• Anonym (Bulle­n)
    Thu 23 Jun 2022 07:53
    3017 visningar
    44 svar
    44
    3017

    Hjälp med namn!!

    Nu behöver jag ER hjälp med namn till mitt nya stjärnskott, en liten flicka. Helst ovanliga namn. Storasyskon heter Assbjerg och Techla
    Jag kommer med förslag först: 

    Aspen (engelskt uttal) 
    Furonda (engelskt uttal) 
    Labia 
    Rebille 
    Tuss 
    Aspie (engelskt uttal) 
    Napaela
    Troja

    Så nu är det fritt fram och välkomnat att fylla på med namn!!! 
  • Svar på tråden Hjälp med namn!!
  • Anonym (A)
    Sun 26 Jun 2022 19:32
    #31
    Anonym (Ovanligt) skrev 2022-06-26 19:29:31 följande:
    Tess!
    Fint
  • Anonym (Tihih­ihi)
    Mon 27 Jun 2022 05:18
    #32
    Anonym (Bullen) skrev 2022-06-23 07:53:08 följande:
    Hjälp med namn!!
    Nu behöver jag ER hjälp med namn till mitt nya stjärnskott, en liten flicka. Helst ovanliga namn. Storasyskon heter Assbjerg och Techla
    Jag kommer med förslag först: 

    Aspen (engelskt uttal) 
    Furonda (engelskt uttal) 
    Labia 
    Rebille 
    Tuss 
    Aspie (engelskt uttal) 
    Napaela
    Troja

    Så nu är det fritt fram och välkomnat att fylla på med namn!!! 
    Hahaha, skrattar högt här i min ensamhet åt namnet Assbjerg. Seriöst? Vill ni att ungen ska bli mobbad eller?

    Och Labia? Det är ju för fan engelska för blygdläpp. Snälla, sluta utsätta era ungar för dessa slagord till namn. 
  • Anonym (Tihih­ihi)
    Mon 27 Jun 2022 05:25
    #33
    +1
    Anonym (Bullen) skrev 2022-06-26 12:54:49 följande:

    Har nog bestämt mig för att välja mellan de namn jag skrev från början för enkelhetens skull .. kan ni istället rösta på det som är finast? 


    A åkej i så fall Labia eller som försvenskat Blygdläppia. 

    Eller varför inte Aspberger Istället för Aspie. Eller Rainman. 

    Det bästa vore ju Seed of Idiot. 
  • Anonym (E)
    Mon 27 Jun 2022 06:46
    #34

    1.Labia, eller som ovan föreslogs, blygdläppia. :D


    2. aspie, men stava det hellre Ass-pie så får du med ett bindestreck också. (Samma med Ass-pen) :D

    Lycka till! ;)

  • Anonym (Bagar­en)
    Mon 27 Jun 2022 09:14
    #35

    Men Bullen?! Hur tänker du nu? Du ska nog kika lite åt det fornnordiska hållet på namn så lirar det med de andra namnen. 


    Varför krångla till det med hittepå namn och flänga stavningar. De kommer alltid att få bokstavera när någon ska skriva deras namn. 


    Sedan att försöka välja namn som kan väcka anstöt är ju rätt galet. Exemplet på det är Labia som Både på engelska och det korrekta latinska ordet för blygdläpp. Klart att notera att Johan Glans eg heter ollon i efternamn. Men där finns fler betydelser. Det gör det inte med Labia. 

  • Anonym (Bulle­n) Trådstartaren
    Mon 27 Jun 2022 09:26
    #36
    Embla twopointoh skrev 2022-06-26 14:34:37 följande:
    Finns väl ingen tråd om att någon vill kalla sin dotter Märthahh? Märta/Märtha möjligtvis, vilket är ett gammalt vedertaget namn och stavning. Märta/Märtha är bra mycket mer "fint och genomtänkt" än namnen i TS. Även om man tycker att Märtha/Märta är fult, så är det ett vedertaget och opretentiöst namn som ingen kommer att tycka är konstigt eller ovanligt.

