• Anonym (Zoe)
    Wed 6 Jul 2022 19:13
    22486 visningar
    16 svar
    -1 +1
    16
    22486

    Kalasinbjudan, hur skriver man?

    ?Ni föräldrar får gärna stanna kvar på kaffe och tårta under kalaset? är väl enklast att skriva. Räkna dock inte med att de kommer hjälpa till att hålla ställningen, och beroende på ålder på barnen kanske de inte ens stannar kvar.
    Tror det är bättre att bjuda det antal barn du känner att du klarar av och ta in extra vuxna i form av släktingar eller vänner istället. Tanken är god men om jag var förälder på ett barnkalas hade jag inte steppat in mer än om mitt eget barn gjorde något dumt eller var i fara av risk för att trampa värden på tårna eller ställa till med något. Så frågan är hur mycket hjälp föräldrarna som stannar är om det bara stannar några få.

  • Anonym (Zoe)
    Thu 28 Jul 2022 18:08
    #9
    wyhib skrev 2022-07-28 17:26:58 följande:
    Anonym (Hej) skrev 2022-07-06 22:10:11 följande:

    Jag hade valt att be om hjälp av kompis el släkt. Är barnen säg förskoleklass el äldre så lär föräldrar lämna. Och skulle jag stanna kvar så hade jag inte velat ta ansvar för de andra barnen, absolut ha ett öga på mitt men skulle inte vilja sägs till de andra barnen. 

    El skriv i inbjudan kalle med en förälder är bjuden på hannes kalas 
    El vi bjuder dig som förälder på kaffe och tårta under kalaset
    Välkommen kalle med förälder på hannes kalas
    Kalle är välkommen på kalas hos hannes. Har du som förälder möjlighet att vara kvar vore det toppen då fler ögon och händer alltid är bra att ha.

    Eller som någon skrev bjud bara några st hela klassen behöver inte bjudas 


    Har ingen släkt att be om hjälp.

    Det blir 48 barn, hela F6 klassen på skolan. Därav bad jag om hjälp med hur jag ska skriva inbjudan. 

    48 barn!!!

    Det blir ju inte bara hjälpa till då som förälder, utan de måste ju jobba på kalaset.

    Du måste isåfall vara supertydlig med att du räknar med att andra ska ta ett stort ansvar över säkerheten.

    Vad gör du om ingen förälder vill stanna kvar?
    Vad gör du om det blir bråk mellan barnen och ingen vuxen ändå steppar in, eller om X och Y bråkar men bara X mamma stannade kvar så hon tar såklart sitt eget barns parti?

    Om jag var du hade jag tänkt om, och bjudit MAX 10 barn men ännu hellre bara kanske 7.
    Närmsta kompisarna. Ditt barn kan omöjligt vara kompisar med 47 barn. Vet hen ens namnet på alla?
Svar på tråden Kalasinbjudan, hur skriver man?