Anonym (Fötter) skrev 2022-07-15 13:04:25 följande:
Jag är en gift, snart skild, 42 årig man som arbetar på företagsledande nivå på ett IT-bolag. Vem är du? Jag vet inte om jag har skygglappar eller om det är så att relativt få intresserar sig för mig. Sannolikt en kombination.
Det har alltid varit jag som har initierat kontakt med det motsatta könet och nästan alltid har det resulterat i att jag blivit avvisad, även om jag haft mycket lätt för att få kvinnliga vänner.
Det som gjorde det möjligt för mig att hitta partners och kunna gifta mig var att jag avancerade i min karriär till en nivå att jag fick en väsentligt annorlunda levnadsstandard. Vilket skedde någonstans runt 30 års sträcket. Det gjorde inte att jag fick ett större intresse från kvinnor, men jag blev inte avvisad lika snabbt, på så sätt fick de möjlighet att också lära känna mig. Vi får se hur det blir när jag nu blir singel igen.
Skippar outande på öppna forum. Däremot bjuder jag gärna på mig själv privat. Samma policy gäller givetvis hemlighållandet av terapeuten jag nämnde förbigående, som exempel på män jag noterat tittat på mina fötter bl a i snygga sommar high heels sandaletter. Så just på den punkten kommer vi inte särskilt långt. Mha smärre ändrade detaljer kan jag dock dela mina stories.
Motsvarande tänk har jag när jag läser andra skribenters uppgifter om sig själva gällande ålder och profession. Varför jag tar just yttre formalia med en klackspark. :)
Jo det verkar som om du har mänskliga skygglappar på (har dem själv inte alltid borttagna, he, he) även om du spekulerar i att relativt få intresserar sig för dig. och att du därmed inte är så alert när en kvinna lägger märke till dig.
I korthet apropå ämnet kan nämnas att jag i mitt uppmärksammande av en man omvänt finner mannens händer och fötter i sandaler i sommartid intressanta. F a händer kan vara mycket attraktiva för mig. Tilltalar de mig samt röstläge, tonfall och uttryckssätt kan jag vara såld. Gott att du runt 30 fick ett större intresse från kvinnor och att de fick möjlighet att lära känna dig bättre :) bästa sättet att connecta :)