• Mon 18 Jul 2022 11:42
    6956 visningar
    69 svar
    +2
    69
    6956

    Krånglat något? Här kan du hojta till!

    Saknar två funktioner

    Det skulle vara bra om man kunde editera ett inlägg efter postning (som reggad medlem), Man kan ha en tidsfrist på 60minuter på den funktionen...


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Mon 18 Jul 2022 13:07
    #10
    Forumvärd skrev 2022-07-18 12:02:11 följande:

    Jag förstår vad du menar men det är nog en del i spamskyddet.
    Spammskydd i all ära..
    Dock så får det ju finnas gränser för inställningarna.

    Man får upp det meddelandet även om man inte postat alls på typ några timmar i någon tråd. Så kan man få meddelandet "Du får inte posta samma inlägg två gånger... ".


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Mon 18 Jul 2022 15:37
    #21
    Magical skrev 2022-07-18 14:03:47 följande:
    Mest komiskt när man får det på sitt första inlägg där dagen! Hänt mig flera ggr. Det blir väldigt märkligt, jag HAR ju bara skrivit en sak. 
    Hänt mig med flera gånger.. Första posten för dagen på FL och man får se det meddelandet. Man vet inte om man skall skratta eller bli förbannad. Drömmer
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Mon 18 Jul 2022 15:44
    #22
    +1
    Forumvärd skrev 2022-07-18 13:14:49 följande:

    Jag förstår hur du tänker men det är en funktion som förhindrar att någon spammar ner olika trådar eller startar trådar med samma inlägg. Det var ett stort problem tidigare och vissa matade på med 100-tals inlägg/trådar i ett nafs. Så det är lite av pest eller kolera
    Men snälla jag VET vad spammskydd är för något.

    Men läs mitt inlägg igen och tänk till vad som faktiskt står i mitt inlägg.

    Tänk dig att du gör din första post på FL, eller du har väntat i flera timmar mellan poster och du får upp det meddelandet..

    Har man ett rätt programmerat spammskyd så dyker det inte upp på det sättet när det är exempelvis första posten man gör för dagen, och eller om det gått flera timmar mellan poster.


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Wed 20 Jul 2022 14:13
    #41
    Arcnice skrev 2022-07-19 14:05:26 följande:

    1. Fixa till stödet för unicode-tecken så att inte emojis etc. skrivs ut som frågetecken.

    2. Se till att varje inlägg har tid när inlägget skapades utskrivet, t.ex. "2020-07-19 13:37" som det är nu när det står "äldre 2 Nov" är helt värdelöst. Jag vill kunna se exakt när ett inlägg eller en tråd skapades.

    3. Skriv ut tidsstämpel (se punkt 2 för format) för när en tråd skapades på översiktssidan där trådar listas.

    4. Gör det möjligt att förhandsgranska och redigera ett inlägg eller trådstart innan publicering. Det är irriterande om man råkar göra ett stavfel i t.ex. titeln som man inte kan fixa till eller att man får en konstig formatering som man inte förväntat sig.

    5. Gör det enklare att citera flera inlägg samtidigt. Flashback har ett rätt bra system för det som ni kan kika på.

    Ingen av punkterna ovan borde vara svåra att implementera (iallafall inte 1-4), men tyvärr känns det inte som att de programmerare och UX människor som jobbar med Familjeliv är särskilt vassa på sitt jobb med tanke på hur dåligt sidan fungerar för det mesta. Ett forum är faktiskt inte en särskilt komplex produkt så ni borde kunna leverera bättre.


    Håller med på alla punkter...

    Det som är lustigt är att de har gjort en "snygg yta" på FL, men under ytan så är forumet på något sätt "fast i det gamla" så som forum var för typ 15-20 år sedan.

    De behöver komma "up to date" med forumet i form av funktioner och finesser...


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Thu 18 Aug 2022 14:46
    #55
    +2

    Så var det dags igen med det dära spamskyddet..Skrikandes

    Skriver det första inlägget, för dagen, på FL

    Glömde att checka om huruvida att jag skulle posta med mitt reggade nick eller som anonym, och postar, och så kommer de upp att man måste välja om man skall posta anonymt eller under sitt vanliga nick. Man gör sitt val.
    Så slår spamskyddet till när man valt, och skall posta.

    Som sagt, det skadar inte att forums utvecklarna ser över spamskydds inställningar... 


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Thu 18 Aug 2022 17:13
    #57
    molly50 skrev 2022-08-18 15:34:00 följande:
    Jag har också haft det där problemet flera gånger. Irriterande! 

    Och idag blev jag tvungen att uppdatera hela sidan efter att ha skrivit ett långt inlägg då sidan började tugga.
    Också irriterande. 
    Jag håller med dig att det är irriterande att man måste ladda om hela sidan ibland för att den tuggar, i synnerhet som du skrev, när man skrivit ett långt inlägg.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
Svar på tråden Krånglat något? Här kan du hojta till!