• strelitzia

IVF efter sommaren 2022

MeIMyself skrev 2023-03-07 13:20:13 följande:
    Härligt att komma till en läkare som är positiv :)

Säg att du har huvudvärk och tagit starka mediciner Skrattande vit lögn haha 
    det är as jobbigt när man är på fest eller ute att inte kunna dricka något.
    verkligen, och det är han andra också, men nu kändes de som att han verkligen trodde på de han sa.

Det hade kanske funkat en dag men det är tre dagar i rad. Hade vi vart hemma hade det vart lugnt, jag har kommit undan flera gånger förut men just ute på restaurang/bar blir de svårare. De enda jag kan komma på är att jag äter en ny omgång flagyl som man absolut inte får blanda med alkohol. 
  • strelitzia
    Lama21 skrev 2023-03-07 16:04:58 följande:
    Vad skönt att det gick bra! Härligt med en positiv läkare också, bara det brukar göra att det känns bättre.

Knivigt! Är lite i samma sits, ska iväg i helgen tillsammans med några kompisar, tror det blir att låtsasdricka och låta sambon smygdricka upp det... känns som det kommer vara uppenbart dock haha
    Bra att sambon är med, blir lite enklare att komma undan när man kan smyga byta glas med varandra. 
    Har du fått tid för tidigt vul?
  • strelitzia
    Lama21 skrev 2023-03-08 18:30:21 följande:
    Yes, fått tid den 28/3 så typ om tre veckor. Förmodligen de långsammaste veckorna någonsin...
    haha ja, ena evighetsväntan byter av den andre! Men så roligt och spännande! Solig
  • strelitzia
    Lama21 skrev 2023-03-14 18:43:02 följande:
    Verkligen! En vecka har passerat, två veckor kvar.... 

Hur går det för dig, blir det återföring på torsdag? 
    Hur mår du, något illamående? 
    Hur gick det i helgen med era vänner, lyckades ni smussla med alkoholen? 

alltså det känns som att det var månader sedan jag åt letrozol, det är helt otroligt hur lång den här månaden är, vilket kanske inte är jättekonstigt att det känns så i och med att Äl var den dag 20 i cyklen. men yes återinföring imorgon, jag har dock inte fått ett "vi vill påminna om din tid.." och det brukar man alltid få 2 dagar innan.
  • strelitzia
    Lama21 skrev 2023-03-15 20:29:56 följande:
    Mår bra, lite illamående ibland men för det mesta känner jag inget illamående alls. 

Haha ja det gick hyfsat bra iallafall. Smusslade med lite alkoholfria öl, lite misstänksamt bara när vi var ute och åt en av kvällarna och sambon stod vid baren och hällde över innehållet i ett glas när alla andra fick flaskor till bordet. Skulle inte bli förvånad om dom är lite misstänksamma...

Förstår att det måste känna som evigheter sen, skönt att det äntligen blir av imorgon! Hoppas verkligen inte det har blivit något fel då inte fått sms som du brukar. Lycka till imorgon! 
    Vad skönt, hoppas att det fortsätter så!
    En jobbarkompis berättade häromdagen att hon är gravid i v17 och att hon fortfarande spyr varenda dag..

Haha smidigt! ofta känns det som man själv tänker mer på de än vad andra kanske gör, hoppas i alla fall att det är då.

lite blandade känslor idag, dom hade behövt tina tre ägg, två hade inte klarat sig. så läser man "9/10 klarar upptiningen". Så nu har vi ett kvar i frysen vilket gör mig väldigt orolig att om vi behöver använda de, att det inte skulle klara upptiningen, vilket då skulle betyda att 75% av dom vart "dåliga".
    Läkaren den här gången frågade också hur måna koniseringar jag gjort, vilket gjorde mig konfundersam. Jag har gjort en, men den var typ obetydlig då det bara handlade om att bränna bort ytliga blodkärl, inte att ta bort förändringar. Men han sa att min tapp är något förkortad vilket innebär att de aldrig kan sätta in två embryon. Aja 
  • strelitzia
    Lama21 skrev 2023-03-16 21:09:43 följande:
    Förstår din oro, hoppas ägget som klarade sig klarar sig hos dig också! ❤️ Var ju tvungen att tina två när jag satte in och hade ingen bra magkänsla efter det, just för att det kändes som att varför skulle det här ägget som inte var lika fint som det som hade tänkt sätta in klara sig. Som tur var hade jag ju fel.

