• strelitzia

IVF efter sommaren 2022

MeIMyself skrev 2023-01-20 09:02:56 följande:

Hoppas, vill verkligen inte avbryta Obestämd
    Hon jag träffade igår sa att allt annat ser bra ut men hon vågar inte öka för mycket för att det inte ska bli överstimulerad.
    Hon sa vi ser igen på måndag hur det gått och hur du mår, att jag kanske inte skulle orka gå på sprutor hur länge som helst... men helt ärligt så bryr jag mig inte om sprutorna vill bara få det gjort... känns ju jobbigare om jag ska avsluta o börja om på nytt :(
    Vi får helt enkelt vänta och se hur det blir. 

Ja man är ändå jäkligt tålig när man väntat så länge, vad är några extra sprutor i några dagar jämfört med den eviga väntan man redan gått igenom. 
    Känner du av några biverkningar sen du ökade dosen eller mår du fortfarande bra? 
  • strelitzia
    MeIMyself skrev 2023-01-21 16:49:04 följande:
    Jag mår fortfarande bra, men jag har fått utslag runt halsen dock vet jag inte om det är pga. sprutorna.
    Igår kändes det som det brukar kännas innan ÄL, så hoppas det händer lite grejer nu :)

Men exakt så kände jag när hon att man kan avbryta, orkar inte vänta till nästa månad igen :(

Sen har jag inte berättat på jobb, så har kommit med dumma ursäkter varje gång jag ska dit på VUL... 
    Ja hoppas att det är ett gott tecken! Skrattande

Haha  vad använder du som dumma ursäkter? Jag hade också två täta vul med blodprov några timmar innan undersökning den ena gången. Den gången sa jag att jag hade uppföljning på blodprov. Men det är jobbigt att behöva springa till läkaren titt som tätt just för jobbets skull. Jag var som tur redan ledig äggplocksdagen, men hade sen återinföring kl 12 en söndag och jag började jobba 11.45 då var jag tvungen att berätta för min hr, kunde inte komma på en rimlig anledning en söndag haha. 

Jag fick faktiskt höra av en vän, som jobbade med mig innan och som är vän med chefen, att chefen i höstas frågat henne om jag var / försöker bli gravid pga många läkarbesök. Blev lite ställd, hon skulle bara veta hur många läkarbesök jag haft under året som inte påverkat jobbet. Nu hade hon ju rätt men kan man inte gå till läkaren av andra orsaker... 
  • strelitzia
    MeIMyself skrev 2023-01-22 12:29:24 följande:

Jag sa på första VUL att vi hade möte med banken, sen fick jag en ny tid två dagar efter då sa jag att jag skulle till läkaren. 
    Nu på måndag sa jag att jag måste köra hem tidigare för att min man behöver bilen ? 
    haha ja dom är nog inte helt dumma, men samtidigt måste dom förstå om man inte vill berätta? det är redan jobbigt. Jag ska sjuka mig på äggplocksdagen tänkte jag om det är en vardag. Jag har ju kontorstider och kan jobba hemma men just nu är min chef känslig med att man arbetar hemma.. om jag får fler VUL innan tänkte jag säga att jag vill arbeta hemma. 

jag vill inget annat att läkaren ser skillnad imorgon, min planerade ägglossning enligt appen skulle vara idag och det brukar stämma så vi får se. Vill inte att vi avbryter :( 
    men vi lär se imorgon.

Vet du när ni får börja igen? 

Ja, oavsett vad man säger så kommer de spekuleras, känns inte som man kommer undan.
    Vad synd att chefen är känslig med att du får jobba hemma annars hade det vart ett perfekt sätt att komma undan!

Jag hoppas att jag hade ägglossning förra måndagen, jag hade en mycket märklig och hyffsat smärtsam värk i ena sidan av magen, jag läste att vissa fått ägglossningssmärta efter missfall/graviditet. Men men min tur lär jag säkert få vänta 6 veckor innan mens... Men jag tycker också att jag har lite märkliga ilningar till och från, och är orolig att jag fortfarande har infektion eller nåt, tänkte kolla om jag ka boka in en uppföljning. Hur som helst så lär vi inte få göra nytt försök förens tidigast i slutet av februari..

Håller tummarna för dig idag!! 
  • strelitzia
    MeIMyself skrev 2023-01-23 18:47:00 följande:
    Jag hoppas inte det är någon infektion :(
    Hoppas du får din mens snart och kroppen återhämtar sig fint så ni kan börja igen när ni önskar.

Det gick bra för mig idag :)
    Fortfarande inte större än 10-11 mm men nu har jag fått en till som växt till sig så ja, lite positivt.. fick ökad Gonal F till 200 :) 
    Ska till VUL torsdag igen.. 
    Men denna läkaren sa att jag inte behöver vara orolig för att man ska avbryta behandlingen, han sa bara att man ökar sugsessivt eftersom jag har stor äggreserv.. så nu ska jag vänta spänt till torsdag igen haha :) 
    Nu hade vi fått hem papper om behandling för återinföring samt godkännande av upptining av embryo, ett litet steg i rätt riktning!

