• Anonym (IntimtLåst)

    Varför vill jag inte tillfredställa min partner?

    Som rubriken lyder... har så svårt att ta mig för, tanken på att vidröra hans kön eller kropp överlag går bort, han vet om det och pushar ingenting. Vi har pratat om det flera gånger, han frågar om jag inte tycker om att ta på folk och kan absolut acceptera det. Men jag vill ju vilja, men nej... lusten är inte där.
    Finns det fler som mig?
    Varit väldigt ovillig att vara den berörande parter i tidigare intima relationer med, jag har tyckt och tycker dåvarande och nuvarande partners varit fina att se på och vi har det ofta bra, men jag kan/vill inte ta på de?!

  • Svar på tråden Varför vill jag inte tillfredställa min partner?
  • MammAmma

    Låter som att du inte är sexuellt attraherad av honom - eller dina tidigare partners. En del människor är helt enkelt funtade så. Läs på lite om asexualitet så trillar nog poletten ner, skulle jag gissa 

  • Anonym (Typ)

    Äh man behöver väl inte vara asexuell för de. TS har väl inte träffat rätt person bara. Sen är man ju olika oxå hur man tar för sig sexuellt. En del gillar oxå att vara undergiven o bara få me än att ta

  • mickelivsnjutare
    MammAmma skrev 2022-07-29 22:32:06 följande:

    Låter som att du inte är sexuellt attraherad av honom - eller dina tidigare partners. En del människor är helt enkelt funtade så. Läs på lite om asexualitet så trillar nog poletten ner, skulle jag gissa 


    Där har du en poäng. instämmer!
  • Anonym (IntimtLåst)
    MammAmma skrev 2022-07-29 22:32:06 följande:

    Låter som att du inte är sexuellt attraherad av honom - eller dina tidigare partners. En del människor är helt enkelt funtade så. Läs på lite om asexualitet så trillar nog poletten ner, skulle jag gissa 


    mickelivsnjutare skrev 2022-07-29 22:55:56 följande:
    Där har du en poäng. instämmer!

    Känns faktiskt helt rimligt när jag fått googla det. Åh vilken nitlott jag drog där då. Eller min partner, beroende på hur en ser det. Tungan ute
  • mickelivsnjutare
    Anonym (IntimtLåst) skrev 2022-07-29 22:58:57 följande:
    mickelivsnjutare skrev 2022-07-29 22:55:56 följande:
    Där har du en poäng. instämmer!

    Känns faktiskt helt rimligt när jag fått googla det. Åh vilken nitlott jag drog där då. Eller min partner, beroende på hur en ser det.  // Tungan ute
    Man kan se på det med olika ögon :)
    Hoppas det löser sig iaf :)
  • MammAmma
    Anonym (Typ) skrev 2022-07-29 22:42:43 följande:

    Äh man behöver väl inte vara asexuell för de. TS har väl inte träffat rätt person bara. Sen är man ju olika oxå hur man tar för sig sexuellt. En del gillar oxå att vara undergiven o bara få me än att ta


    TS problem är ju uppenbarligen inte undergivenhet, utan avsaknaden av motivation/drivkraft. Vilket låter som att det bottnar i avsaknaden av sexuell attraktion. För alla sina tidigare partners. "Problemet" ligger mao uppenbarligen inte i att varenda en av dem inte varit "rätt person".

    Asexualitet är en legitim läggning. 
  • Anonym (Typ)
    MammAmma skrev 2022-07-29 23:49:59 följande:
    TS problem är ju uppenbarligen inte undergivenhet, utan avsaknaden av motivation/drivkraft. Vilket låter som att det bottnar i avsaknaden av sexuell attraktion. För alla sina tidigare partners. "Problemet" ligger mao uppenbarligen inte i att varenda en av dem inte varit "rätt person".

    Asexualitet är en legitim läggning. 

    Jag vet det. Lät bara så extremt att vara asexuell för att man inte är superkåt. 


    har själv haft problem med tvångs sex vilket ledde till total avsaknad av sexlust. Men det gällde ju inte mot alla. Bara just honom 

  • MammAmma
    Anonym (Typ) skrev 2022-07-30 01:17:02 följande:

    Jag vet det. Lät bara så extremt att vara asexuell för att man inte är superkåt. 


    har själv haft problem med tvångs sex vilket ledde till total avsaknad av sexlust. Men det gällde ju inte mot alla. Bara just honom 


    Ja, DÄR har jag också varit. Var helt säker på att jag aldrig skulle vilja ha sex igen. Visade sig att den aversionen bara var riktad mot honom.

