar jag lista 3 kvinnor. 
    Emilia Clarke 
    Megan Fox 
    Cindy Crawford 
  • Anonym (Kvinn­a)
    Sun 26 Jun 2022 17:28
    #38

    100% hetro. Jag kan inte tänka mig ha sex med en kvinna någonsin. Blir ärligt talat äcklad av tanken. 

  • Anonym (100)
    Sun 26 Jun 2022 17:42
    #39
    Anonym (Kvinna) skrev 2022-06-26 17:28:44 följande:

    100% hetro. Jag kan inte tänka mig ha sex med en kvinna någonsin. Blir ärligt talat äcklad av tanken. 


    Samma här, och efter att ha sett ett avsnitt av Naked attraction är jag ännu mer säker.
Svar på tråden 100% heterosexuella ?