• Anonym (Hmm)
    Sun 31 Jul 2022 21:22
    3756 visningar
    35 svar
    35
    3756

    Idiot försöker döda tuppen med luftgevär

    Aahhh känner mig arg just nu. 

    Min fråga är iallafall, ifall det ens är möjligt att döda en stor tupp med ett luftgevär?? 

    Jag vill bara ge människan en rak höger över näsbenet då jag tror att det endast är djur misshandel om man ev inte träffar rakt i ögat ev som då kan döda tuppen den vägen. 

    Vad säger ni? 

  • Svar på tråden Idiot försöker döda tuppen med luftgevär
  • Anonym (Hmm) Trådstartaren
    Sun 31 Jul 2022 22:08
    #5
    Drottningen1970 skrev 2022-07-31 21:34:30 följande:

    Men vem gör så och varför sätter du inte stopp?


    Jag kan inte. Jag röker cannabis o han skulle ringa snuten på mig direkt om jag är uppkäftig mot han. 
  • Anonym (Hmm) Trådstartaren
    Sun 31 Jul 2022 22:11
    #6
    gemig skrev 2022-07-31 21:50:23 följande:

    Du kan döda en hare med en slangbella. Så då kan du nog döda en tupp med ett luftgevär.. 


    Det är väl lite skillnad eller? Slangbella så är oftast föremålet som skjuts iväg större än en luftgevärs kula. Dessutom krossar slangbellan skallen alt får haren att tuppa av. 

    Luftgevärskula gör bara skada. Går väl inte ens igenom skelett / skallbenet. Utan är bara plågsam.
  • Anonym (Hmm) Trådstartaren
    Sun 31 Jul 2022 22:14
    #7
    gemig skrev 2022-07-31 21:50:23 följande:

    Du kan döda en hare med en slangbella. Så då kan du nog döda en tupp med ett luftgevär.. 


    Dessutom så är träffytan så pass liten o jag vet att geväret inte skjuter helt rakt heller då jag testade den förra sommaren. Så knappast att den stora tuppen dör av det tänker jag. Det är bara vidrig djurmisshandel. 

    O jag gillar tuppen. Fan fan fan jävla äckliga människor det finns! Fan!
  • Anonym (Hmm) Trådstartaren
    Sun 31 Jul 2022 22:28
    #12
    FuckGoggleAskMe skrev 2022-07-31 22:20:14 följande:

    Ja dåså, då får du väl bara acceptera vilken skit som helst. Om din drog går före allt annat, låt andra begå vilka brott som helst. 


    Eller så skaffar du du ett liv, slutar med droger och får ett normalt liv, med normala bekanta som inte håller på med tex djurplågeri. 


    Ja, tydligen så får vilka brott som helst begås utav idioter som älskar sprit o öl. Men jag som brukar cb för att klara sköta mitt arbete mot mina smärtor, jag ska skärpa till mig o se till att vara ren så jag kan anmäla idioter ? 

    Bättre vi förbjuder alkoholen med isåfall så hade vi kunnat slå ihjäl varandra istället utan att någon ringer till polisen. 
  • Anonym (Hmm) Trådstartaren
    Sun 31 Jul 2022 22:35
    #14
    Antigone skrev 2022-07-31 22:24:52 följande:

    Snälla, kan du inte offra dig för den stackars tuppen?


    Jag kan inte det. Jag åkte därifrån för att inte slå sönder näsbenet på snubben. O nu är tuppen säkerligen död. O svenska cannabis lagen gör att jag riskerar både mitt arbete, jobb och körkort. Så jag kan inte ha samröre med polisen överhuvudtaget. 

    Dom har redan tagit mig 2 ggr o jag var utan jobb pengar o körkort i närmare 10 år fast jag aldrig satt bakom ratten. Plus de höga böterna dom tar av ens då kommande slutlön.
  • Anonym (Hmm) Trådstartaren
    Sun 31 Jul 2022 22:42
    #16
    FuckGoggleAskMe skrev 2022-07-31 22:20:14 följande:

    Ja dåså, då får du väl bara acceptera vilken skit som helst. Om din drog går före allt annat, låt andra begå vilka brott som helst. 


    Eller så skaffar du du ett liv, slutar med droger och får ett normalt liv, med normala bekanta som inte håller på med tex djurplågeri. 


    I övrigt så vilken skit inlägg du kommer med.

    Jag är olaglig för att jag brukar den enda medicinen som fungerar för mig. Alkohol är helt lagligt o folk blir rent ut sagt elaka idioter av det. 

    Men det är jag som bara tar det lugnt hemma o försöker klara av vardagen som ska skärpa till mig sluta upp med drogen för att kunna anmäla alkohol drickande djurmisshandlare? 

    Kom tillbaka till tråden när du har växt upp och inser hur jävla fel svensk drogpolitik är! 

    Jag som cb brukare värnar om djuren o naturen.
    Vilket är helt tvärtemot sprit o öl drickare.

    Så kom inte o lägg skulden på mig för vad en av de dina gör.
  • Anonym (Hmm) Trådstartaren
    Sun 31 Jul 2022 22:44
    #17
    Anonym (X) skrev 2022-07-31 22:39:44 följande:

    Självklart kan du anmäla anonymt.


