• Anonym (TS - man)

    Går för lätt - vad göra

    Jag har ett problem. När jag och min tjej (sedan länge) har sex blir det ofta för skönt för mig för snabbt. Nån annan kille som har svårt att hålla igen? Hur göra ni för att hantera det?

  • Svar på tråden Går för lätt - vad göra
  • Samot

    Samma här..kan gå på engång.
    Eller om det nästan går åsså "bryter man av".. då blir det tvärtom ist. Men jsg söker också efter knep.

  • Anonym (XXX)

    Jag hade samma problem när jag var yngre, men nu är det tvärt om :/ också jobbigt. Jag minns att jag höll på tills det nästan gick för mig, pausade lite, sen fortsatte osv, så kanske man hålla på mycket längre. Hur gammal är du?

  • Anonym (D)

    Spänn skinkorna och tänk på nåt du ska renovera hemma.

  • Anonym (TS - man)

    Är 50.
    Blir mycket renoveringstankar. Tjejen undrar varför jag är så frånvarande få.

  • Tukt

    Använd en tjock kondom. Har för mig det finns sådana speciellt för ändamålet.
    Det går också stryka på en bedövningssalva under kondomen.
    Den lite längre lösningen är att träna. Edging. Finns en del att läsa om det på nätet.
    Eller så kommer du, men att ni börjar om.  

  • Anonym (Tom)
    Anonym (TS - man) skrev 2022-08-01 16:55:40 följande:
    Går för lätt - vad göra

    Jag har ett problem. När jag och min tjej (sedan länge) har sex blir det ofta för skönt för mig för snabbt. Nån annan kille som har svårt att hålla igen? Hur göra ni för att hantera det?


    Det spelar ingen större roll om du kommer för fort om du kan ladda om och köra en omgång till. Det är snarare det som du ska försöka sikta in dig på.

    När jag var yngre var det helt omöjligt, men nu (över 50) kan jag oftast behålla ståndet mellan utlösningarna. Som mest klarar jag tre gånger, därefter börjar det mola i underlivet.

    Det är faktiskt ingenting kroppsligt utan helt och hållet en mental inställning. Vi har lärt oss från ungdomstiden att orgasmen är slutmålet. Efter årtionden av prägling har vi lärt våra kroppar att reagera på det viset. Du tillåter dig att slappna av fullkomligt, liksom en total lättnad att "pust, det är över, du har klarat det, nu kan du göra något annat". Känn efter, så märker du att det faktiskt är så.

    Vad du måste göra är att programmera om ditt tankemönster tills din kropp förstår att orgasmen är bara ett delmål. Då kan du behålla din erektion och köra vidare. Jag driver inte med dig, det är faktiskt så.
  • Anonym (Nej)
    Anonym (Tom) skrev 2022-08-01 20:05:30 följande:
    Det spelar ingen större roll om du kommer för fort om du kan ladda om och köra en omgång till. Det är snarare det som du ska försöka sikta in dig på.

    När jag var yngre var det helt omöjligt, men nu (över 50) kan jag oftast behålla ståndet mellan utlösningarna. Som mest klarar jag tre gånger, därefter börjar det mola i underlivet.

    Det är faktiskt ingenting kroppsligt utan helt och hållet en mental inställning. Vi har lärt oss från ungdomstiden att orgasmen är slutmålet. Efter årtionden av prägling har vi lärt våra kroppar att reagera på det viset. Du tillåter dig att slappna av fullkomligt, liksom en total lättnad att "pust, det är över, du har klarat det, nu kan du göra något annat". Känn efter, så märker du att det faktiskt är så.

    Vad du måste göra är att programmera om ditt tankemönster tills din kropp förstår att orgasmen är bara ett delmål. Då kan du behålla din erektion och köra vidare. Jag driver inte med dig, det är faktiskt så.
    Nej, det ÄR faktiskt inte så! Det KAN vara så, för en del... Men för de flesta är det mer än en mental inställning.

    Ts, du säger att hon frågar varför du är frånvarande när du tänker renovering, pratar ni inte om ert sexliv? Känns ju som en bra start annars! 
  • Tukt
    välj användarnamn skrev 2022-08-01 23:38:02 följande:

    Träna på att slappna av, mindfulness.


    Han skulle väl knulla, inte somna! Skrattande
  • Anonym (4 sec)

    Mitt ex var klar på 4 sekunder.
    Ibland var det klart innan han ens hade kört in k*ken.
    Vi testade krämer, att pausa, tänka på annat, jag till o med pratade om hans morsa under tiden vid ett tillfälle, inget hjälpte.
    Ofta kunde han ladda om efter ett tag men oftast var det då också över innan jag hann blinka. 
    Vid ett tillfälle kunde han hålla på länge, lite för länge, o då hade han runkat flera gånger, ensam, medan jag var i väg, så när vi sen hade sex, så var han inte lika känsligt. 
    Dock tyckte han det tog bort mycket av njutningen för honom, så den lösningen övergavs.
    Han testade att runka en gång några timmar innan, o det då kunde det bli ett par sekunder extra....om jag låg stilla o inte rörde mig inuti. en liten fittkramning o det var kört. Tungan ute
    Så testa att rensa röret några timmar innan o se om det kan fördröja finalen.

  • Anonym (TS - man)

    Kondom hjälper en hel del men gör det inte lika så skoj. 

    Jag och sambon pratar absolut om det. 

    Slutligen gjorde vi ett genombrott i helgen. När hon är uppepå i en viss ställning och är den som pumpar SD å kan jag lura i vassen / fokusera på att inte skjuta av för att i rätt läge lätt ändra mentalt tänk. Problemet när jag pumpar i missionären som hon gillar är att jag inte kan hålla igen så lätt när jag ska pumpa järnet. 

  • Anonym (Min kille)

    Min kille kommer också väldigt lätt, vi kör med kondom så han kan hålla ut lite längre. Men jag har tappat sexlusten rätt mycket då jag aldrig hinner få orgasm. Jag onarerar hellre

  • Anonym (Borat)

    Tänk på Borat 69 scenen, det fördröjer med 10 min

  • Anonym (Nn)
    Anonym (D) skrev 2022-08-01 17:05:40 följande:

    Spänn skinkorna och tänk på nåt du ska renovera hemma.


    Du skall tvärtom lära dig att bli mer närvarande i din kropp. Lär dig runka utan porr och sluta eller sakta ner innan det går för dig. Känn efter inåt och styr nivån av upphetsning genom att använda olika tryck och hastighet med handen. Räkna med att det tar 2-3 månader av daglig träning innan du når resultat. (Liksom i all träning)
Svar på tråden Går för lätt - vad göra