• strelitzia

IVF efter sommaren 2022

Dibella skrev 2022-12-19 13:29:56 följande:

Det är okej att känna som du gör. När man kämpat och haft svårigheter så sitter det kvar länge, även om ni nu väntar barn så försvinner inte det ni gått igenom. Nånstans så sitter man ju själv och planerar kring hur man ska berätta för nära och kära, deras reaktioner hur framtiden ska bli osv, vilket kan kännas lite undantryckt av när någon annan delar samma nyhet och hinner lite före.

Hoppas att kub går bra och det inte kommer finnas skäl för oro alls Hjärta

Precis, det är som att jag vill hinna först med att berätta. Det är mina föräldrars första barnbarn, och kommer jag i efterhand känns de som att dom "jaha du med okej kul". Men jag vill samtidigt inte säga något innan kub och jag hade gärna gjort de face to face inte över telefon för att få se en reaktion, men det är för långt för en dagstur. Och skulle kub gå dåligt för oss, då kommer jag gå under. Aja.. 
  • strelitzia
    Lama21 skrev 2022-12-19 19:23:42 följande:
    Dibella skrev 2022-12-19 08:31:04 följande:
    Håller verkligen tummarna för starkare testlinjer dagarna framöver Hjärta
    Tyvärr inga mirakel det här året heller.... testade igår på morgonen och lika svagt då, kanske lite svagare. Idag satte det igång att blöda rejält, inklusive mensvärk och hela faderuttan. Definitivt missfall. Helvete.

Ska testa igen om några dagar för att säkerställa men det är definitivt inte något som lever där.
    strelitzia skrev 2022-12-19 10:11:16 följande:

Måste få skriva av mig, obs att det är ett i-landsproblem. 
    Min familj hälsade på i helgen, dom bor några timmar bort. Dom har ingen aning om vår resa. Så berätta min flera år yngre syster att hon är gravid....
    och jag kände bara "SKOJAR DU MED MIG!?", hon och hennes pojkvän har vart tillsammans i knappt ett halvår. Jag är samtidigt glad/lättad för hennes skull för hon har pcos och vart oerhört orolig för att inte kunna få barn utan ivf. 
    Men vad är det för jävla timing, det känns som att hon snuvar mig på rampljuset.
    Jag blev bara så himla ledsen och om möjligt ännu mer orolig för kub. I natt drömde jag att vi fick 5/10 vad de nu betyder på riktigt men riktigt dåligt i drömmen. Oddsen att något skulle överleva var inte stor. Hon är beräknad 4-5 dagar efter mig. 
    Jag försöker resonera med mina känslor, hade omständigheterna vart annorlunda hade det ju egentligen vart jättekul. Tur att det är nu och inte för några månader sedan. Och egentligen spelar inget eller ingen någon roll, det enda som betyder något är att vi äntligen har kommit längre på vår resa. 

Fattar verkligen att du känner så och det är helt okej att du gör det. Kriget mellan känslan man känner och logiken om vad man kanske borde känna, sen lägger man på lite skuldkänslor för sina känslor. Det är utmattande.

Hoppas iallafall att kub går bra! Hjärta När ska du göra det?

Jag beklagar verkligen att det inte gick, speciellt med de falska förhoppningarna med pluset, det måste om möjligt förstärka besvikelsen Rynkar på näsan

Exakt skuldkänslorna, att man känner sig missunnsam för andra fast det egentligen inte alls handlar om de. Jag har blodprov imorgon ultraljud den 11e.
  • strelitzia
    Lama21 skrev 2022-12-23 09:09:51 följande:
    Känns både och med plusset faktiskt. Det är klart att det att det är en större krasch när förhoppningarna är större. Tankarna hann ju flyga iväg och planera framtiden - nästa jul är vi en till, kommer vara föräldraledig efter sommaren och så vidare. På så sätt är det ju förkrossande.

Samtidigt känns det skönt att ha fått ett plus, eftersom jag aldrig har fått det förut. Även om det nu inte gick hela vägen så känns det ändå som ett litet litet steg framåt och förhoppningarna att det kanske kan gå någon gång i framtiden har ökat en aning.

Hoppas allt ser bra ut för dig! Får du svaret på blodprovet när du ska på ultraljudet eller får du det före?

