Inlägg från: Anonym (M) |Visa alla inlägg
  • Anonym (M)

    Dotter har mens men vill inte använda bindor eller tamponger...

    Följer tråden!

    Jag har också en dotter som precis fått mens. Jag har tänkt att menskopp och tamponger går bort nu eftersom hon är så ung och troligtvis inte kommer att sköta det så bra.

    Jag har också funderat över menstrosor, men känt att det kanske gör att hon inte sköter hygienen riktigt. Eller tänker jag fel? Med bindor måste man se till att byta och hålla sig ren. Med menstrosor går man hela dagen med blodiga trosor och det känns inte så fräscht. Eller som sagt, tänker jag fel där?

    Nu använder hon framför allt trosskydd och ibland bindor och det verkar hon sköta bra. (Vi får väl se vid slamtömningen om de spolats ner trots att jag sagt att hon inte får göra det)

  • Anonym (M)

    Jag kan lägga till att min dotter har en ryggsäck med trosskydd, bindor och några trosor som vi har hängt på hennes plats i skolan. Då kan hon byta när hon behöver och hon behöver inte komma ihåg att ta med sig. Vi har också, med hennes medgivande, pratat med hennes klassmentor så att hon vet om att hon kanske behöver gå ifrån och till toaletten ibland. 

    Ett sådant upplägg kanske kan göra att din dotter känner sig tryggare med att använda binda i skolan?

Svar på tråden Dotter har mens men vill inte använda bindor eller tamponger...