• Anonym (NE)

    Behöver kvinnor en stöttepelare

    Det finns en ensamstående kvinna på mitt jobb som jag normalt upplever som väldigt självständig men som eventuellt är en social introvert. Detta kanske inte spelar någon roll i frågeställningen nedan. Men jag har märkt några saker, som jag ser som en komplimang, men som jag ibland undrar vad det egentligen betyder (om det betyder något).

    Jag har vid ett flertalet tillfällen märkt att hon vill ha stöd i sina beslut av mig. T ex vid val av semesterveckor, vilken maträtt hon ska äta vid en gemensam beställning (eller kom ihåg att hon tog samma mat som mig), ville ha hjälp av mig när hon blev tillsatt att planera en sommarfest, brukar vilja ha hjälp med tekniska saker utan att fråga, utan då egentligen bara lämna över till mig utan att be om hjälp.

    Vi har en ganska bra relation och jag är väl (ö)känd som den snälla hjälpsamma killen, men skulle man kunna tolka in något annat i detta? Några kloka ideér?

  • Svar på tråden Behöver kvinnor en stöttepelare
  • Anonym (antingen eller)

    Antingen vill hon umgås med dig för att hon gillar dig

     eller

    så vill hon lämpa över sitt ansvar på någon och du är snäll

  • Anonym (NE)
    Anonym (antingen eller) skrev 2022-06-24 22:39:57 följande:

    Antingen vill hon umgås med dig för att hon gillar dig

     eller

    så vill hon lämpa över sitt ansvar på någon och du är snäll


    Haha Skrattande Ja det kanske är så enkelt att det är alt 2. Men jag upplever henne också som väldigt snäll och hjälpsam så jag tror eller kanske hoppas på alt 1. Men så som jag beskrev det så ligger alt 2 väldigt näraGlad
  • Anonym (NE)
    Tow2Mater skrev 2022-06-24 22:44:14 följande:

    Vad gör hon som du upplever som väldigt självständigt? Går på toa själv?


    Att hon är singel, har ett eget oberoende socialt liv när hon levde i ett förhållande, sköter sitt normalt sitt jobb utan att be om hjälp i varje beslut, har ganska bestämda och uttänkta uppfattningar om det mesta etc.
  • Anonym (NE)
    Anonym (NE) skrev 2022-06-24 22:52:52 följande:
    Att hon är singel, har ett eget oberoende socialt liv när hon levde i ett förhållande, sköter sitt normalt sitt jobb utan att be om hjälp i varje beslut, har ganska bestämda och uttänkta uppfattningar om det mesta etc.
    ?. ber om ursäkt för min dåliga svenska
  • Anonym (Sol)

    I land kan det vara skönt att slippa ta beslut så som vad man ska äta om man inte är extremt sugen på något speciellt. Om man inte orkar tänka. Det kan även vara samma behov/känsla när man eventuellt får en uppgift i knät som man tekniskt inte helt kan utan måste lära sig och googla för att lösa. 


    Ibland är det skönt att slipp tänka. 


    Och ibland kan det vara så att man om man är väldigt självständig skönt att få inspel från andra. Inte nödvändigtvis för att man behöver det men skönt att veta att det finns folk där som skulle hjälpa en om man behöver det.

    Det är socialkod att ge och ta ibland. För att skapa band på lika villkor. 


    Kan vara olika anledningar. 


     

  • Anonym (NE)
    Anonym (Sol) skrev 2022-06-24 23:07:51 följande:

    I land kan det vara skönt att slippa ta beslut så som vad man ska äta om man inte är extremt sugen på något speciellt. Om man inte orkar tänka. Det kan även vara samma behov/känsla när man eventuellt får en uppgift i knät som man tekniskt inte helt kan utan måste lära sig och googla för att lösa. 


    Ibland är det skönt att slipp tänka. 


    Och ibland kan det vara så att man om man är väldigt självständig skönt att få inspel från andra. Inte nödvändigtvis för att man behöver det men skönt att veta att det finns folk där som skulle hjälpa en om man behöver det.

    Det är socialkod att ge och ta ibland. För att skapa band på lika villkor. 


    Kan vara olika anledningar. 


     


    Så jag ska ta det som en komplimang så tillvida att hon litar på mig och att hon kan vända sig till mig för att få ett gott råd och att jag är ett bra bollplank. Dvs skapa något slags band mellan oss, som då med största sannolikhet enbart är på ett bra vänskapligt plan. Men att det förmodligen inte finns så mycket mer (sedan finns det annat kopplat till detta som gör att det eventuellt finns mer i vår relation, men skulle man bara plocka ut detta så kanske det är en rimlig tolkning?)
  • Anonym (soundmachine)
    Anonym (NE) skrev 2022-06-24 22:32:42 följande:
    Behöver kvinnor en stöttepelare

    Det finns en ensamstående kvinna på mitt jobb som jag normalt upplever som väldigt självständig men som eventuellt är en social introvert. Detta kanske inte spelar någon roll i frågeställningen nedan. Men jag har märkt några saker, som jag ser som en komplimang, men som jag ibland undrar vad det egentligen betyder (om det betyder något).

    Jag har vid ett flertalet tillfällen märkt att hon vill ha stöd i sina beslut av mig. T ex vid val av semesterveckor, vilken maträtt hon ska äta vid en gemensam beställning (eller kom ihåg att hon tog samma mat som mig), ville ha hjälp av mig när hon blev tillsatt att planera en sommarfest, brukar vilja ha hjälp med tekniska saker utan att fråga, utan då egentligen bara lämna över till mig utan att be om hjälp.

    Vi har en ganska bra relation och jag är väl (ö)känd som den snälla hjälpsamma killen, men skulle man kunna tolka in något annat i detta? Några kloka ideér?


    ja, du har nog tolkat in en massa där Flört

    kvinnor säger ibland att dom vill ha en trygg man att luta sig emot, men jag vete fan...

    att han ska vara stark, lugn och tålmodig stämmer nog, känslostormarna står hon för
  • Anonym (Ölle)
    Anonym (soundmachine) skrev 2022-06-25 07:43:25 följande:
    ja, du har nog tolkat in en massa där Flört

    kvinnor säger ibland att dom vill ha en trygg man att luta sig emot, men jag vete fan...

    att han ska vara stark, lugn och tålmodig stämmer nog, känslostormarna står hon för

    Javisst har vi kvinnor känslostormar! 


    Se bara på alla krig vi startar i världen, och alla män vi slår ihjäl i de relationer vi har.

    Män däremot är alltid lugna som filbunkar. De varken slåss eller mördar varandra. Alla fängelser är helt fulla med kvinnor med misshandelsdomar.

    För att inte tala om alla gängkvinnor som skjuter ihjäl sina fiendekvinnor i andra gäng.

  • Anonym (Heje)

    Hur kan man tycka att en sån kvinna är självständig som inte ens kan fatta beslut om vad hon ska äta till lunch?
    nä, det låter som hon är typen som är väldigt osjälvständig och saknar/vill att någon annan ska ta besluten eller göra jobbet.

    men du undrar om hon flörtar?

Svar på tråden Behöver kvinnor en stöttepelare