• Anonym (Slampa?)

    Ljuger dem eller är jag slampig?

    Har diskuterat det här med flera killkompisar. Vad jag alltid hört är att killar överdriver hur många de vart med...men jag tvivlar på det? Vi är mellan 20-30, en är lite äldre ändå.

    Så den som hade vart med flest hade vart med 9 tjejer. Två av dem svarade en enda...och den enda är mig. Jag frågade förutom mig då? Då sa bägge att det var 0. 

    Hur många har jag vart med? Ja en jäkla massa fler än 9...shit. 

    Tänkte att jag skulle kolla med tjejer jag känner men vågar fan inte. Killarna vet jag att även om de dömer så vill de ha mig ändå så det blir mer chill.

    Är det normalt att ha så låg siffra? Eller ljuger de killar jag känner åt andra hållet? Nån slags nymoralism där killar inte tycker det är coolt längre att ha vart med många?

  • Svar på tråden Ljuger dem eller är jag slampig?
  • Freddie K

    Jag är 38 och jag har bara varit med fyra stycken, men jag gråter inte över det. Det är kvaliteten och inte kvantiteten som räknas. .


    Man kan inte somna levande och vakna upp död!.
  • Mia99

    Vet inte varför detta är viktigt för dig, men jag tycker att du ska först fundera på definitionen, dvs vad det betyder att "du har varit med någon".

    Var går gränsen för intimitet och sex? Kyssas, petting, hångel, runka, gnida sig, suga, penetration, sexting, komma eller inte komma? Vissa killar tycker att de har "varit med" en tjej om hon har tagit på hans kuk utanpå jeansen eller att de har delat säng och bara kramats lite. För andra räknas ingenting om han inte har sprutat i hennes vagina.

    Beroende på hur man räknar har jag själv varit med mellan fem och ett trettiotal män och en kvinna. Min mans siffror ligger också i samma härad. Vad har det för betydelse? Inte mycket. Jag är inte slampig och min man är inte promiskuös.

  • Freddie K

    Jag kan tycka att det är bra om man har varit med några. Jag personligen är inte så erfaren och det tar på mitt självförtroende. Vad jag menar är att det är väl bara bra med lite erfarenhet? .


    Man kan inte somna levande och vakna upp död!.
  • Anonym (Emma 36)

    Jag räknar sex som ordentlig stimulation av könsorgan. Grovhångel med lite tafs utanpå kläderna räknar jag inte. Att runka av någon/bli pullad, ge/få oralsex räknas som sex.

    Högstadiet: 5
    Gymnasiet: 14
    20-årsåldern 3
    30-årsåldern 5

    Så då landar vi på 27. Jag kan ju ha glömt någon, men jag har verkligen försökt gräva ordenligt i minnet. 

    Det skulle väl ha fått vara några färre i gymnasiet, men ääh, man måste ju vara positiv och tänka att åtminstone fick man erfarenhet!

    Tycker det är onödigt att prata om, men om någon vill veta är jag ärlig. Ligger inte i min natur att ljuga/fejka.

  • Anonym (Emma 36)

    Nu vet jag ju inte hur många fler än 9 du varit med, men knappast spelar det roll! 
    Slampig är man om man är otrogen, ljuger och andra omoraliska saker. Inte om man har haft många sexpartners. Tycker du ska vara ärlig.
    Fundera över dina val i livet så du har bra svar på tal om någon börjar påstå att du är slampig. Har du reflekterat kan du också stå för dina val!

  • Anonym (Kille)

    Grabbarna ljuger inte, de får helt enkelt inte ligga. Om något är deras shaming ett resultat av avundsjuka.

    9 är inte mycket, mer än 9 behöver inte vara mycket heller. En väldigt högsiffra, t.ex. tresiffrigt i er ålder kan nog vara en rödflagg. Tecken på sjävskadebeteende eller andra problem som döljs med sex. Behöver inte vara så. 

  • Anonym (Relativt)

    Slampig har man varit när man nått en gräns där man inte skulle acceptera sin partner om den skulle vilja göra det samma.

  • Tecum

    Varför skulle killarna ljuga? Ingen nymoralism hos dem inte. Och om de ljuger brukar det vara uppåt, inte nedåt.
    Det är så pass mycket svårare för killar att hitta någon att ha sex med, så enkelt är det.

  • Anonym (Mimmi)

    Att ha legat med många är rätt äckligt, här kallas såna personer för vandringspokaler. Vem vill ha en pokal som x antal redan "vunnit", det blir ju till sist mer som en förlust.

Svar på tråden Ljuger dem eller är jag slampig?