• Anonym (Ledse­n och frustr­erad fru)
    Wed 27 Jul 2022 00:32
    3402 visningar
    18 svar
    -1
    18
    3402

    Aspergerman som inte visar intresse för sex med mig. Liknande erfarenheter?

    Måste fråga om någon här lever ihop med en man som har diagnosen Aspergers? Och hur ni upplever att ert sexliv fungerar? Min man ville ha sex jämt förr. Sen vi gifte oss avtog lusten och intresset för sex med mig helt. Typ dagen efter vi gift oss. Vet att sexbehovet kan vara annorlunda för icke neurotypiska. (Asperger) jämfört med neurotypiska. Men efter 2 år utan initiativ från hans sida börjar jag tröttna rejält. Känner att det är MiG det är fel på. Vet att han runkar till bilder av tjejer med stora bröst, stora rövar och yngre tjejer än jag. Tär på min självkänsla enormt. Andra killar finner mig attraktiv dock. Vill höra andras erfarenhet av sexlivet med en Aspergerman. Så vill någon dela med sig är jag tacksam.

  • Svar på tråden Aspergerman som inte visar intresse för sex med mig. Liknande erfarenheter?
  • Wed 27 Jul 2022 06:46
    #1
    +2

    Du får välj skilja dig och hitta en kille lr skaffa en älskare.

  • Anonym (Godiv­a)
    Wed 27 Jul 2022 10:42
    #2

    Du är absolut värd bättre! Slösa inte bort din värdefulla tid på något som du också innerst inne VET att det inte blir något varken positivt eller konstruktivt.

    Skippa denna här och hitta en riktigt karl!

  • Anonym (Hanna­)
    Wed 27 Jul 2022 10:52
    #3
    -1 +1

    Jag tror jag dejtade en kille med Aspergers men är inte helt säker! Dock var det noll intiativ från hans sida väldigt ofta när det gällde kyssar, kramar & sex. Men det var absolut mer i början av dejtingen men det avtog mer och mer ju längre tiden gick. Riktigt tråkig människa tyvärr där man sällan kände som älskad om omtyckt. 

  • Anonym (Autis­tisk kvinna­)
    Wed 27 Jul 2022 11:36
    #4
    -1

    Nu är ni fördomsfulla. Naturligtvis är det människor m autism/asberger som inte har så stort behov av sex. Men det finns ju oxå massor m människor m autism som tycker mycket om sex. Det är ju inte en homogen grupp.

    Jag har själv asberger. Jag har ju ingen aning om hur ni neurotypiska fungerar, men det jag härrör till min diagnos är att jag kan vara lite på eller av. Jag kan utan problem vara utan sex i långa perioder för att jag har mina tankar och intressen riktat åt ett annat håll. Men när jag väl kommer på sex igen så vill jag ha det ofta och länge. 

    Klart det finns utmaningar att leva med någon m autism. Jag kan sannerligen säga att det finns utmaningar att leva med er som inte har autism.

    Ett generellt tips är ju att vi är väldigt konkreta och behöver tydlig kommunikation. Typ:

    Jag behöver mer sex och jag vill att du gör så här. 

    Kanske är det inte hans grej att ta initiativ utan du får göra det. I min relation är det jag som är autistisk som tar alla initiativ för min make är inte alls bra på det. 

  • Anonym (q)
    Wed 27 Jul 2022 12:15
    #5

    Alltid folk som inte kan stava sin diagnosNalle


     


    Det du säger har inget med autism att göra och jag är väldigt fundersam hur du motiverar den kopplingen?

  • Anonym (q)
    Wed 27 Jul 2022 12:16
    #6

    Kanske lite bitchigt när det ändå var ett normalt svar men trist bara

  • Anonym (Hanna­)
    Wed 27 Jul 2022 12:17
    #7
    Anonym (Autistisk kvinna) skrev 2022-07-27 11:36:53 följande:

    Nu är ni fördomsfulla. Naturligtvis är det människor m autism/asberger som inte har så stort behov av sex. Men det finns ju oxå massor m människor m autism som tycker mycket om sex. Det är ju inte en homogen grupp.

    Jag har själv asberger. Jag har ju ingen aning om hur ni neurotypiska fungerar, men det jag härrör till min diagnos är att jag kan vara lite på eller av. Jag kan utan problem vara utan sex i långa perioder för att jag har mina tankar och intressen riktat åt ett annat håll. Men när jag väl kommer på sex igen så vill jag ha det ofta och länge. 

    Klart det finns utmaningar att leva med någon m autism. Jag kan sannerligen säga att det finns utmaningar att leva med er som inte har autism.

    Ett generellt tips är ju att vi är väldigt konkreta och behöver tydlig kommunikation. Typ:

    Jag behöver mer sex och jag vill att du gör så här. 