    Hahah vi borde skapa En lista för alla blivande föräldrar där man kan välja mellan 

    1 Alice (oooo va fiiiint och ovaaaaanligt) 
    2 Stella 
    3 Adrian 
    4 Maja 
    4 div gamla kärringnamn full pott i Sociala poäng 
    lagom ängsligt och skitnödigt så passar man in på familjeliv 


    lite som Nordkorea och de påstådda 10 frisyrerna man kan välja mellan 

    Är man riktigt jäkla hard core kör man på klara. då är man tuff på riktigt 

    on topic 
    Tess var coolt 

    varför rädda för blygdläppar? är ni antifeminsister? 

  • Anonym (Bulle­n) Trådstartaren
    Mon 27 Jun 2022 09:27
    #37

    Labia betyder för övrig läpp så inget hemskt med det 

  • Anonym (Bulle­n) Trådstartaren
    Mon 27 Jun 2022 09:29
    #38
    Liv
    Majken
    Isabelle
    Ellen
    Saga
    Ebba
    Alva
    Ella
    Maja
    Klara

    så dem namnen kan jag kanske välja mellan istället så slipper man sticka ut. Väldigt kreativt. 
    Eller så döper jag bara barnen till nummer 1, nr 2, nr 3 
  • Anonym (Saxen­)
    Mon 27 Jun 2022 09:47
    #39
    Anonym (Tora) skrev 2022-06-26 19:15:12 följande:
    Det var exakt det jag gjorde. Jag rättade dig bara. 
    O, då vet jag.
    Du missade poängen.

    Din "rättelse" kan du behålla. Det jag skrev är det jag avsåg.

    Folk alltså... 
  • Anonym (Lova)
    Mon 27 Jun 2022 09:50
    #40
    Anonym (Bullen) skrev 2022-06-23 07:53:08 följande:
    Hjälp med namn!!
    Nu behöver jag ER hjälp med namn till mitt nya stjärnskott, en liten flicka. Helst ovanliga namn. Storasyskon heter Assbjerg och Techla
    Jag kommer med förslag först: 

    Aspen (engelskt uttal) 
    Furonda (engelskt uttal) 
    Labia 
    Rebille 
    Tuss 
    Aspie (engelskt uttal) 
    Napaela
    Troja

    Så nu är det fritt fram och välkomnat att fylla på med namn!!! 

    Jag tror att det är svårt med de namnen med engelskt uttal då folk i allmänhet ofta uttalar det som det ser ut. Men det är ju förstås bara folk som inte lärt känna barnet som kommer göra det.
    Däremot tycker jag inte att det vore snällt mot barnet att döpa det till Labia eller Aspie. Jag som jobbar i vården får direkt upp blygdläpp i huvudet när jag läser Labia. Det är liksom det ord som används inom sjukvårde. Och tydligen även på engelska då vilket jag inte visste.
    Aspie är ofta ett slanguttryck för personer med Asperger syndrom. Det kanske inte heller är så roligt för barnet att direkt bli kopplad till det. Och nej, jag tycker inte det är nåt fel med personer med Asperger, jag har själv personer i min direkta närhet som har det. Men att förknippas direkt med namnet tycker jag blir lite knepigt. 


    Tuss tycker jag är väldigt fint men känns mer som ett pojknamn i mina öron. 


    Två namn som jag gillar är Jolie och Jolin. Men de kanske inte är så ovanliga?

  • Anonym (Saxen­)
    Mon 27 Jun 2022 09:52
    #41
    +1
    Anonym (Bullen) skrev 2022-06-26 13:13:38 följande:
    Ha ha jo skrattade i smyg - satte kaffet i halsen - så roligt var det höhö parlamentet nivå verkligen 

    farfar brukar också dra såna små klämkäcka ordvitsar så de är väl förankrade hehehe 
    Anonym (Bullen) skrev 2022-06-26 13:15:00 följande:
    Korea är kor på rea fattar du höhhöö putslustigt som fän fattar du huhuhuh

    Nu förstår jag lite bättre vad det beror på att du vill att dina avkommor ska bli mobbade för sina äckligt fula namn.

