• Anonym (Dags)

IVF efter sommaren 2022

strelitzia skrev 2023-04-22 15:41:14 följande:

Ah du tänker på skillnaden mellan 3 och 5 dagars, så snarare att en blasto klarar sig bättre än att det är antal försök som spelar roll. Så kan det ju vara! 
    Min et var 5 dagars, fet jag har nu odlade dom en dag till så den är 6 dagars. 

Ja det var så jag tänkte. Att chanserna för mig med 3 dagars nu är lägre än om jag hade fått en 5 dagars. Jag är på rd 2 idag och känner verkligen ingenting Så håller tummarna för att de kan frysa några 5 dagars. Men den infon får jag på måndag 
  • Anonym (Dags)

Et 3 dagars 

rd 1 Embryo växer och utvecklas 
    rd 2 Embryot blir en blastocyst 
    rd 3 Blastocysten kommer ur skalet 
    rd 4 Blastocysten fäster på en plats på livmoderslemhinnan
    rd 5Implantationen börjar när blastocysten börjar grotta ner sig i livmodern 

rd 6 Implantationen fortsätter och fostret grotta ner sig ännu mer i livmodern 
    rd 7 Implantationen är färdig och Placentaceller och fosterceller finns 
    rd 8 Placentaceller producerar hcg i blodet 
    rd 9 Hcg ökar 
  • Anonym (Dags)
    strelitzia skrev 2023-04-23 09:27:04 följande:

Ja då är det ju först idag eller imorgon de fäster enligt denna, hade vart konstigt om du känt något, ge inte upp redan! Många känner ingenting. 
    Jag hade inga symptom denna gången, och jag vågar fortfarande inte tro på de, rädd att det ska gå åt skogen. 

När är din testdag? 

3 maj men jag kommer testa innan 

jag ser att flera får mens efter 10 dagar och känner jag gärna inte vill ha Den överraskningen psykiskt utan ha kollat det innan
  • Anonym (Dags)
    strelitzia skrev 2023-04-24 14:54:09 följande:
    Har du hunnit få besked än idag om hur många som klarade sig till frysen?
    5 st gick till frys! Känns bra! Vet någon hur stor sannolikhet det är att de lyckas tina dem?
  • Anonym (Dags)
    Sandralinnea123 skrev 2023-04-24 19:43:47 följande:
    På våra 2 tinade embryon så klarade sig båda super bra ! 

Jag har nu gått in i v.5, pratade idag med sahlgrenska och bokat in ultraljud 22 maj 🙈
    Även inskrivning hos barnmorskan 3 maj.
    Idag blev de så verkligt för mig och allt släppte typ, kände att de var på riktigt, men rädslan är ju dock ännu mer nu att få missfall, iallafall lyckats berätta för 1 av 3 syskon och mamma & min bästa vän, sambon har berättat för sin bror, mamma och sin andra bror som är tillsammans med min bästa vän eller ja hon berättade för han 😅
    Men gud vad roligt! Njut 
  • Anonym (Dags)
    blivit Positivt nu 3 dagar i rad med starkare streck (rd 8, 9 och 10) MEN min temp ligger på bastemp just nu så jag är orolig för att det kanske blir mf ändå 

har heller inga symtom 
  • Anonym (Dags)
    strelitzia skrev 2023-04-30 09:21:33 följande:
    Grattis till positivt! Solig
    Jag förstår din oro, min temp var också min vanliga de gånger jag testat, det har inte betytt någonting i mitt fall.
    Det är fortfarande tidigt för symptomen, har du tur slipper du helt annars är det bara en tidsfråga innan de dyker upp en efter en! 
    Vad skönt att du säger det. Har verkligen trott på tempteorin för den har stämt så bra kring äl varje gång 
  • Anonym (Dags)

Tempen steg idag! Nu är jag lugnare 

• Anonym (Dags)

Idag har tempen sjunkit något och plusset är aningen svagare. Är lite orolig :(

Svar på tråden IVF efter sommaren 2022