    Kanske är det inte hans grej att ta initiativ utan du får göra det. I min relation är det jag som är autistisk som tar alla initiativ för min make är inte alls bra på det. 


    Nej det är jag inte. Jag har själv ADD och vet precis hur det är att höra fördomar om dvs diagnoser. 


    Dock var killen jag dejtade mer likt ett svin än en person med aspergers. Min kusin som även är min bästa vän har mer förståelse än den mannen. 

  • Anonym (q)
    Wed 27 Jul 2022 12:22
    #8
    Anonym (Hanna) skrev 2022-07-27 12:17:12 följande:

    Nej det är jag inte. Jag har själv ADD och vet precis hur det är att höra fördomar om dvs diagnoser. 


    Dock var killen jag dejtade mer likt ett svin än en person med aspergers. Min kusin som även är min bästa vän har mer förståelse än den mannen. 


    Ändå postar du i princip bara fördomar om en man du inte vet faktiskt har diagnos.
  • Anonym (Autis­tisk kvinna­)
    Wed 27 Jul 2022 12:31
    #9

    Ja jag tycker min diagnos är svår att stava. Men eftersom diagnoskoden inte längre finns i nya manualer utan sammanförts med autism så kallar jag mig autistisk. Lättare att stava och mer begripligt för allmänheten. 

    Till TS och Hanna:
    Jag vill bara ha sagt att detni beskriver knappast är typiskt för autism. Förmodligen mer typiskt kategorin män, än kategorin autism. 

  • Anonym (Hanna­)
    Wed 27 Jul 2022 12:59
    #10
    Anonym (q) skrev 2022-07-27 12:22:30 följande:
    Ändå postar du i princip bara fördomar om en man du inte vet faktiskt har diagnos.
    Förstår vad du menar men du vet själv inget om hur vår relation såg ut mer än vad jag berättat. 
  • Anonym (q)
    Wed 27 Jul 2022 13:13
    #11
    Anonym (Hanna) skrev 2022-07-27 12:59:56 följande:
    Förstår vad du menar men du vet själv inget om hur vår relation såg ut mer än vad jag berättat. 
    Nej men det har inte heller med tråden att göra. Man får ogilla en person men att försöka tillskriva den en diagnos och använda denne som exempel i en tråd är bara löjligt och inte relevant.
  • Anonym (eh)
    Wed 27 Jul 2022 13:19
    #12
    +1

    Vad förväntade du dig ärligt talat? Skilj dig och skaffa dig en karl utan diagnos som faktiskt har och kan visa känslor.

  • Wed 27 Jul 2022 13:47
    #13
    -1 +1

    Är det inte så att någon med autism har svårt att se andra människor och deras behov. 
    Känner man inte kåthet kan det vara svårt förstå att den andra behöver det. Precis som att kanske jobba med den delen i relationen. Men kanske det går, med hjälp av terapeut. Men generellt är väl det där en bieffekt av just diagnosen.

  • Anonym (Fia)
    Wed 27 Jul 2022 14:25
    #14
    -1 +1
    Tukt skrev 2022-07-27 13:47:21 följande:
    Är det inte så att någon med autism har svårt att se andra människor och deras behov. 
    Känner man inte kåthet kan det vara svårt förstå att den andra behöver det. Precis som att kanske jobba med den delen i relationen. Men kanske det går, med hjälp av terapeut. Men generellt är väl det där en bieffekt av just diagnosen.
    Visst kan det väl säkert vara så att han inte förstår riktigt att hon behöver (då brukar det vara en fråga om att förklara tydligare, på ett sätt som kanske inte behövs i normalfallet) - men med tanke på att hon skriver att han ville ha sex jämt förr är det nog betydligt större chans att få honom att förstå än de där asexuella kvinnorna på FL som gärna i tråd efter tråd hävdar att inga kvinnor tycker om sex och det vore bäst att få slippa. 
  • Anonym (Fia)
    Wed 27 Jul 2022 14:39
    #15
    -1
    Anonym (Ledsen och frustrerad fru) skrev 2022-07-27 00:32:54 följande:
    Måste fråga om någon här lever ihop med en man som har diagnosen Aspergers? Och hur ni upplever att ert sexliv fungerar? Min man ville ha sex jämt förr. Sen vi gifte oss avtog lusten och intresset för sex med mig helt. Typ dagen efter vi gift oss. Vet att sexbehovet kan vara annorlunda för icke neurotypiska. (Asperger) jämfört med neurotypiska. Men efter 2 år utan initiativ från hans sida börjar jag tröttna rejält. Känner att det är MiG det är fel på. Vet att han runkar till bilder av tjejer med stora bröst, stora rövar och yngre tjejer än jag. Tär på min självkänsla enormt. Andra killar finner mig attraktiv dock. Vill höra andras erfarenhet av sexlivet med en Aspergerman. Så vill någon dela med sig är jag tacksam.
    Vad sa han när du frågade vad som hänt när lusten plötsligt försvann. Någon hände ju uppenbarligen när det gick från "ville ha sex jämt förr" till inte. 