    Assbjerg tog iaf priset, och där är skadan redan skedd.
  • Anonym (Bagar­en)
    Mon 27 Jun 2022 11:45
    #42
    Anonym (Bullen) skrev 2022-06-27 09:29:58 följande:
    Liv
    Majken
    Isabelle
    Ellen
    Saga
    Ebba
    Alva
    Ella
    Maja
    Klara

    så dem namnen kan jag kanske välja mellan istället så slipper man sticka ut. Väldigt kreativt. 
    Eller så döper jag bara barnen till nummer 1, nr 2, nr 3 

    Nu blev det vettiga riktiga namn. 


    Vill du sticka ut och vara superkreativ så byt namn själv. Låt ungarna slippa hittepå- och wt-namn. 

  • Mon 27 Jun 2022 12:04
    #43
    Anonym (Bullen) skrev 2022-06-27 09:26:30 följande:

    Hahah vi borde skapa En lista för alla blivande föräldrar där man kan välja mellan 

    1 Alice (oooo va fiiiint och ovaaaaanligt) 
    2 Stella 
    3 Adrian 
    4 Maja 
    4 div gamla kärringnamn full pott i Sociala poäng 
    lagom ängsligt och skitnödigt så passar man in på familjeliv 


    lite som Nordkorea och de påstådda 10 frisyrerna man kan välja mellan 

    Är man riktigt jäkla hard core kör man på klara. då är man tuff på riktigt 

    on topic 
    Tess var coolt 

    varför rädda för blygdläppar? är ni antifeminsister? 


    Jag har inte sagt någonting om att namnen måste finnas på topplistan. Det finns liksom någonting emellan "de vanligaste namnen just nu" och "hittepånamn med kreativa stavningar", eller hur? Om du vill ge dottern ett namn som hon garanterat kommer att vara ensam om på sin skola, så kan du använda något av de fullt etablerade, men ovanliga namnen jag listade ovan, men här kommer de igen:

    Oholibamah
    Hepzibah
    Azubah
    Cozbi
    Tryphosa
    Keturah
    Shoshannah
    Syntyche

    Villa du ha ett unikt namn för att visa din självständighet och unikhet så kan jag garantera dig att Oholimbama möter dessa kriterier. INGEN kommer att tro att det är något annat än ett hittepånamn och kommer tycka synd om barnet, precis som du vill ha det, tydligen.

    Annars kan du ju dra till med något som är ur mode:

    Ulla-Stina
    Linda
    Ulvhild
    Emerentia
    Dragonia
    Eufemia
    Elmedina
    Therese
    Yrla

  • Tue 28 Jun 2022 12:23
    #44
    Embla twopointoh skrev 2022-06-27 12:04:58 följande:
    Jag har inte sagt någonting om att namnen måste finnas på topplistan. Det finns liksom någonting emellan "de vanligaste namnen just nu" och "hittepånamn med kreativa stavningar", eller hur? Om du vill ge dottern ett namn som hon garanterat kommer att vara ensam om på sin skola, så kan du använda något av de fullt etablerade, men ovanliga namnen jag listade ovan, men här kommer de igen:

    Oholibamah
    Hepzibah
    Azubah
    Cozbi
    Tryphosa
    Keturah
    Shoshannah
    Syntyche

    Villa du ha ett unikt namn för att visa din självständighet och unikhet så kan jag garantera dig att Oholimbama möter dessa kriterier. INGEN kommer att tro att det är något annat än ett hittepånamn och kommer tycka synd om barnet, precis som du vill ha det, tydligen.

    Annars kan du ju dra till med något som är ur mode:

    Ulla-Stina
    Linda
    Ulvhild
    Emerentia
    Dragonia
    Eufemia
    Elmedina
    Therese
    Yrla
    Påminner om han som hade ett onenightstand med en vegan som blev gravid och döpte ungen till mohimba 
Svar på tråden Hjälp med namn!!