Vad skönt att fler kommer igång! Hur länge kan man hålla på med sprutor, sa han de? 
  • strelitzia
    MeIMyself skrev 2023-01-26 16:52:36 följande:

Uppdatering efter min 5te VUL :)
    Nu har det äntligen börjat hända lite, hade 8 äggblåsor, där den största var nästan 13 mm :) 
    Så jag ska fortsätta såhär och gå på ny VUL måndag och eventuellt få datum för äggplock ÄNTLIGEN :) 

Sjuksköterskan sa: "Ja, detta blev väl lite längre än förväntat" Kommer hamna på 20 dagar på måndag, men jag är otrolig lycklig att vi hade 8 st idag Skäms

Kronärtskocka - tråkigt att ni fick ge upp IVF, hoppas du mår fint Hjärta{#emotions_dlg.flower}

Woho vilka glädjande nyheter, äntligen! Skrattande

har du börjat känna av några biverkningar än eller mår du bra?
  • strelitzia
    Dibella skrev 2023-01-24 09:58:04 följande:

De kollar ju inte bakterierna i livmodern, går heller ej in med kamera om de inte hittar något på VULen, vilket de inte gjort. vi går hos landstinget fortfarande men har gjort vår sista IVF, så får vi se om vi har råd att fortsätta efter detta. Vi fick 1 blasto till frys nu vid vår sista IVF och fick omslag på stickorna nu i söndags, så vi ska få insättning på lördag Förvånad har inga förhoppningar men lite spännande blir det ju alltid.

Håller alla tummar och tår för dig! {#emotions_dlg.flower}
  • strelitzia
    MeIMyself skrev 2023-01-31 08:10:34 följande:

Hej,

Mina värden såg bra ut så jag tog Ovitrelle igår, äggplock imorgon.
    Jag är sååå nervös Skäms Kunde knappt somna igår.
    Idag känner jag att jag har lite ont, eller ja mest att det spänner lite.

Vad skönt, äntligen slut på sprutor! Hur många dagar blev de?
    Jag förstår att du är nervös, jag var också riktigt riktigt nervös! Det kommer bra, och dom är så himla gulliga på äggplocket Skrattande
  • strelitzia
    MeIMyself skrev 2023-02-01 16:14:12 följande:

Tack, det gick bra :)
    Det gick mycket bättre än jag trodde det skulle gå Glad

Vi fick ut 15 ägg, nu får vi bara vänta tills imorgon för att se hur många som blivit befruktade. Glad

Jag hade insättning på en söndag, men jag jobbade den dagen Glad

19 dagar, vilken kämpe du är, och värt när de gick ut 15 ägg, grattis! Jag hoppas att många blir befruktade! 
  • strelitzia
    MeIMyself skrev 2023-02-02 11:03:10 följande:

Jag tror jag svävar i luften av glädje fick precis meddelande från 1177.Skäms 
    TOTALT 8 ÄGG som är befruktade, kan knappt tro det. Jag är så lycklig Skäms
    Återföring på måndag, så nu ska jag bara vänta tills måndag men kan slappna av lite :) 
    Hoppas några överlever så vi kan spara lite i frysen också Hjärta

wow 8 stycken, hoppas alla klarar sig fint! Skrattande
    Dibella skrev 2023-02-03 23:12:08 följande:

Här var det neg gravtest på RD6 på blasto :( Nu blir det att samla pengar och krafter inför 6e IVFen till sommaren förhoppningsvis.

Någon som vet vilka av IVF nordic eller Livio i Gbg, som är mest "progressiva" och kanske ger lite mer djupgående utredning eller kollar med kamera i livmodern osv? 

Beklagar att det inte verkar ha gått vägen Hjärta
  • strelitzia
    MeIMyself skrev 2023-02-06 19:45:12 följande:
    Jag hade vetekudde hemma som jag värmde och hade hela dagen :)

Jag åt vanligt, inget speciellt :) Jag mådde bra efter men vilade verkligen gjorde ingenting :)

Jag fick tillbaka vår blastocyst idag, nu ska vi bara vänta. Glad{#emotions_dlg.flower}
    Vi fick en till frysen också av alla 8 som blev befruktade klarade sig 2 st :) 

Vad skönt att det blev en till frysen! Det är betryggande att veta att man inte behöver göra om alla sprutor direkt om det inte tar sig. 

Vi fick ju också ut ett gäng ägg och när man tänker på hur många man får ut i förhållande till hur många som överlever så känns det inte så konstigt att man inte blivit gravid. å andra hand om någon som har lätt för att bli gravid gjort ivf så kanske alla hennes ägg överlevt. 

När har du testdag?

Jag går och väntar på mens, har gått över 5 veckor nu, det känns som att det enda jag gör i mitt liv är att vänta på olika delmål. Har läst skräck inlägg om de som inte fått tillbaka mens efter missfall på ett halvår. 

Adelei skrev 2023-02-07 10:38:06 följande:

7 blev befruktade Glad vi få se om det klarar sig till dag 5 Tyst

Vad skönt att äggplocket gick bra! Håller tummarna att alla klarar sig!

Vi gjorde våran utredning på kvinnokliniken vägg i vägg med nordic ivf, de har väl samma personal om jag förstått de rätt. Har tänkt att jag skulle välja dom om vi behöver betala, kändes alltid bra att gå dit även orsaken var mindre bra haha Glad

Svar på tråden IVF efter sommaren 2022