• Sandralinnea123

IVF efter sommaren 2022

Anonym (Dags) - 
    Det är 3 återföringen, gjort 1 et och 2 fet nu 🙈 hoppas det håller i sig bara och blir starkare 👍🏻

Oj 14 befruktade bra jobbat!!! 😊
  • Sandralinnea123
    Anonym (Dags) Håller tummarna för många befruktade och som klarar sig 🙏🏼 

MeIMys­elf 
    Tack 🙈 vågar inte riktigt fira själv än då jag är rädd att sträcket försvinner som sist 🙈 
    Men mår så illa hela tiden och samtidigt konstant hungrig allt jag gör är att äta hela tiden 🤣

Här är dagens test iallafall 🙈
  • Sandralinnea123
    Anonym (Dags) skrev 2023-04-19 15:09:24 följande:

blir ju starkare Och starkare tycker jag. Vilken ruvdag är du på? 

jag har återföring imorgon. 9 ägg av 17 är fortfarande kvar 

Ja men tycker också det 🙈 
    Ruvardag 7 nu. 

Åh va kul för dig ! Oj 9 är ju bra (tycker jag som bara fått 2 som klarat sig båda äggplocken) 
    Håller tummarna för dig 🤗
  • Sandralinnea123
    Anonym (Dags) skrev 2023-04-19 19:17:28 följande:

hur tidigt började du testa? Och med vilka test? 

känns som jag kommer lida ruvardagarna 😅

Började nog testa ruvardag 4 men de var förtidigt inget på stickan men det är så svårt att vänta klarar inte det 🤣
    Jag använder clear blue 6 dagar tidigt test med streck inte digitalt 🙈 just för digitalt kan missa dom där super ljusa linjerna som man kan se med vanliga ögon 🙈

Men har även digitala testa tidigt från clear blue och med vecko indikatorn men inte börjat med dom än eftersom de vart så ljusa streck🙈 
  • Sandralinnea123
    Anonym (Dags) skrev 2023-04-19 20:22:44 följande:

Wow det var tidigt! var det en 5 dagars? 

nät blir bf om det går vägen?

Japp kunde inte hålla mig längre 😅

Ah 5 dagars blastocyst 🤗

Det blir nånstans 28-29 december tror jag haha🙈
  • Sandralinnea123
    Anonym (Dags) skrev 2023-04-20 12:33:47 följande:

Spännande! Jag fick min ena dotter 29 dec

nu är min insättning gjord med en tredagars. Fortfarande 12 ägg kvar i matchen och på måndag vet jag vilka som går till frys.

Gud va kul håller tummarna att de räcker med 1 embryo för er 🤗
  • Sandralinnea123
    Anonym (Dags) skrev 2023-04-20 15:08:15 följande:

Sannolikheten känns ju inte så stor, men finns antagligen flera att frysa Så försöker ändå vara positiv. 

när jag frågade läkaren om när nästa insättning blir sa hon ?nu tar vi en grej i taget, detta kanske går vägen och gör det Inte det så pratar vi igen? 

det kändes som en rätt sund inställning. men jag är mer av en ?plan b c d person? 😂

hur många försök är du uppe i Innan plus? 

Ja haha det är svårt att inte veta i förväg men dom hoppas ju också på att det ska ta sig första försöket 🙈 

Jag är på tredje återförenadet, gjort 2 äggplock också, 
    1 färskt 5 dagar embryo (blev inget)
    1 fryst 5 dagars embryo (blev positivt gravtest men försvann efter 2 dagar tidigt missfall) 
    Och nu 1 fryst 5 dagars embryo ( fortfarande positivt på ruvardag 8 🙈

Vi har inte fått så många som klarat befruktning m.m 2 från varje äggplock tyvärr.. 
  • Sandralinnea123
    Anonym (Dags) skrev 2023-04-24 15:00:52 följande:
    5 st gick till frys! Känns bra! Vet någon hur stor sannolikhet det är att de lyckas tina dem?
    På våra 2 tinade embryon så klarade sig båda super bra ! 

Jag har nu gått in i v.5, pratade idag med sahlgrenska och bokat in ultraljud 22 maj 🙈
    Även inskrivning hos barnmorskan 3 maj.
    Idag blev de så verkligt för mig och allt släppte typ, kände att de var på riktigt, men rädslan är ju dock ännu mer nu att få missfall, iallafall lyckats berätta för 1 av 3 syskon och mamma & min bästa vän, sambon har berättat för sin bror, mamma och sin andra bror som är tillsammans med min bästa vän eller ja hon berättade för han 😅
  • Sandralinnea123
    Anonym (Dags) skrev 2023-04-24 20:11:48 följande:
    Men gud vad roligt! Njut 
    Ja försöker njuta fullt ut, men har jätte jobbigt illamående och typ växtvärk i livmodern 😅 
    Dessutom lyckades jag dra på mig en matförgiftning i söndags så är fortfarande utslagen efter det.. 

Hur går det för dig/er ?🤗
  • Sandralinnea123
    strelitzia skrev 2023-04-25 09:38:37 följande:

Åh GRATTIS  // Hjärta vad roligt!
    Visst är du ändå är lite glad över illamående? Nu mår jag för det mesta hanterbart illamående men kan inte låta bli att varje gång tänka "det här är bra"!

Tack ❤️ 

Jo jag är super glad över illamåendet, men är lite jobbigt jag mår ju illa direkt jag slår upp ögonen på morgonen tills jag lägger mig på kvällen haha, äter typ hela tiden för de lugnar illamåendet lite 🙈 men det är verkligen för en bra sak så vill inte klaga egentligen haha 
Svar på tråden IVF efter sommaren 2022