-
Hej, jag står lite i valet och kvalet här till mig själv och min partner. I början hade vi fantastiskt sexliv men med åren har det svalnat, blivit vana och inte lika ofta. Det har gnagt i mig. Jag känner mig inte tillfredsställd riktigt. Vi har det fint och så, men jag saknar passionen.Det ska tilläggas att våra lustar har gått i vågor. När jag började svalna tjatade han om att han inte var nöjd och att jag var tvungen att göra mer för honom och tillfredsställa honom på andra sätt även om jag inte var sugen själv (typ avsugning/runkning) men nu känner jag att vi har bytt plats och det är jag som inte är nöjd. Har försökt hinta om att jag behöver mer men det verkar inte som han fattar. Jag vågar inte säga rakt ut heller, för det känns genant.Så jag har en egen lösning på problemet och det är att jag funderar på att köpa sexlekak till mig själv för att krydda upp för min egen del och onanera med. På något sätt känns det som ett svek att onanera när jag har en partner? Typ som att nästan vara lite otrogen? Överdriver jag då?Jag vill inte lämna. Vi har det bra på alla plan, saknar bara elden för egen del. Vill inte bara känna mig nöjd, vill känna mig trött och slutkörd liksom.
-
Svar på tråden Onani?
-
Dags att inviga pruppen kanske??
-
Det finns väl inget överdrivet i att ta ansvar för sina egna behov.
Däremot kan det ju vara så att ni behöver jobba med den andra biten också. Men själv är bäste dräng, som man brukar säga. -
Känner du för att skaffa sexleksaker - självklart gör det.
Känner du för att utforska din sexualitet med att onanera - självklart gör det.
Känner du för att prata mer om vad du känner och dina tankar tillsammans med din partner - inte bara självklart utan också förmodligen rätt nödvändigt för er fortsatta utveckling i relationen sexuellt. Och det vill du väl...
Känner du för att berätta om dina leksaker och/ eller ditt onanerande för din partner - självklart gör det. Dessutom tror jag att högt sannolikt kommer han bli jätteglad och tänd över detta.
Du har allt att vinna och inget att förlora.
Go for it.
/ Sam, medelålders man -
Känner igen mig. Nog inte ovanligt i en längre relation. Vi har varit ett par i 22 år och det har varit perioder med lite sex och perioder med mycket sex. Jag har upptäckt att när jag tar hand om mig själv och njuter så blir jag mer nöjd med min kropp och mer avslappnad och har lättare att uttrycka till min man hur jag vill ha det. Köper lite sexiga underkläder, nån leksak och flirtar lite med honom. Då brukar vi komma igång med sexlivet igen.
Klart du ska köpa en leksak. Jag sade till min make att jag behöver nog köpa en leksak för jag vill nog lite oftare än dig just nu. Han är inte alls bekväm med att tala om sex så jag övar honom på det. Han svarade till min förvåning att då kan vi ju använda den tillsammans också. Oväntat och lockande -
Det så kul det sätt ni hanterar detta .LisenE74 skrev 2022-07-26 20:32:59 följande:
Känner igen mig. Nog inte ovanligt i en längre relation. Vi har varit ett par i 22 år och det har varit perioder med lite sex och perioder med mycket sex. Jag har upptäckt att när jag tar hand om mig själv och njuter så blir jag mer nöjd med min kropp och mer avslappnad och har lättare att uttrycka till min man hur jag vill ha det. Köper lite sexiga underkläder, nån leksak och flirtar lite med honom. Då brukar vi komma igång med sexlivet igen.
Klart du ska köpa en leksak. Jag sade till min make att jag behöver nog köpa en leksak för jag vill nog lite oftare än dig just nu. Han är inte alls bekväm med att tala om sex så jag övar honom på det. Han svarade till min förvåning att då kan vi ju använda den tillsammans också. Oväntat och lockande
Det kan lösa många problem i en relation -
Tack för input!