Inlägg från: Anonym (Andra) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Andra)

    Glömde lägga till mitt mellannamn

    Jag har mitt tilltalsnamn som namn nr 2 i passet. Jag har bokat många resor i mitt liv och aldrig skrivit dit det extra förnamnet. Det har aldrig varit några problem. 
    Alltså jag kallas Bella Karlsson (påhittat exempel), men i passet står det Anna Bella Karlsson. 
    Nu för tiden står mitt tilltalsnamn på mitt kreditkort, men tidigare när båda namnen stod, och man vid köp på nätet skulle uppge namn, så skrev jag också bara Bella Karlsson.

  • Anonym (Andra)
    Påskliljaa23 skrev 2022-07-07 16:30:41 följande:
    Oj aha! Så när du åkt utomlands resor, så har du endast angett "Bella Karlsson" och aldrig tillagt "Anna Bella Karlsson"? du har inte heller blivit ifrågasatt vid check in, om de kollat din flygbiljett samt pass? :o
    Ja jag skriver bara Bella Karlsson i bokningen, och ingen har någonsin sagt något om det.
    Jag har flugit inom Europa, till Asien och till USA, med alla möjliga flygbolag. 
  • Anonym (Andra)
    Anonym (Xovir) skrev 2022-07-07 17:01:47 följande:
    Hur gör du då med ESTA som säger att man ska skriva första namnet i passet?
    Gör det inget om ESTA inte stämmer med biljetten?
    Det minns jag inte, men jag kollade upp instruktionerna nu och det står att man ska skriva First (Given) Name, och det är ju Bella även om det inte står först. 
Svar på tråden Glömde lägga till mitt mellannamn