Vad härligt att du kan se de positiva och du har ju så rätt, det är så lätt att negativiteten tar över men ett plus för första gången är såklart ett stort steg fram!
    Har du pratat med läkaren om ny plan?

Det verkar som att resultatet på blodprov kan dröja, jag frågade men fick inget svar men sen kom jag på att barnmorskan sa att blodprov måste tas två veckor innan ultraljudet. 

• strelitzia
    Gosan28 skrev 2022-12-21 13:26:14 följande:

Hej Hjärta

Hoppar in här! Gjorde återföring med ett 5-dagars embryo igår. Andra försöket för ett syskon. Lyckades på första försöket med ett färskt 2-dagars på första barnet född februari 2021 {#emotions_dlg.flower}

Någon annan som är mitt i ruvandet nu? Absolut värsta tiden för min del, så lång väntan och så många tankar som hinner cirkulera. Som tur var är det jul och nyår nu så festligheterna för förhoppningsvis tankarna på annat och får tiden att gå lite fortare 

Kram!

Välkommen! 

Vad spännande Glad det jobbigaste med väntan tyckte jag var att jag kollade på pappret vareeenda gång jag vart på toa. Ja hur går det, hjälper julen tiden och tankarna?
  • strelitzia
    Gosan28 skrev 2022-12-25 19:44:01 följande:
    Tack Hjärta

Ja herregud! Jag är också testnarkoman så jag ju testat i 3 dagar nu. Första dagen för att se att ovitrellen var ur kroppen och nu väntar jag bara på att ett litet svagt sträck ska dyka upp. Ännu helt blanka test, idag RD 5. Så är ju fortfarande tidigt! Men med första barnen hade jag positivt på RD 6.... så lite orolig blir man ju när det är helt blankt. 

Hur har det gått för dig Strelitzia? Är du gravid eller kämpar du fortfarande? 
    Jag förstår verkligen att folk är testnarkomaner men jag hade inte klarat av de, varje blankt stäck hade fått mig må så dåligt, men sen kan jag tänka mig att det är som med mycket annat, när man väl börjar kan man inte sluta. 
    Har du hunnit testa idag? Jag håller tummarna för dig Glad

Jadu, jag hoppas att jag är gravid i v 11, men har i 3-4 dagar haft ljusbruna flytningar och idag är de rosa. Har såklart googlat massa och det verkar vara 50/50 på att det är okej eller missfall, jag har inte ont. Funderar på att ta mig till gyn akuten, ovissheten tar kol på mig, självklart kommer de mitt i jul och röda dagar...
  • strelitzia
    Gosan28 skrev 2022-12-27 08:03:40 följande:
    Men åh! Måste ändå börja med att säga grattis till graviditeten då Hjärta Håller såklart tummarna för att allt ser bra ut. Många blöder ju genom graviditeten utan att det är någon fara. Men förstår absolut din oro... herregud! Men du borde väl vara ganska nära KUB nu då eller? Annars tycker jag gyn-akuten är en bra idé. Så slipper du oroa ihjäl dig. Det är ju hemskt! Är det första barnet eller har du några sedan innan? 

För min del så är testande bara skönt för varje gång det blir negativt så kan jag mentalt börja förbereda mig inför att mensen kommer... så slipper det komma som en käftsmäll. Jag tog ett test imorse (ruvardag 7 med 5 dagars embryo). Jag tycker mig se ett svagt sträck... men vågar knappt tro det. Kanske bara är färgrester. Ska be mannen köpa hem ett clearblue ultratidigt som jag kan ta. 

Bifogar bilden på testet här om någon är intresserad haha.
    Ja många gör ju de, jag har haft det så enkelt för utom extrem svullen mage så har jag mått toppen fram tills nu och sen kommer det här och molande värk och igår även ont i svanken, varför kommer allt att oroa sig över samtidigt.. Har gjort blodprov för kub och är bokad den 11/e. Jag har fått en tid idag för att kolla vad som försiggår. Det är första barnet.

