Chef ändrat i schema.
Ändringar i schemat ska meddelas minst två veckor i förväg. Om det gått korrekt till får man bara gilla läget.
Jag skulle inte sjukanmäla mig, man får acceptera att livet inte alltid blir som man vill.
Ändringar i schemat ska meddelas minst två veckor i förväg. Om det gått korrekt till får man bara gilla läget.
Jag skulle inte sjukanmäla mig, man får acceptera att livet inte alltid blir som man vill.
Fast man har ju ingen skyldighet att tänka på jobbet under semestern. Det är ju först när det börjar närma sig som man börjar göra det.
Jag är den som släpper jobbet när jag är ledig och har semester. Ska jag då mitt i semestern kolla schema för att eventuellt planera byta eller försöka få ledigt en dag som jag innan semestern ändå var ledig på.
Inte konstigt att många mår psykiskt dålig om man inte ens på semestern kan få vara 100% fri från arbetet.
Av nyfikenhet, när skulle du börja jobba igen och när är den där saken du vill åka iväg på?
Nja, det beror ju lite på kollektivavtal. Hos oss kunde den tidigare chefen hux flux bara ändra utan tanke på att folk kunde ha saker bokade eftersom de visste att de skulle vara lediga.
Gång på gång fick vi påpeka att ändringar ska ske med två v förvarning OM det inte var akut och det var det sällan. Han var sån att om någon kom och sa; Kan jag vara ledig på fredag om en v? Så kunde han säga javisst och så petade han in någon annan där istället bara som då fick ledigt en annan dag istället.
Till slut ledsnade vi rejält och vägrade helt enkelt gå med på ändringar som gjordes på det viset även om vi kunde. SÄRSKILT de som gjordes under ens semester.
Det resulterade i att vi nu får en ny chef efter sommaren. Förhoppningsvis en med bättre koll.
Fast det har ju inte chefen om ändringen inte upptäcks förrän i morgon. Vilket det iaf hos oss räknas som första dagen även om någon nu skulle vilja göra jobbgrejor när de har semester.
Alltså får inte vår chef ändra något som ligger tidigare i tid än två v.
Inte hos oss. Här är det klart och tydligt uttalat att de önskar att man INTE kollar jobbgrejer under sin semester. Inte mer än att man vet när man ska börja första dagen efter den.
Hur det är hos TS vet jag inte, hen får kolla upp det. Jag ville bara påpeka att det inte är säkert att chefen har uppfyllt sin del i det här läget.