• Anonym (Ludvi­g)
    Thu 23 Jun 2022 10:46
    3851 visningar
    32 svar
    32
    3851

    Namn på manliga könsorganet

    Jag tycker snopp (och motsvarande snippa) är bra ord. Men jag vet att det blir folkstorm nu eftersom jättemånga tycker att det är ord man använder när man pratar med barn. Men nu råkar det ju vara så att både barn och vuxna faktiskt har könsorgan även om den visuella skillnaden mellan barn och vuxen är ganska stor. Men jag kan inte hjälpa att jag tycker kuk och fitta är ganska otrevliga ord eftersom dom ofta används i nedsättande ordalag i sammanhang där man vill kränka en annan person. Jag förstår inte dom som inte ser det sambandet? Jag förstår inte heller varför man använder könsord som svärord och nedsättande ord när det syftar på något av det mest användbara verktyg vi har????

  • Anonym (Ludvi­g)
    Thu 23 Jun 2022 16:18
    #15
    Anonym (Lurvtuss) skrev 2022-06-23 15:25:20 följande:

    Ot, men ordet snippa är det löjligaste påfundet i nutid. 


    Och jag tycker det är jättebra ord. Det saknar negativ laddning och sexuell laddning -  för mig är det suveränt att använda typ i dagligt tal både till vuxna och barn. Jag förstår inte riktigt vad många det är som ö.h.t. alltid har motstånd mot nya ord. Språket utvecklas hela tiden, nya ord fyller ofta ett tomrum där det saknas bra ord. Det bästa exemplet är väl "hen" som verkligen fyller en funktion.
    Förstår inte riktigt att så många är "låsta" och inte kan ta till sig nya språkvarianter och nya ord med lite öppnare sinne?
  • Anonym (Ludvi­g)
    Thu 23 Jun 2022 16:35
    #16
    Kockobello skrev 2022-06-23 11:02:28 följande:
    Du förstår inte att man själv äger orden? 

    Töntigaste på 1000 år.
    Jag har hört för mycket "kukjävel" och "jävla fitta" + motsvarande engelska/amerikanska uttryck på samma tema för att kunna känna att jag "äger" ordet. Det är för många som redan lagt beslag på orden och förstört dom. Då väljer jag att istället använda andra ord som inte känns så negativt laddade. Hellre då att du får tycka att jag är töntig. (Töntig är väl förresten ett väldigt ospecifikt och nedsättande ord som egentligen saknar en tydlig betydelse.) Flört
Svar på tråden Namn på manliga könsorganet