Ah så har jag aldrig tänkt på de, och precis som du säger mensen kommer ju ofta som en käftsmäll, speciellt när man likt mig har oregelbunden, och varje "försenad" dag ökar hoppet. 
    Jag tycker mig också kunna ana ett streck, håller tummarna! 
  • strelitzia
    MeIMyself skrev 2022-12-27 08:29:17 följande:

Det är nog helt ok att känna så, jag känner också så när någon berättar att dom är gravida.. tänker när är det min tur :( 

Men snart så, tänk att du redan är i V.11, hoppas på allt kommer gå fint och ni får en frisk baby i famnen :)

Om du fortfarande är orolig för att du får blod tycker jag du ska boka tid o få dom kolla, tycker att vi som går igenom IVF har all rätt o vara extra oroliga med tanke på hur mycket vi går igenom :( 

Hjärta

ja visst är det de, det kändes bara extra typiskt att det var min syster, men men. 
    Tack jag hoppas också de, jag har fått en tid idag för att se om allt står rätt till eller inte.. 
    Jag tycker också de, och barnmorskan sa att hon förstod min oro även om hon sa att det var normalt men bokade en tid direkt. Vi pratade om ivf på mitt besök och både hon och en till som var med i rummet visade väldigt mycket medlidande haha 

• strelitzia
    Gosan28 skrev 2022-12-28 08:38:10 följande:
    Håller tummarna för att allt ser bra ut idag Hjärta Uppdatera efter ditt besök hur det gått. Har du börjat blöda mer eller är det bara lite som innan? 

Jag tog ett nytt sådant billigt test i morse och ser samma svaga linje som igår... det gör mig lite orolig att det inte ökat något i styrka. Men tog även ett digitalt som visade gravid. Så är glad samtidigt som jag oroar ihjäl mig! Borde det inte ökat i styrka lite? Beräknad mens imorgon (enligt min cykel som säkert blir rubbad av progestronet)

Bifogar bild på testerna. Gårdagens test överst och dagens underst... 
    Det gick bra, det var full aktivitet där inne, så surrealistiskt. Däremot så ökade mängden samt jag tycker de går mer å rött än rosa nu, nåt mellanting. Är inte lika orolig längre men ser gärna att det avtar. 

Är inte de digitala mer att lita på? När är din officiella testdag?
  • strelitzia
    MeIMyself skrev 2022-12-28 10:32:07 följande:
    Först träffade vi läkarna, sen fick vi vänta på att komma dit igen 3 månader, sen fick vi ta alla tester. och jag missade första mensen pga det var så tight med tid, sen fick vi vänta pga att det inte fanns platser.. 
    Så det var något hela tiden, sista var att dom skulle ha stängt under julen.
    Så nu hoppas jag verkligen att jag kan få börja i Januari annars blir jag knäpp orkar inte vänta mer... 
    Gosan28 skrev 2022-12-28 08:38:10 följande:
    Håller tummarna för att allt ser bra ut idag Hjärta Uppdatera efter ditt besök hur det gått. Har du börjat blöda mer eller är det bara lite som innan? 

Jag tog ett nytt sådant billigt test i morse och ser samma svaga linje som igår... det gör mig lite orolig att det inte ökat något i styrka. Men tog även ett digitalt som visade gravid. Så är glad samtidigt som jag oroar ihjäl mig! Borde det inte ökat i styrka lite? Beräknad mens imorgon (enligt min cykel som säkert blir rubbad av progestronet)

Bifogar bild på testerna. Gårdagens test överst och dagens underst... 
    Tycker du ska lita på digitala testen ;) HjärtaDet är en väldig dålig period i livet tyvärr, man måste vara mentalt stark, och jag känner själv att sistone börjar jag tappa tålamodet.
    Sa även till mannen att vi skulle skita i att vänta på j*vla kön i Sverige och bara åka utomlands o testa eller skriva in oss på privat klinik... 
    Känner mig inte alls prioriterad och är så ledsen, känns som att det börjar ta mer o mer på mig. 
    Skönt att besöket gick bra, :) Hjärta
    Och förlåt för min negativitet. 

Jag förstår din frustration, att det behövt dra ut så på tiden, varje månad känns som en evighet när ingenting händer och ovissheten om det ens händer något nästa månad. Men er tid kommer! Håll ut Hjärta
  • strelitzia
    Gosan28 skrev 2022-12-30 08:08:25 följande:

Dagens test vs tidigare tester.... misstänker en kemisk graviditet Rynkar på näsan ingen ökning alls i styrkan på testen. Men de blir heller inte svagare. BIM +1 idag 

Någon med erfarenhet?

Jag har inte heller någon erfarenhet, har aldrig tidigare fått tillstymmelsen till streck. Något nytt idag? 
Svar på tråden IVF efter sommaren 2022