Gosan28 skrev 2022-12-27 08:03:40 följande:
Men åh! Måste ändå börja med att säga grattis till graviditeten då
Håller såklart tummarna för att allt ser bra ut. Många blöder ju genom graviditeten utan att det är någon fara. Men förstår absolut din oro... herregud! Men du borde väl vara ganska nära KUB nu då eller? Annars tycker jag gyn-akuten är en bra idé. Så slipper du oroa ihjäl dig. Det är ju hemskt! Är det första barnet eller har du några sedan innan?
För min del så är testande bara skönt för varje gång det blir negativt så kan jag mentalt börja förbereda mig inför att mensen kommer... så slipper det komma som en käftsmäll. Jag tog ett test imorse (ruvardag 7 med 5 dagars embryo). Jag tycker mig se ett svagt sträck... men vågar knappt tro det. Kanske bara är färgrester. Ska be mannen köpa hem ett clearblue ultratidigt som jag kan ta.
Bifogar bilden på testet här om någon är intresserad haha.
Ja många gör ju de, jag har haft det så enkelt för utom extrem svullen mage så har jag mått toppen fram tills nu och sen kommer det här och molande värk och igår även ont i svanken, varför kommer allt att oroa sig över samtidigt.. Har gjort blodprov för kub och är bokad den 11/e. Jag har fått en tid idag för att kolla vad som försiggår. Det är första barnet.
Ah så har jag aldrig tänkt på de, och precis som du säger mensen kommer ju ofta som en käftsmäll, speciellt när man likt mig har oregelbunden, och varje "försenad" dag ökar hoppet.
Jag tycker mig också kunna ana ett streck, håller tummarna!