    Nej det kan du inte. Jag ringde polisen om en pågående barnmisshandel. De vägrade komma om jag inte uppgav mitt namn personnummer o adressen TILL MIG!?? Min lägenhets nummer ville dom också ha. 

    Jävla idioter. Så de kom aldrig. För att jag ringde in anonymt. 
  • Anonym (Hmm) Trådstartaren
    Sun 31 Jul 2022 23:04
    #19
    Anonym (X) skrev 2022-07-31 22:46:10 följande:
    https://polisen.se/om-polisen/kontakt/tipsa-polisen/
    Ja, går det så är det ju bra. Men det där är skitsnack. För polisen idag vill inte göra en anmälan emot kriminella utan de vill ha vittnen som står på anmälningen för att uppgifterna påsen som anmäler måste skrivas ut. 

    "Den som har blivit utpekad har rätt att få veta vem som gjorde anmälan". 

    Ringde t om nyligen om en som sa att den skulle ta självmord. Första samtalet (fel län) gick det bra att vara anonym. Men sen när jag fick prata med rätt läns avd så kunde jag glömma att få vara anonym. Helvete vad hon gick igång i örat på mig polisen. 

    Fast jag bara försökte hjälpa till. Så jag fick uppge mina uppgifter för att hon skulle föra ärendet vidare.

    Så det ser så fint ut med den länken du skickade. Men realiteten så kan du glömma att få var anonym. O med tanke på polisens nya befogenheter så lär du knappast kunna vara anonym ifrån datorn heller... O snälla kom inte med "vpn" nu. 

    Jag kan fortfarande ändå inte göra en anonym anmälan. Dels har jag inga bevis. Dels så är tuppen borta o dessutom så var jag den ända som var emot att döda tuppen. Att döda en tupp är inte olagligt. Så ska alltså jag kunna bevisa att han använde luftvapen vid tillfället, vilket inte kommer att gå att göra. 
  • Anonym (Hmm) Trådstartaren
    Sun 31 Jul 2022 23:11
    #20
    Anonym (X) skrev 2022-07-31 22:46:10 följande:
    https://polisen.se/om-polisen/kontakt/tipsa-polisen/
    Men visst, ja vet inget om att anmäla sex rott mot barn o självklart stryker man medhårs vad gällande "luktar cannabis i trappuppgången". Så skulle inte förvåna mig om man då fick vara anonym för att det är så lätt att sparka på en i övrigt laglig cannabis brukare. 
  • Anonym (Hmm) Trådstartaren
    Sun 31 Jul 2022 23:27
    #25
    Tow2Mater skrev 2022-07-31 23:20:55 följande:

    Beror på vilken sorts luftgevär det handlar om. Ar det ett licensfritt eller ett licenspliktigt (större kaliber)?


    Licensfri. Gammal sak. 
  • Anonym (Hmm) Trådstartaren
    Sun 31 Jul 2022 23:44
    #30
    FuckGoggleAskMe skrev 2022-07-31 23:37:36 följande:
    Du är en jäkla narkoman som använder olagliga saker. 
    Haha okej. Ja men då kan du ta ansvar för ditt egna alkoholdrickande folk då. Du kan börja med att se till att de inte springer runt med ett för klent vapen o jagar tuppar i trädgårdar då o stör pundare som mig som blir förbannad av djurmisshandel! 
  • Anonym (Hmm) Trådstartaren
    Sun 31 Jul 2022 23:47
    #32
    -1
    Anonym (B) skrev 2022-07-31 23:37:31 följande:

    Hoppas du inte tänkt köra bil imorgon iaf med tanke på skicket du är i nu 


    Fast jag är inte påverkad. Jag blir en arg person som normal o lugn som påverkad av cannabis. Dricker inte ens alkohol längre då det är en värre drog än cb. O det är bevisat! Så hoppas du inte tänkt köra bil själv heller imorgon då! EFTERSOM att alkohol är bevisat vara farligare än cannabis.
  • Anonym (Hmm) Trådstartaren
    Sun 31 Jul 2022 23:53
    #33
    -1
    Anonym (B) skrev 2022-07-31 23:36:50 följande:

    jisses vad du rantar och svamlar i tråden?


    Jag håller mig åtminstone till trådens ämne samt svarar på inlägg jag har fått som svar i tråden.

    Däremot så pajkastar du rakt ifrån luften. Så nej. Jag svamlar inte o rantar inte. Allt jag har skrivit har hänt. Så vad svamlar du om ?
  • Anonym (Hmm) Trådstartaren
    Sat 6 Aug 2022 09:09
    #35
    FuckGoggleAskMe skrev 2022-08-01 12:42:29 följande:
    Du tycker alltså att jag ska ta ansvar för dina underliga bekanta? Pga att ingen av oss använder narkotika? Intressant idé. 
    Det är inte min bekant.  Det är min hyresvärd o inget annat. Vi är inte ens vänner eller kompisar.
Svar på tråden Idiot försöker döda tuppen med luftgevär