Okej, det lär ju märkligt att den var förkortad då... Förhoppningsvis ska det väl inte behövas sättas in två men varför kan man inte göra det? 
    Man slåss mellan som du säger, varför skulle de vara bättre än de som inte klarade sig och, tur att de inte klarade upptiningen för de hade säkert aldrig klarat sig hela vägen ändå.

ja visst jag tyckte också de, läkaren som gjorde återinföringen sist mätte inte, vet inte om det är rutin eller att bara vissa gör de för att de känner för de. Jag frågade inte varför för jag hade i bakhuvudet att har man kort tapp är det tyngre att bära upp en graviditet, men när jag googlat står de bara risk för förtidig födsel, vilket kanske går lite hand i hand. 

jag har testdag samma dag du ska in på tidigt vul.
  • strelitzia
    Lama21 skrev 2023-03-17 16:12:03 följande:
    Vad jag vet har de inte mätt på mig iallafall, men vi går ju inte på samma klinkik heller. Förmodligen går det lite hand i hand som du säger. Skulle det bli tvillingar blir det väl ännu högre risk med för tidig födsel.

Spännande, då hoppas vi att det blir en bra dag för oss båda! Har du tänkt tjuvtesta något? Hur gjorde du förra gången? Och hur kändes det då, kände du på dig innan du testade att det skulle bli positivt eller var det en glad överraskning?

Tänker att det blir ännu mer jämförande när du vet hur det kändes förra gången, även fast det inte alls behöver kännas likadant med olika graviditeter
    Det hoppas jag verkligen att det blir! Jag behöver att det vänder nu, alldeles för mycket tråkigt i år. 
    Eventuellt att jag testar nästa lördag, då är bim. Förra gången testade jag två dagar innan testdag för att jag var ledig då, och inte ville få ett negativt test precis innan jag behövde gå till jobbet. 

Jag blev överstimulerad sist och mådde riktigt dåligt några dagar och läste på flera ställen att kommer överstimuleringen i efterhand kan det bero på att ägget fäst, så visst hoppades jag, men jag vågade inte tro på de. Bortsett från överstimuleringen så hade jag inga symptom förens dagarna innan missfallet. 
  • strelitzia
    Lama21 skrev 2023-03-18 11:21:48 följande:
    Justja så var det ja, du blev överstimulerad. Då är det klart att det inte lär bli samma den här gången. 

Tyvärr är jag rätt säker på att det inte blir nåt för mig. Rosa på pappret när jag torkade mig igår och bruna flytningar sen dess. Visst man kan blöda även fast det inte är nån fara men förra gången när det blev mf började det på samma sätt. Orkar inte.
    Vad ledsen jag blir att höra de! Jag hoppas verkligen att du har fel, samtidigt förstår jag att det känns hopplöst. Men bruna flytningar är bättre än rosa, jag håller tummar och tår att det avtar! Hur är det idag?
  • strelitzia
    Lama21 skrev 2023-03-19 16:00:49 följande:

Hoppas också jag har fel. Det har minskat iallafall, syns inte alltid nåt på pappret nu när jag torkar mig och flytningar är mer ljusbruna nu. Hoppas det inte ökar igen så kanske jag kan hålla hoppet upp tills ultraljudet...

Hur känner du nu då? Fast ruvardag 3 kanske är tidigt att känna nåt ☺️

Bra att det går åt rätt håll, hoppas det håller sig så! 

Förutom att jag kände mig på bra humör igår så känns det inget. Tycker inte heller det är särskilt jobbigt, det var värre innan klartecken för återinföring, oron att slemhinna inte skulle utvecklas bra, ägg inte skulle klara upptining. Men de kanske hinner ändra sig på en vecka haha.. 
  • strelitzia
    Lama21 skrev 2023-03-25 10:24:59 följande:

Hur känns det nu då? Några symtom? Tjuvtestat? 

Har haft nån typ av känningar i magen ibland men i de stora hela typ ingenting. 
    Vaknade strax efter 7 i dag, efter att ha drömt att jag testat flera gånger, ingen ide att somna om innan test. Det är två streck, det är svagt men det syns utan att man behöver vrida vända och kisa med ögonen. Eftersom det är bim idag tycker jag de borde vara starkare, men jag jämför med sist då det var ordentligt starkt 2 dagar innan testdag, men svagare på testdagen. Är varken glad eller ledsen bara orolig att det inte ska bli någon stegring. 

Hur går det för dig, har de bruna flytningarna upphört?
Svar på tråden IVF efter sommaren 2022