    Låter inte alls som det TS beskriver dock
  • Tecum
    MammAmma skrev 2022-07-29 22:32:06 följande:
    Låter som att du inte är sexuellt attraherad av honom - eller dina tidigare partners. En del människor är helt enkelt funtade så. Läs på lite om asexualitet så trillar nog poletten ner, skulle jag gissa 
    Så kan det vara, men det framgår inte om TS njuter av sex om hon själv får vara passiv och bara ta emot? Då är hon knappast asexuell, väl...? Det jag lärt mig är att asexuella ser all sex som ointressant.
  • Samot

    Jag kan också känna mig asexuell mer och mer faktiskt. Har varit tvärtom förut.
    Jag kan mer känna avsmak av tanken med sex.

  • MammAmma
    Samot skrev 2022-07-30 09:16:50 följande:

    Jag kan också känna mig asexuell mer och mer faktiskt. Har varit tvärtom förut.
    Jag kan mer känna avsmak av tanken med sex.


    Asexualitet har faktiskt inget att göra med varken avsmak eller oförmåga till att njuta av sex. Inte ens ointresse. Finns asexuella med hög libido. Kärnan i asexualitet är oförmågan att känna sexuell attraktion. 
    Tecum skrev 2022-07-30 09:10:04 följande:
    Så kan det vara, men det framgår inte om TS njuter av sex om hon själv får vara passiv och bara ta emot? Då är hon knappast asexuell, väl...? Det jag lärt mig är att asexuella ser all sex som ointressant.
  • Anonym (IntimtLåst)
    Tecum skrev 2022-07-30 09:10:04 följande:
    Så kan det vara, men det framgår inte om TS njuter av sex om hon själv får vara passiv och bara ta emot? Då är hon knappast asexuell, väl...? Det jag lärt mig är att asexuella ser all sex som ointressant.
    Jag njuter inte nämnvärt, tycker det rentav är jobbigt att min partner t.ex ger mig oral "njutning". Känner mig malplacerad och skönt när det är över. Vill dock poängtera att jag på inget sätt känner mig tvingad att ha sex med min partner eller får fysiskt ont, men har ingen lust eller driv till att vara den som tar initiativ till det, någon gång.
  • Tecum
    Anonym (IntimtLåst) skrev 2022-07-30 13:02:57 följande:
    Jag njuter inte nämnvärt, tycker det rentav är jobbigt att min partner t.ex ger mig oral "njutning". Känner mig malplacerad och skönt när det är över. Vill dock poängtera att jag på inget sätt känner mig tvingad att ha sex med min partner eller får fysiskt ont, men har ingen lust eller driv till att vara den som tar initiativ till det, någon gång.
    Det låter som att du är asexuell.
  • Tecum
    MammAmma skrev 2022-07-30 10:41:00 följande:
    Asexualitet har faktiskt inget att göra med varken avsmak eller oförmåga till att njuta av sex. Inte ens ointresse. Finns asexuella med hög libido. Kärnan i asexualitet är oförmågan att känna sexuell attraktion. 
    Det där låter väldigt konstigt i mina öron så jag citerar "I dagens psykiatriska sjukvård används begreppet som en beskrivning för ett faktiskt fysiskt och psykiskt totalt ointresse för sexualiteten och sexuella relationer."

    Det låter däremot logiskt och jag tror att det är väldigt få asexuella som har hög libido och som njuter av sex. Om man inte är intresserad av sex eller känner sexuell attraktion måste det vara svårt att njuta av sex. Du menar kanske att de istället gärna onanerar men jag tvivlar på det. Antingen är man intresserad eller ointresserad.

    Däremot kan man vilja ha närhet, bli förälskad och vilja leva i en relation. Och då blir det som för TS, sex ger henne inget men hon lider inte heller av att "ställa upp" som kvinnor annars kan göra när de har sex med någon de inte tänder på.
  • MammAmma
    Tecum skrev 2022-07-30 16:24:44 följande:
    Det där låter väldigt konstigt i mina öron så jag citerar "I dagens psykiatriska sjukvård används begreppet som en beskrivning för ett faktiskt fysiskt och psykiskt totalt ointresse för sexualiteten och sexuella relationer."

    Det låter däremot logiskt och jag tror att det är väldigt få asexuella som har hög libido och som njuter av sex. Om man inte är intresserad av sex eller känner sexuell attraktion måste det vara svårt att njuta av sex. Du menar kanske att de istället gärna onanerar men jag tvivlar på det. Antingen är man intresserad eller ointresserad.

    Däremot kan man vilja ha närhet, bli förälskad och vilja leva i en relation. Och då blir det som för TS, sex ger henne inget men hon lider inte heller av att "ställa upp" som kvinnor annars kan göra när de har sex med någon de inte tänder på.
    Nåja, jag går efter den asexuella communityns egna definition.

    asexuality.org/
Svar på tråden Varför vill jag inte tillfredställa min partner?