    Varför skulle det ha att göra med om han är NT eller inte gällande mängden lust om han ville jämt förr? Det är ju trots allt något man föds med så något han haft hela tiden. 

    Skulle inte säga att det finns någon generell lustskillnad till sex kopplat till det - om man räknar bort de som har svårt med kroppskontakt och att bli berörd överhuvudtaget. Däremot är det generellt med ett behov av tydlig kommunikation - och något man verkligen inte kan hoppa över om man väljer att ha en partner med AST (det blir lite som att vänta på att någon som sitter i rullstol ska förstå att det är dags att ställa sig upp och gå att sitta och vänta på att det automatiskt ska listas ut vad du känner och vill om du inte är tydlig, inte riktigt så extremt men inte långt ifrån och lite individuell variation). Så vad säger han om vad som hänt med hans lust? 

    Nu är jag inte man, men känner en del sådana män och de har generellt normal-hög lust men kanske lite mer benägenhet att den störs av detaljer på ett sätt som annars är lite vanligare hos kvinnor i allmänhet. 
    Själv är jag kvinna med en "lättare" sådan (såtillvida att med nöd och näppe uppfyllde AS diagnos) och med just sex som specialintresse så nej definitivt inga problem med avsaknad av intresse för sex. 
  • Anonym (Autis­tisk kvinna­)
    Wed 27 Jul 2022 15:52
    #16
    Anonym (Fia) skrev 2022-07-27 14:39:55 följande:
    Vad sa han när du frågade vad som hänt när lusten plötsligt försvann. Någon hände ju uppenbarligen när det gick från "ville ha sex jämt förr" till inte. 

    Varför skulle det ha att göra med om han är NT eller inte gällande mängden lust om han ville jämt förr? Det är ju trots allt något man föds med så något han haft hela tiden. 

    Skulle inte säga att det finns någon generell lustskillnad till sex kopplat till det - om man räknar bort de som har svårt med kroppskontakt och att bli berörd överhuvudtaget. Däremot är det generellt med ett behov av tydlig kommunikation - och något man verkligen inte kan hoppa över om man väljer att ha en partner med AST (det blir lite som att vänta på att någon som sitter i rullstol ska förstå att det är dags att ställa sig upp och gå att sitta och vänta på att det automatiskt ska listas ut vad du känner och vill om du inte är tydlig, inte riktigt så extremt men inte långt ifrån och lite individuell variation). Så vad säger han om vad som hänt med hans lust? 

    Nu är jag inte man, men känner en del sådana män och de har generellt normal-hög lust men kanske lite mer benägenhet att den störs av detaljer på ett sätt som annars är lite vanligare hos kvinnor i allmänhet. 
    Själv är jag kvinna med en "lättare" sådan (såtillvida att med nöd och näppe uppfyllde AS diagnos) och med just sex som specialintresse så nej definitivt inga problem med avsaknad av intresse för sex. 
    Samma här. Jag har även i perioder ett väldigt intensivt intresse för sex och den intensiteten kan nog härröras till min diagnos. Att jag blir lite ensidig. Psykologen när jag utreddes frågade om just sex och sade att det inte är ovanligt att autistiska personer får sex som specialintresse likväl som nåt annat. Vi är helt enkelt olika, vi med diagnos. Det finns naturligtvis de som inte vill ha sex och beröring och hela spannet däremellan.
  • Wed 27 Jul 2022 16:23
    #17
    Anonym (Fia) skrev 2022-07-27 14:25:10 följande:
    Visst kan det väl säkert vara så att han inte förstår riktigt att hon behöver (då brukar det vara en fråga om att förklara tydligare, på ett sätt som kanske inte behövs i normalfallet) - men med tanke på att hon skriver att han ville ha sex jämt förr är det nog betydligt större chans att få honom att förstå än de där asexuella kvinnorna på FL som gärna i tråd efter tråd hävdar att inga kvinnor tycker om sex och det vore bäst att få slippa. 
    Jo, förmodligen enklare än de som gör politik och filosofi av sin ovilja till sex.
    Men grejen är väl att han kanske, med betoning på kanske, har svårt förstå sin förändring. Där av mitt råd om terapeut, eftersom TS själv verkar ha lite svårt att hantera situationen.
  • Wed 27 Jul 2022 16:36
    #18

    Du måste kommunicera konkret där! Fråga honom! Och om du inte får riktigt svar då, fråga på annat sätt. Förklara också att situationen inte är acceptabel i längden och att ni måste hitta en lösning för det. Var konkret. 

Svar på tråden Aspergerman som inte visar intresse för sex med mig. Liknande erfarenheter?